Amanda ek

Alla inlägg under maj 2013

Av Amanda - 31 maj 2013 21:50

Hej! När mamma kom hem åkte vi till Acora. Hon mådde bra och var pigg och glad som vanligt. Jag ryktade henne grundligt och mamma mockade. Jag jämnade till manen lite också. INTE klippte, utan jämnade till ;).

Innan idag bakade jag världens mest failade kladdkaka. Det var typ fel på kakaoet, eller det var till för varm choklad och sånt tror jag, och så blev smeten helt tjock och seg. Så blev det jättelite också. Nä den blev failad. Men ganska god. Pappa hade köpt grädde utan att jag märk det så nu på direkten ska jag gå ner och äta upp det sista av kakan och ösa på med grädde! B)

 

Hejdå ses sen! :P

 

Av Amanda - 31 maj 2013 21:39

Asså titta bara... Vad snyggt!! Det är inget skal, det är klistermärke. Men ändå sjukt snyggt! 149 kr, dyrt.. När det inte ens är ett skal och förmodligen en engångs grej.


Av Amanda - 31 maj 2013 20:57

 PU-Läderfodral med Kortplats och Plånbok för iPhone 5 (Blandade färger)

 Regnmönster Hårt Skal för iPhone 5 (Blandade färger)


 Hårt Skal för iPhone 5 (Bladnade färger)

 Shining design Hard Case för iPhone 5 (blandade färger)(i sliver)

 Urholka stil fjärilsdesign Hard Case för iPhone 5 (blandade färger)



Om jag väljer att lägga ner lite pengar på skal ska jag köpa dessa, kanske inte vartenda ett, tänker inte betala mer än 200 iaf.


/AmAnDa.

Av Amanda - 31 maj 2013 20:38

Hej! Jag har inte köpt ett iphoneskal på flera månader. Varför? Jag har känt att jag vill ha hästsaker mer, och det är sant. Man kan bara ha ett iphoneskal åt gången.. Men nu kom jag på att man bara kan det med schabrak och grimmor och ridbyxor också.. Stryk argummentet! ;p

Men jag älskar hästsaker, de är så fina och Hööks är bäst! Har inte haft pengar över till iphoneskal, jag har trots allt 11.. Och jag har haft min Iphone sen i julas.. 

 

På Kjell och company är det ett erbjudande, 3 skal för 149 kr. Och jag har tagit det en gång förut, då köpte jag dessa 3:

Crystal Case SemitransparentEtt blått och ett lila.

Bubble CaseFast  i ljusgrönt.

 

 

Nu tänker jag köpa 3 till, men 3D skal. Dessa 3:

3D Skal Eld hästHäst, Katja har ett sånt.

3D Skal SmileysKatja har ett sånt, snyggt!

3D Skal GodisVill fresta folk med detta godisskal.. Onska! ;) B)

 

 

 

Andra snygga skal:

3D Skal Hjärtan, glada färgerOckså 3D skal.

 

Velvet Case Rosa



Flexi Case - Helfärgat SvartAlla utan det svarta är snygga!


Grip Case BlåDet lila och blå är snygga!



/AmAnDa.


Av Amanda - 31 maj 2013 16:04

Med Acora. Tungt och jobbigt, men tanken att det snart är sommarlov hjälper. Hon skulle ha åkt på mån, vilket hade varit om 3 dagar från ocn med imorgon. Men ridskolan behövde hästarna en vecka till så de ska åka på fre istället. Vi har hyrt lastbil till alla 6 (?) AW hästar. Kanske ska jag och mamma få följa med i lastbilen!! :D :D. Så får jag träffa Beauty! <3 Och se AW för första gången.

 

Idag i skolan var det först musik första lektionen i helklass, vi är alltid i halvklass annars, det gick bra och vi blev klara med hela sången i ska sjunga på skolavslutningen, omskriven text till "Let Her Go". 

Vi hade jättemycket och långa raster. Sista lektionen var engelska och eftersom jag och Katja var klara med en plansch om Nya Zeeland satt vi och läste hela lektionen, så det var ju chill!

Men min bok är typ komplicerad, de berättar om jättemycket som hänt innan och det är typ förvirrande, känns som att det finns en bok innan den, men det står inget i den. Sen byter den mellan 3 personer hela tiden, och det är också förvirrande. Jag läste om hela boken (hade bara läst typ 5 sidor) för att förstå mer, men det var ganska snackigt så jag förstod inte allt XD.

 

Någon gång idag ska jag till stallet, antingen låta Acoris vila men eftersom (känner mig taskig nu) det bara är en vecka och 4-6 ridpass kvar (beror på om jag rider idag och nästa fre) och idag är så fint väder att jag vill rida henne lite barbacka eller nått, barbacka har jag aldrig ridit henne mer än ner till hagen.

Men jag tror jag ska vänta till senare, jag ÄR lat hehe, vill kolla på ngt program och måla om naglarna, vi fick så brottom igår att det inte hann torka förens jag skulle byta om och då blev flera naglar förstörda, så jag ska bara måla om dem.

 

/AmAnDa.

PS! Gillar ni mina tidsinställda? ;) de med bilder från min systemkamera?

 

Av Amanda - 31 maj 2013 11:00

Bilder på Gizmo:

                       

 

Söte lille tönt <3

Av Amanda - 30 maj 2013 22:42

Hejhej! Det är jättesent o jag "får" inte blogga m.m
Jag red två hästar idag, först Acora, Red lektion för Jessica en sista gång för denna terminen och det kunde inte gått bättre! Så fin var hon! Men sen red jag Katinka. Katja fick frågan om hon ville eftersom hon följde med mig lite, men hon hade bestämt tid när hon skull hämtas och jag skulle ju ändå rida lektion så hon skulle få rida typ alone så det gick nt. Synd men det vad kul o rida Katinka en andra gång! Hennes sadel var inte stor, kände mig jävligt fet.. När jag red lätt eller bara satt kände jag hur bakbalvet skavde. Men Katinka skötte sig bra, hon var ganska jobbig i högervarvet, hon skakade på huvudet när jag försökte få henne på tygeln. Hennes galopp var typ större än Acoras, asså mkt större, vägvinnande galopp har hon, helt klart och hon är verkligen snabb på foten Med, riktigt bra hopphäst! Jag avslutade med LC:2 och kände att hon var lite ovan vid det. Lite fusk i hörnor och så, men annars tycker jag det gick bra, speciellt eftersom det är andra gången jag rider henne ;).

Nu ska jag sova och så, haha hejdå!

Av Amanda - 30 maj 2013 13:40

Hejhej! Nu är vi i bussen, sista lektionen tagga! ;) spanskan var tråkig, vi hade läxförhör muntligt och jag räckte upp handen typ 10 gånger och blev bara tagen en gång Xp. Då uttalade jag euros fel också :p.
Men efter skolan ska jag o Katja måla naglarna och sen är det sista lektionen för Jessica! Tagga! ;)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards