Amanda ek

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Amanda - 4 oktober 2012 21:34

Hej! Riktigt lyckad frågestund! 7 kommentarer fulla med frågor! Ser fram emot att svara på

dem! :D Svaren kommer imorgon! Fick ett förslag från Katja om att jag kan videoblogga svaren.

Och det ska jag göra! :D KUL!

 

Men nu har jag hunnit skriva ett LÅNGT inlägg om idag. Herregud vad mycket man kan komma på att skriva om!

 

Föresten: Gillar ni min nya header? Idag sa Katja att hon tyckte den förra var lite trist. Håller nog med henne om det. Liksom lite "tråkig".  Så jag bytte till en header Fanny gjort åt mig. Den är mer färgglad och ser mer fin och liksom spännande ut. För meningen är ju inte att man ska tänka första gången man läser min blogg att "helt okej header." utan det ska vara "ojj vad fin och förgglad header! Ska nog läsa denna bloggen, den verkar rolig :)". Så jag satsar på det! ;)

 

Tack Fanny för den fina hedern föresten! :) kom som räddaren i nöden!  <3

 

Men nu ska jag:   blogga klart,   läsa och sen:   soooovaaaaaa!!!!

Klockan är rättså mycket, nästan 10... :/ 

 

Ska bara skriva lite kort om imorgon:

Ska först vara i skolan. Sen stallet! :D

Ska sköta om Bea lite. Med Katja och Fanny, de ska sköta Florens och Lukas. Kul!

Vi ska: Rykta, kolla på lektioner, chilla, skratta, prata, mocka och fram för allt: Ha KUL! :D

Efter det ska Katja och hennes familj till Hööks Hästsport. (vill också dit :p). 

På tal om Hööks har mitt stalltäcke fortfarande inte kommit, beställde det för över 2 eller 3 veckor sen! ;( Och sen har jag NÄSTAN råd med älskade lädergrimman ;) :p XD

 

Fråga till Fanny och Katja: Ska vi cykla imorgon? :)

 

Jag ska också typ fylla på lite mer halmpellets i Beas box, men det är inte säkert att det behövs.

 

Ja men ha det nu! Tills nästa inlägg som kommer imorgon. Ingen tid!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 4 oktober 2012 20:09

Jo. Dagens ridpass ja. Började sådär och slutade jättebra! :D 

Börjar att berätta om skolan. Har haft: Matte, språk, tema, idrott och sen svenska + TEA.

HAr inte varit nån speciellt bra dag.. FÖR ATT:

1. Skäll av språkläraren för att jag och Katja inte förstod läxan och därför inte gjort den.

2. Fick tillbaka min lapp där jag skrivit förra glosorna. För att hon sa "de som fått tillbaks sina lappar ska visa de för sina föräldrar och sen skriva på baksidan varför det gick så dåligt." OMG jag fick 25 av 30 rätt!? Jag är nöjd för det, för glosor är inget jag är så bra på, fett långsamm på att lära mig.

3. Fått datorförbud denna vecka ut för att jag, Katja och Fanny tydligen använt datorerna i onödan.

4. Stressad för 2 läxor till imorgon som just nu är ogjorda.

5. Att jag skriver detta fast jag egentligen inte har tid, det stressar mig.

6. Glosor.nu vägrar fungera.


Så är det.

 

På idrotten har vi orienterat, igen. Det är inför "slutprovet", i Skrylle på måndag. Ska väl bli kul.!

Men ja gympaläraren var snäll och lät, för ovanlighetens skull, låta mig, Fanny och Katja vara i samma grupp, ensamma. Man blir ju genast mycket gladare då!

Man skulle gå runt i Stångby och svara på frågor. Det var kul! Fast vi gick bland de första och kom tillbaka sist :p haha! Men vi hade ju ingen brådska! Vi hann med: Prata HELA tiden, skoja om The grudge, ta äpplen från Katjas trädgård, svara på frågorna (såklart) och typ ja det var det!

Vi gick lite fel också :p vissa som var efter oss gick till och med om! ;) :p

När vi kom tillbaka hade vissa redan duschat och var på väg mot bussen. Men ingen av oss hade klocka eller nått.. ;/ haha.. Som tur var fick vi ingen skäll för försening :)

 

Just det! Haha... När jag och Fanny höll på att byta om gick brandlarmet! Eller först var det bara några pip som blev högre och högre. FATTA KÄNSLAN! Fick skynda mig lite :p Men ändå, man kan ju inte springa ut så! Fast heldre det än att brinna upp ;)

När vi var ute så sa läraren "Det var bara killarna som duschat för varmt". HAHA LOL!?

Men ja man fick ju helt mycket panik! Det var nog det jag ville berätta om skoldagen. Förutom kanelbullens dag då. Vi hade ju hjälpt till att baka så vi fick de största! HEJA KLASS 6!! :D

Det var gott! ;) Men kanelbullarna hade inget pärlsocker av nån anledning :/

 

Efteråt följde jag och Fanny varandra hem. När vi stod vid hästarna kom Katja springandes (hon skulle ha simmat vid den tiden). Hon sa att hennes tåg blivit inställt så hon kunde vara med oss istället. Så vi gick hem till mig :) Inte för att vi kunde vara där så länge, skulle ju till Torns typ halv 5 ;) :p 

Vi chillade, lyssnade på musik, bloggade och hade kul, bara var liksom :)

Sen följde jag dem hem till Fanny (dem fortsatte va utan mig, hemma hos Fanny).

 

På Torns hade jag lite brottom. Bara gjorde i ordning Bea och skrittade fram :)

Sen kom Jessica efter 10 minuter då träningen börjar.

Började med att trava igång henne lite med serpentiner och ökning på snett igenom.

Allt går bra tills galoppen (som det brukar bli) då hon inte vill. Man känner verkligen hur hon "inte ska" galoppera över huvud taget. INTE! Men några gånger fattade hon snällt rätt galopp nästan direkt :D. När vi kom till det svåra varvet tog det ett tag att få henne i galopp.

Haha Jessica fick ta värsta långa longeringsspöet och rappa till henne på rumpan, då blev det fart i henne! ;) hon gjorde typ en halv snett igenom + liten bakåtspark. Hahaha... Men det var inte så kul ;)

Kände att hon verkligen lyssnade på mig i slutet. Hon gick mycket i form också, i slutet. :D

 

Så jag är supernöjd med lektionen :)

 

/AmAnDa.

 

PS! Var tvungen att göra ett avbrott för att träna på glosorna där nere istället för på Mr. Seg (min dator :p) hittade en mycket bättre hemsida som hette nått med läxa eller något :)

 

 

 

 

Av Amanda - 4 oktober 2012 20:07

Så fort jag går in på Glosor.nu för att träna (eller ja idag och lite igår, det är väldigt nytt för mig) så SEGAR datorn så SJUKT mycket! ;( :( :/ JÄTTEJOBBIGT!! Hur ska jag nu kunna träna? Jag har ju bara idag på mig!

Sånt skit allt är ibland... :(

 

Bloggar mer sen! /AmAnDa.

Av Amanda - 4 oktober 2012 19:53

Hej! Jag har ju varit i stallet väldigt länge idag. Red lektion och det gick super! :D

Bloggar mer om det + skoldagen.

Men ja vi ska ha engelska och så är det glostest - och jag har inte HUNNIT träna NÅGONTING!!

Så nu måste jag spendera hela kvällen åt Glosor.nu och göra mattekluringen vi också har till imorgon. 

Seriöst jag är SÄMST på att planera med läxor :/ :s 

Råkade göra några ord med små bokstäver och några med stora i början, så jag får fel om jag "skrivit" fel. :( ska försöka ändra!

 

Men nu har jag inte tid för bloggande. Vi ses sen! 
/AmAnDa.

Av Amanda - 4 oktober 2012 16:11

Hej! Nu sitter jag här med Katja och Fanny i mitt rum. Vi lyssnar på spotify och chillar :)

Snart (om typ 10 min) måste jag åka till Torns för att rida lektion. Ska rida för Jessica. Kul!

Skönt med helg om 2 dagar! Fick nyss för mig att det är fredag ;) :p vet inte om jag ska rida imorgon, för ja hon har vilat i tisdags och sen ska hon vila på lördagen tror jag. SÅ då måste hon ju vila 3 dagar... Och det är lite mycket! Även fast hon är ung. :)

 

Hur som helst ska jag blogga lite på vår gemensamma blogg och sen byta om till ridkläder.

Sen måste vi åka! :)

Men ja ha det bra! Bloggar mer om skoldagen när jag kommer hem, men har en del läxor o göra så räkna inte med så mycket update! 

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards