Amanda ek

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Amanda - 25 oktober 2012 22:41

Läskiga: (L)

     

 


Nu dampar Pizap, håller på med en bild. Men det funkar inte :/ 

Måste packa in datorn Alexander ska få imorgon, hejdå! God natt, ses imorgon.

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 25 oktober 2012 22:34







Här kommer nu 3 bilder på bäbisen och jag:

     

Nice va? :) :D

 

Här är 3 bilder på mig från idag:

     

 

Och här är en random bild på mig:

  

Haha ^^ (och se denna smiley! :D)

        __

 

Ja men nu ska jag göra en Movie Maker film om Beauty och sen en om när jag&Katja hade höjdhopp utan häst i lilla ridhuset i fredags.

 

Bye bye! :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 25 oktober 2012 22:02

Här kommer lite mer om ridningen och dagen:

Först kom Fanny till mig vid typ 3, halv 3. Vi skypade lite med Katja, nice! :) Men halv 4 var vi tvungna att cykla vidare till Torns. Tussade vid 4. Sopade och tömde bajshinkarna i ridhusen (blää). 

Och så kollade vi lite på hoppningen, men jag såg typ bara 5 min för sen var jag tvungen att hämta in Bea ;) Hon var helt stirrig, men det var alla hästar eftersom det typ var storm. ;o Cornetto fick typ spel. Och jag trodde Findus hade kolik för han höll på att... Men det är skitsvårt att förklara, men typ höll på och "slog" med huvudet mot magen flera gånger, och rullade sig lite också :/ men det såg faktiskt ut som att han hade ont i magen eller något! Men jag sa till och tror inte det var något ;)

 

Ryktade ganska länge, ville att hon skulle glänsa <3 Beauty var inte lika villig som jag, hon ville inte stå still och det gick knappt att få på benskydden. Men till slut.


Kanske sparade hon på snällheten, för på lektionen var hon jättefin! Jessica sa saker som "hon går jättefint", "såhär fint har hon nog aldrig gått!" och "vilken dressyrhäst hon blivit!" Ja något sånt ;) blev hur som helst jätteglad. :D

 

Men det var typ assvårt att ställa henne inåt i volten (tränade mycket på volterna) i det svåra varvet (höger). Tycker ändå det blev ganska bra ;) hon gick ganska mycket i form också!:D Snart i galoppen också!!

 

När jag skulle galoppera fattade hon direkt i det svåra varvet, Rätt galopp! Och hon höll det i typ 4 varv! :D **Jättenöjd**

 

Men nu har ni fått veta hur det gick på lektionen, nu ska vi få veta vad jag gjorde efteråt!

 

Jag och Fanny mockade och tog undan grejer, Sen kom mamma och hämtade oss, körde hem oss till mig. Hemma gjorde vi pannkakor (gott:D). Men efter inte så lång tid kom Fannys mamma och hämtade henne.

 

Imorgon: Jag, Katja och Fanny ska till Torns tillsammans. Det blir tidigt på dagen för vid 2 ska jag med mamma o pappa och hämta Alexander och sen ska vi till Nova. (Alexander fyller 11 och så har jag namnsdag). Och det vill jag inte missa, för det känns inte schyst. 

Ska hem till Fanny halv 11/12. Vi ska typ inte göra så mycket, tror jag :p innan vi ska till Torns. 

Ska inte rida, Bea ska vila så det blir mycket ryktande! ;) och mockande :( men sånt e livet! ;p

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 25 oktober 2012 19:44

Halloj! Nu sitter jag med Fanny i klubban. Vi skojar om lite saker :p det är kul! Jag har ridit nu, det gick med ett ord: super!! :D och Jessica sa "jag har aldrig sett henne gå så bra!"Men bloggar mer sen? För nu kom mamma.

Av Amanda - 25 oktober 2012 14:04

Jag höll på att göra vanliga bilder (visserligen läskiga) när jag såg att man kunde klistra in västa spöken som var jätteäkta! Som sånna skuggor. Fatta paniken när en av de liknar Slender!!! :s

och här sitter jag helt ensam :p men Fanny kommer snart :) vi ska göra något kul. Sen ska vi till Torns. Och nu tänker jag fråga Katja vad hon gör. Men hon är sjuk, eller ja hon har varit men nu är hon bara förkyld, och jag har ingen lust att få magsjukan :/ eller kikhosta eller förkylning, vad hon nu har ;)

 

Nu är Fanny här så hejdå!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 25 oktober 2012 12:57

Spelar sims nu. Det ÄR så kul! :D men tröttnar efter typ en timme ;) asså för denna gången, inte för alltid. 

 

Flyttade först ut alla hushåll som Sims skapat själv (det är störigt!). Sen spelade jag med ett hushåll jag gjort som består av: en mamma, en pappa, en storasyster, en lillasyster, en hund och 3 hästar. :)

Hunden är Golden Retriver (för de är bäst) och hästarna kommer jag inte ihåg vilka raser det är men det är två skimmlar och en skäck. :)

 

Spelade lite där. :) kul. Fast 2 spydde av maten de lagat :p dåliga kockar, de bryr sig inte om något annat än hästar. ;) bra och dåligt. ;)

 

Men nu har jag avslutat, det är inte kul efter ett tag. ;) "simslusten" försvann efter att jag ändrade färg (skapa en stil) på typ alla möbler :p

 

TIPS: Motherlode (då får du 50 000 simdaler!)

För det är väl simdaler pengarna heter? Eller så är det simcoints :p

 

Nu ska jag äta något. :) och sen chilla vid tv:n kanske tills klockan bilr halv 4, då ska jag ju till stallet.

 

Bild på mig och Gizmo:

<3 Love you! :D <3 <33

 

/AmAnDa.

 

 

 

Av Amanda - 25 oktober 2012 09:13

Halloj! Nu sitter jag hemma klockan 9 och skypar med Ellen, Fast det är så dåligt ljud att vi inte kan prata :/ 

Men har fått reda på att jag och Fanny inte kan åka till Nova idag, hennes pappa tycker inte om att vi ska vara där själva ;/ så om inte mamma kan följa med kan jag inte alls åka dit (man vill ju inte dit helt forever alone:p) kommer det inte bli någon present från mig till Alexander ;( och det är inte mitt fel ens! Nej jag SKA ge honom det där iphoneskalet! ;) hoppas inte han ser detta, men ingen risk, tror jag ;) 

Men ska fortfarande rida! Men det är ikväll :( klockan 6 för Jessica, kul! :D och så tussa vid 4. Mindre kul ;D :p

Ska äta något nu, typ rostat bröd. Haha känns konstigt att vara hemma när man egentligen borde vara i skolan ;) ;p men konstigt på ett bra sätt ;)

 

Aja nu har jag jättelust att spela sims, det bästa spelet i världen! :D

Lite bilder från Sims: (sjukt bra att man kan fota från det med webbkamera typ och sen sparas de på datorn! :D jag har sett vissa som gör serier och har simsbloggar, nice!)

     

Pallar inte lägga upp fler, uppladdningen segar! /:


Men nu vill jag spela sims innan jag tröttnar! :D har en plan att bygga hela Stångby! För OMG vad kul det skulle vara! :D Man kan ju döpa hus och sånt, så då kan ju skolan i heta Vallkärra! :D

 

/AmAnDa.

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards