Amanda ek

Alla inlägg under oktober 2012

Av Amanda - 21 oktober 2012 13:19

Halloj! 

Här kommer ett schema från och med imorgon!

Måndag - inte till Torns, men kanske kan va med nån lite? :)

Tisdag - Tisdagsdressyr. Vet inte vad vi ska göra, jag tror det är dags för hoppning snart, nästa gång kanske?

Onsdag - Då ska jag på ett kalas hemma hos en i klassen :D hon har hästar hemma!

Torsdag - Rida lektion för Jessica, tror jag. Kanske kan mamma fråga om jag kan träna hoppning då, men ett eller två hinder.

Fredag - Jag. Fanny o Katja ska till Torns och sköta våra ponnisar. 

Lördag - Rida dressyr

Söndag - Hoppa :D (fast om det både är hoppning på tisdag och på torsdag ska jag rida dressyr då med, så det inte blir för mycket hoppning).

 

Nu vet ni vad jag har för mig alla dagar utan idag. Så här är ett specialschema för just idag:

1. Städa rummet

2. Spela The sims 3 husdjur (amen vadå det är ju bäst? :p)

3. Försöka tjäna lite pengar?

4. Blogga (men det kommer uppdatering lite hela tiden under dagen. Allt hade varit mycket lättare om man hade en mobil som man kan ladda ner Bloggplatsen.se på (som Alexanders iphone, men han vill inte) för ja då kan man klistra in bilder från mobilen! :o och jag måste.. äsch det är bara för jobbigt ;) vill ha en iphone, NUUU ;P men tror jag måste vänta till jul med det :/

5. Jag och mamma ska till Nova för att köpa present till hon som ska ha kalas, men jag vet inte vad hon önskar sig **panik**.

6. Jag och mamma ska till Torns o ridaa :D (det blir ganska sent, typ 5-6?

7. Fodra kväll på Torns.

8. Blogga veckans

9. Äta middag

10. Läsa :)

 

Det var ett "litet" schema för idag :) :) :p

 

Nu ska jag sätta igång och börja städa, men måste nog äta och dricka något först ;)

Vi hörs!

/AmAnDa.

Av Amanda - 20 oktober 2012 23:35

Nu ska jag sova, Legat och chillat i soffan med godis, kollade på Ponnyakuten 1. Oj vad små alla var! ;)

haha.. XD

Men nu ska jag sova, hejdå!

          /AmAnDa.

 

 

 


Av Amanda - 20 oktober 2012 18:16

       

This is love, this is love, this is love! <3   Booty <3

    Egopics

  Puss! <3 <3 :D

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 20 oktober 2012 18:07

Hejsan hoppsan! Alla har bytt sina headers nu, till Halloweentema.

 

My Horse uppdaterades för inte så länge sedan och nu finns det massor med halloweensaker att köpa! :D har köpt benskydden och ett täcke som är orange med ett spindelnät och spindel ;) så nu är jag pank i det spelet :p :)

 

Så eftersom "alla" gör det ska jag också göra det. Vad sägs om denna?:

 

Kanske inte så läskig, men än sen då? :p 

 

Ska byta nu, ses! <3

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 20 oktober 2012 17:51

Gjort informationsrutor till vänster under där man kan ställa en fråga. :) Se och lär! ;D

Av Amanda - 20 oktober 2012 17:36


Ser antagligen inte alls mycket men men :p

Av Amanda - 20 oktober 2012 17:29

Jepp jag skickade in ett tips till The typical skola, och det kom med! :D

Detta skämt:


Tack Amanda Hästälskare (inget efternamn)! :DDDD

Hihihi varse! ;) :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 20 oktober 2012 16:44

Haha tagen precis :p

 

Önskemål: Att det borde finnas en funktion på Bloggplatsen som gör att man kan fota direkt via webbkamera, för denna är från Facebook! :/ det hade varit jättebra om man kunde det!

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards