Amanda ek

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Amanda - 1 oktober 2012 21:38

Hej! Nu har det gått upp till 20 unika idag. Det är BRA! Även fast det finns vissa som har betydligt mer och det inte är mitt personliga rekord så är jag ändå nöjd. :)

Imorgon längtar jag inte så mycket till.. För ja jag och Beauty har ju ett stort problem; att jag inte kan galoppera på volt med henne. Ponnyakuten? :p skulle inte tro det, men om jag hittar ett större problem vill jag söka till omgång 5, eller vad det nu är :) Det skulle va COOLT att komma med! :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 1 oktober 2012 20:53

Hej! Asså jag har ett "litet" problem. Imorgon har vi programridning för LB:1 och jag har tränat, det är inte det, men när jag tränade gick det inte alls bra ju. Bea bara stack iväg i galoppen hela tiden ;( i båda varven! Hon hade en DÅLIG helg för ja på söndagen gick det inte bättre precis. :( :/

 

Men nej asså jag vet inte alls vad jag ska göra för att lösa det..

 

Mamma har inte anmält mig till KM och idag är sista dagen :/ ska hoppa 40 cm antagligen. Åh känner mig sämst! Jag har en d-ponny, visserligen bara 5 år men på AW:s ridläger hoppade hon säkert högre än det jag hoppar nu! Skulle ha tävlat dressyr också, men hon vägrar ju stanna kvar på volten så har bestämt att inte ställa upp. Istället ska vi satsa MYCKET på seriehoppningen och seriedressyren.

Tänker vara med på varje dressyrtävling, antingen LB:1 (men tror inte det) eller LC:2. 

På hoppningen SKA jag hoppa kanske 50 och 60, eller ja det beror på hur långt jag kommit då.

Eftersom jag inte har någon plats i hoppningen kan jag inte träna på riktigt, det enda jag gör är att hoppa 1 hinder på helgen på kanske 40. Om jag ska kunna tävla LD i hoppning för kategori D måste jag kunna hoppa 80 och det kommer aldrig gå.. Seriöst! Jag hatar oxrar.. Att hoppa oxer på 80 cm hög OCH bred är omöjligt! Allvarligt... :((

 

Men ja jag kommer inte bli godkänd på dressyrprogrammet för ja de har väl som krav att kunna galoppera på en volt. Eller? Ja men det krav kommer inte jag uppfylla och därmed inte godkänd.

Känns sjukt surt att inte klara ryttarmärke 3, alla andra kommer säkert klara det! Alla andras hästar har ju inga problem med volter, eller ja Flower har lite problem, att hålla igång galoppen, men det är inte samma sak.

 

Nu har jag tröttnat på att klaga ;) :p jag ÄR glad över Beauty. Och jag VET att alla hästar har något problem MEN det finns olika stora problem, eller hur!? ;) jag tänker bara lite..

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 1 oktober 2012 20:02

 

Frestad?

Av Amanda - 1 oktober 2012 19:53

JAG har INTE mycket rosetter, det vet jag. Men jag är glad över de 8 rosetter och 1 pokal jag har!

OCH: Det är ÄN SÅ LÄNGE! Såklart hoppas jag på en felfri runda med Beauty på lördag.


Bilder:  

BARA för det hittar jag ingen  bild på mina prisrosetter :/

Liten beskrivning: 1 vit, 4 vit, blå och röda (vanliga clear rund rosetter), 1 röd, 1 blå. Det var det! :)

 

HA det NU!

 

PS! Nu kollar jag på när Fanny visar upp allt sitt smink. Inte så säker på att jag ska göra det sen (inte för att skryta nu, men det är en hel del!).

 

 

Av Amanda - 1 oktober 2012 19:51

                 

 

Det var lite bilder från Hööks! :D <3 ha det! /AmAnDa.

Av Amanda - 1 oktober 2012 19:49

 


Haha kul bild på Fanny! ;D goa kompis <3 ;D


Hahahaha hon sa precis "jag kan bära runt på dig!" (vi skypar genom mobilen)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 1 oktober 2012 19:41

Hej! Tack så jättemycket för att jag fått 489 unika besökare. TACK TACK TACK!

I slutet ska jag ha kommit upp i 500 unika, right? :)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards