Amanda ek

Alla inlägg under april 2013

Av Amanda - 30 april 2013 15:26

Med Katja, nu jävlar ska jag förstå mig på min kamera! Hann inte imorse ;).
Sen rida, ska byta allt till Grönt, eftersom jag fått gröna saker till Katja vill jag testa dem :D.

Av Amanda - 30 april 2013 13:42

Tack Katja!! :D <3

Av Amanda - 30 april 2013 08:00

13 år! TONÅRING.

Mitt liv som tonåring: himla mycket läxor (tror jag) men också mycket glädje och kan stolt tala om för alla som vill höra att jag är tonåring, haha! Är 5:e tonåringen i klassen.. Coolt! ;)

OFC ska jag fortsätta med ridningen! Det är nog bäst att bestämma mig för om jag vill satsa på dressyr eller hoppning...

Dressyrinrikting...?

         


 

Eller

Hoppinriktning...?

 

                         

 

 

Eller ja varför inte bara satsa på att ha KUL med hästen?

 

             

                     

 

 

Ja där har jag att fundera på! Min favorit är allt blandat! ;)

 

Videosmakprov:

Dressyr:


 
 
 

Hoppning:


 
 
 
 
 
  Dessa är supergamla, hahaha! Den andra är från novemner elr december och resten från 2011 typ.. Haha! :p

imorgon ska jag ladda över filmer, hoppas mamma filmat från rätt håll, haha! Annars är det inte kul! Vet inte hur man vrider, kan man det? :o

 

 

 

Vilken gren tycker du jag borde satsa på? 


Av Amanda - 30 april 2013 07:14

Jadå, äger en systemkamera nu!
Nikon D3100 har hört talas om den men vet inget om den. Gör du det?
Jag fick en blomma och chokolad också am familjen. Imorgon blir det fir med släkten, bara en skoldag att ta itu med!

Av Amanda - 29 april 2013 21:50

Nu är typ allt på bloggen så gott som ändrat. Nu ska jag ändra överallt där det står att jag är 12 år. Lika bra att göra det 10 timmar för tidigt än för sent. För jag har om 9 min exakt 10 timmar kvar som 12:åring. Som barn. Höll på att skriva "10 min kvar i livet" haha... ;)


HEJDÅ 12, HEJ 13! :D <3


 

Fyllt 12 där. För snart ett år sen.  jag kommer ihåg att jag fick 500 kr till Falsterbo, ryktväska, Magic Brusch (stavning), Sims 3, Hungerspelen boken sen kommer jag inte ihåg mer. 2 böcker till m.m m.m

Men kul födelsedag!


Nu ska jag sova, eller läsa, eller borde jag säga försöka? :P


/AmAnDa.



 


Av Amanda - 29 april 2013 21:33

 


Den blir det ;)


/AmAnDa.

Av Amanda - 29 april 2013 21:21

   

 

Vilken gillar ni mest? :) det ska bli header!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards