Amanda ek

Alla inlägg under mars 2013

Av Amanda - 31 mars 2013 23:34

Så nu är headern uppe och allt ser okej ut. Nu är det dags för mig att gå och lägga mig! Ser att Gizmo värmer upp sängen.. (Gizmo är min katt!). Hon brukar hålla mig sällskap under natten. :) Tur, annars hade jag haft panik av mörkret typ, har jag ibland.. haha.. XD Jag läser alltid innan för att typ vara lugn innan jag släcker :P. Har alltid oturen att läsa en bok som handlar om läskiga saker, asså jag tar en hästbok och så tänker jag mig typ en tjej med en problemhäst eller likanade, och så visar det sig vara hästtjuvar, mördare och allt sånt! Man bara fan när man väl läst det. Hände igår, det stod "hon ryktade av hästen, fortfarande iaktagen" jag bara neeeeej ;). Jag läser inte den boken numera; HAHA den heter För alltid i mitt hjärta. Japp nu ska jag läsa Månhästen istället då, den handlar visserligen om myter och legender men det är övernaturligt så den är nt läskig :P. Hejdå!

Av Amanda - 31 mars 2013 22:41

här ser ni hela mig utklädnad:

   

Bilderna är så sjukt fina! Men asså på riktigt, jag är jätteglad att jag fick dem! 

 

Påskfjädrar i: Man, svans, träns, benskydd, mitt hår och vid stigbyglarna. Gröna och gula fjädrar, vit huva och grönt schabrak, allt för outfitsen ;) Och grönt pannband! Som ni nog ser sitter huvan lite konstigt på bilden längst ner, mitt fel haha ;). Råkade sätta på tränset före, eller mammas idé. 

 

Fixar en ny header nu! (Y) :D hejdå så länge!

 

Av Amanda - 31 mars 2013 19:19

Dessa bilder tog Moa (fodervärd på Grim) på mig idag: (hennes blogg är: Moadahlberg.blogg.se)
Den sista är från 70 cm, den är såå to die for!!
TACK Moa! :D :D alla bilder är jättefina! :D header nästa ;).

Av Amanda - 31 mars 2013 18:08

Jag har kollat på ett Ullared avsnitt precis.. Jag vill JÄTTEGÄRNA till Ullared, mamma säger att vi ska men hon säger aldrig när eller så, antagligen i sommar. Men hur som helst så ska jag kolla på Ullared haulvideos på Youtube bara för att få veta lite vad som finns, plus att jag gillar att veta vad folk köper och sånt haha XD XP. Ska kolla nu så bye! BTW ikväll ska jag kvällsfodra igen! Jag glömde mitt gröna schabrak vid boxen + påsen med fjädrar OCH min ena kavaj o,O Hoppas INTE det är borta!!!!! :(

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 31 mars 2013 15:33

Tja! Berättar bara lite kort om tävlingen nu då jag kollar på svt play o äter lunch ;). Det blev ingen rosett. Inget utklädnadspris, det blev helt konstigt med det så han som skulle bedöma typ inte kollade på utklädnaden så de han kom ihåg fick typ pris eller ngt sånt. XP
Jaja hur som helst stannade hon på framhoppningen en gång, en häst gnäggade och sen på 50 stannade hon på tredje hindret, hon gillar inte tre, hon har stannat på det förut :p. Ja men Sen på 70 stannade hon på första. Drygt asså men resten av banan flöt på jättejättebra till skillnad från första då hon glodde mycket på typ varje hinder, fast det inte alls var tittigt. Antar att hon blev lite uppspelt för det kom hästar utifrån också. Aja jag är jättenöjd med dagen trots allt. Acora stannade inte ens på oxern på 70, det trodde jag hon skulle. Som sagt nöjd med dagen, man måste inte få en rosett för att kunna vara glad!
Skriver mer sen!

Av Amanda - 30 mars 2013 18:11

iHola!

Idag på Nova köpte jag nya skor, det blev converse och för omväxlingens skull inte enfärgade utan leopardmönster, typ grå och rosa tror jag. Jag har inte orkat packa upp dem så dem är där nere i hallen XP. Jag och mamma kollade efter någon att ha på påskhoppningen/pay and jumpen imorgon men vi hittade inget mer än en äggdräkt typ i stl 96 typ på BR. Njja lite litet kanske haha :P.

På vägen hem stannade vi på typ Ica eller något och då köpte vi 2 nya burkar till Acora, hon ska få en burk på morgon o en på kvällen för då får hon ett kilo på dag. Sen köpte jag 10 gula och 10 gröna påskfjädrar till imorgon. För det är dem färger jag tänkt använda mest. Sen också turkos, rosa och vit, lila också kanske. 

När jag kom hem fick jag o Alexander leta efter godis i trädgården, tradition ;). Vi fick 2 kinder ägg, en typ Kinder ägg kanin, en chokladkanin och en jättestor chokladkanin men den får vi dela på. Gött! Det ska vi äta ikväll :) (Y).

Typ direkt efter det åkte jag o mamma till Torns. Jag red Acoris utomhus för vädret var så fint. Ingen blåst och inte speciellt kallt heller. Först skrittade jag en tredjedel av galoppspåret och travade sen slutet, sen travade jag runt en tredjedel typ och sen galopperade jag en sträcka. Acora var ganska pigg och glad var hon. Sen red jag in i paddocken och travade lite, gjorde serpentiner, volter m.m och sen galopperade jag lite också, gjorde ett galoppombyte bara för det är kul, Acora älskar det! Sen bestämde jag mig för att galoppera lite andra hållet på galoppspåret och då var hon mycket piggare! Hon ville typ inte stanna, sötisen <3. Har lovat henne att göra detta oftare så fort det blivit varmare. Skrittade av upp och ner längs allén, sadlade av, satte EJ UT lapp på boxen, ryktade och satte på täcke sen fick hon stå inne tills de andra kommer in. 

Har satt på annat pannband på tränset, mamma har tvättat schabraket jag ska ha, jag har lagt fram mina tävlingskläder, Acora är ren och fin och pälsglans, silikonband och vita ridhandskar ligger framme i skåpet.. Allt känner sig taggade ;D att göra sitt yttersta i vått och torrt, haha ;P XD

 

Nu är jag iaf hemma, försöker få bort en ************** ful finne på hakan, asså vafan är grejen med finnar?.... Katja tipsade om tandkräm och det funkar inte än så länge ;(. Någon som har några tips? ;)

 

Känner mig taggad för hoppningen iallafall =). EN FINNE förstör inte för MIG ;) ;P Bara utseendet :'(

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 30 mars 2013 11:59

Kollar på Iphoneskal på Miniinthebox nu. Dem är SÅ billiga.. Nejmen på riktigt jag såg precis ett bumperskal för 10 kr. Det var på rea. Men jag gillar inte ens bumperskal :P.

 

Dessa hade jag velat köpa:

 Hårt Skal i Enkel Stil för iPhone 5 (Blandade färger)Hårt skal i enkel stil, 13 kr.

 Hårt Skal med Frostad Yta för iPhone 5 (Blandade färger)13 kr

 Vattendroppdesignat Hårt Skal för iPhone 5 (Blandade färger)Katja har ett sånt här grönt, det är sååå snyggt!! 19 kr.

 Färgglada Vatten-släpp Mönster Hard Case för iPhone 5OMG :DDDD 24 kr


Bara de skalen ;) Gillar inte skal med för mycket text och så.. ;)


Fast nä detta också:

 PU-Läderfodral med Kortplats och Plånbok för iPhone 5 (Blandade färger)45 kr




Av Amanda - 30 mars 2013 11:38

Fast ja morgon är det kanske inte nu.. Jag gick i alla fall upp för typ en kvart sen:p men jag läste typ 5 kapitel ur en bok;).
Idag ska jag till Nova Lund. Hur nice är inte det? ;) jag ska leta efter något jag kan klä ut mig i imorgon när det är Pay and jump och man kan få pris för snyggast utstyrsel eller hur man ska säga. Jag vill bli placerad ;). Så jag tänker satsa på det!
Sen typ 5 ska jag tussa i stallet. Och därefter antar jag att jag rider och allt sånt och sen förbereder inför tomorrow. Jag ska ha... Eller nä det är en hemlighet förresten. Mohaha
Aja nu borde jag gå ner och äta frukost. Och sen kolla på tv. Och sen göra något vettigt. Bye!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards