Amanda ek

Alla inlägg under augusti 2013

Av Amanda - 31 augusti 2013 22:50

Läs Katjas senaste inlägg! Heter typ överraskningen. LÄSVÄRT!!
Länk: http://mobil.katjaslife.bloggplatsen.se/
Läs nudå ;) haha ja jag tvingar dig ;).

När vi läst inlägget kan jag också tillägga: jag var med när hon red. Men jag ville inte skriva ut det innan hon sj gjort det ;). Men nu jag hon det. Vi kommer ha superkul ihop.
Och för er Lata personer som tror att ni typ lyckas ta reda på vad det är av att läsa denna texten under länken ska veta att jag inte skriver det här, mohahaha.

Men nu ska jag sova ;)

Av Amanda - 31 augusti 2013 21:57

Hej! Jag Ska typ sova, men ska berätta om dessa två dagar jag inte uppdaterat ngt :).
Börjar med igår:
Var först i skolan, kommer inte riktigt ihåg så mkt förutom att det var jättegod mat och att vi sjöng på spanska för Katja ;p. Efter skolan åkte vi hem till mig och hon fick sin present. Eller ja det har två saker. Ett ljusgrönt schabrak från hööks och en grön discogrimma, också från hööks :). Hon blev glad! :D (Y) sen packade jag lite o sen åkte vi hem till henne. Vi typ började med att hoppa med hennes hund, Molly. Hon var duktig, hoppade grymt högt med henne :D det var kanske 1 m, och visst hon rev, men hon försökte verkligen! Jag dampfotade Molly och Katja och fick även några bra på en av hennes tre katter, Theo. Den bästa blev klart när han typ fräste.
Vi var också i hennes rum och lekte med Tazz, Katjas kattunge som hon typ själv har fött upp eller vad man ska kalla det. Haha låter helt konstigt xp. Aa men sen lekte vi lite med Molly, hon skulle först spåra upp en boll vi gömt, och sen leta upp en av oss på ett stort fält/skog. Hon var jätteduktig och tyckte det var kul!
Sen typ gick vi och handlade. Vi handlade: lösgodis, chips, dipp, random godis typ hockeypulver och typ "pigvinstränger". Sen när vi betalat kom vi på att vi behöver gräddfil. Så vi köpte det också :p. Så träffade vi Julia och hennes kompis som var där av samma anledning som vi, de skulle också sova över och var typ godissugna haha XD.
Efter middagen åt vi lite/mycket godis o chips. Gott ;).
Under natten attackerade Tazz mina fötter flera gånger, Engla jamade en massa för hon vill visst ha mer kattungar XD tyvärr får hon inte det ;) haha. Det var rätt gulligt att Tazz sov vid mina fötter typ hela natten. Gizmo tar upp typ halva sängen till skillnad från han hahah..
Idag: Åkte iväg rätt tidigt till stallet. Skulle rida dressyrlektion kl 4 men var lite sneaky o var där sjukt tidigt :p.
Tänkte Skriva lite om ridpasset:
Han var grymt fin, fick typ säga vad jag ville träna på. Jag sa avsakningar, för han blir jättestark då. Mina fingrar hade det lite jobbigt, kändes som om de var ur funktion eller nåt.
Marcolio var helt lagom pigg, eller kanske lite för pigg ;). Fick till ett par övergångar jag blev riktigt nöjd med. Annars var det rätt mycket dragkamp, och det jobbar jag såklart på att få bort ;). Fick massa bra tips som jag ska använda mig av.
I högergaloppen sparkade han ett par gånger, men han slutade rätt fort, och jag blev rätt nöjd med galoppfattningarna i höger varv, och jättenöjd i vänster, då Han inte sparkade något, vilket är lite konstigt. Mamma ska mejla Anna om han har gjort något sånt på AW. Kanske är han bara busig? Höger varv är ju det lite svårare varvet.. Men asså jag vet inte.
Nu har jag ätit godis och ska sova, är bajstrött! ;)
IMORGON: ska rida ju. Tänkte rida lite runt galoppspåret, som omväxling och sen rida i mellan, ska ha som mål för den gången att han SKA kunna gå/trava över en bom utan att stanna och glo för att sen hoppa 2 m. Då hade det varit bra om han kanske kunde få en draghjälp? Någon som ska rida imorgon som kan tänka sig hjälpa till lite? ;) du kan ju kommentera isf.
Men ska sova nu, hejdå! ;) :p

Av Amanda - 31 augusti 2013 18:51

Hej! Ska handla godis nu, men när jag är hemma ska datorn startas och så ska jag blogga om dessa två dagar. Dålig update = sov över med Katja, och det har hennes födelsedag, kul för henne att jag bloggar då liksom ;). Så jag har helt enkelt struntat medvetet i att blogga.
Jag glömmer aldrig att blogga, jag har inte tid och det är enda anledningen till att uppdateringen inte alltid är på topp. Eller så är jag med en kompis.
Jag har bloggat i 1,5 år nu så att uppdatera bloggen är nästan lika normalt som att äta och dricka. Ordet "blogga" finns i skallen på en. Om man har lite tid över mellan tex två lektioner = bloggar lite kort.
Ja men nu ska jag åka! :)
/AmAnDa.

Världens snyggaste hängare från Horze som jag mer än gärna köper! De har nt hunnit sätta upp sånt, så finns en liten chans ;).

Av Amanda - 30 augusti 2013 11:41

Upptäckte nyss att den 25 Augusti har både jag och Katja galet många sidvisningar och unika besökare... Någon som vet vad som hände då?

Av Amanda - 30 augusti 2013 11:34

Asså jag har ett beroende att skapa inlägg efter inlägg, och har slut på rubriker sen länge sedan. Hur många "hej" rubriker kan jag ha skrivit denna månaden? För många ;).

 

Men nu sitter jag i skolan med Katja, vi har precis ätit chicken nuggets, och nej inte på Max ;). Det var gott! Men hade velat ha fler ;).

Om typ ett tag är det en kort mentorstid, sen NO och sist svenska, sen är slut ;)

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 30 augusti 2013 07:20

På födelsedagen!!!

Av Amanda - 29 augusti 2013 22:45

Idag för exakt ett år sedan kom Beauty till mig. Hela sommaren hade varit ett kaos för mig, var livrädd för att inte hitta en häst jag kunde ha under hösten. Var 99% säkert att jag skulle få Acora, men så gick det inte. Så ja, kaos är nog det rätta ordet. Hela sommaren blev ju rätt sabbad. 

Den 28 aug sa mamma till mig att Anna hade fått in en D-ponny nu som hon kunde köra ner till Torns. Dagen därpå. Vi kunde ha henne på prov i en vecka, och gissa om jag blev glad ;). Heeelt overkligt sjukt. 

LÄS INLÄGGET: http://amandaek.bloggplatsen.se/2012/08/30/8546529-igar-bilder-pa-beauty/

Och hur sjukt det kändes när transporten kom och hur sjukt konstigt det kändes att lasta av en ponny bara sådär. Mamma var inte där, hon kom först på kvällen. Men Beauty var snäll och lugn för att vara 5 år. Jag och Beauty spenderade exakt 4 månader tillsammans. Det 29 jan fick hon åka tillbaka till AW, som jag skrivit ett antal gånger nu ;). Det som var så wierd var att jag fick Acora istället, ponnyn jag var så nära på att få. 

 

Nu var det alltså ett år sedan... Mycket har hänt. Både bra och dåliga saker, och Beauty har lärt mig väldigt mycket om hur svårt det faktiskt är att rida yngre hästar, som kanske inte förstår allt man gör och som inte gör rätt även fast jag gör det. 

 

Oavsett hur svårgalopperad du var var och är du ändå världens vackraste D-ponny! Läste faktiskt en text på min säng på AW där det stod "I love Beauty", så gulligt ;*

                   


BEAUTY <3


 
  Mobba inte min sits, tack ;).


Hoppas ni förstår varför jag ser detta som en spec dag, haha ;).

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 29 augusti 2013 22:29

Hej! Ska sova nu, ska typ bara dricka först ;). Och borsta tänderna och sånt..

Men iaf imorgon är det skola och låter som "en vanlig dag". Men.. Det är en stooooor dag imorgon! Katja fyller 13 år! :DD Grattiiiiis bästis! :D :*

Tänk vilken tur att du började i min klass ;) För över ett år sedan blev vi vänner. Och vi har varit bästisar i ca ett halvår. Asså wow ;) tiden går ju fort.

Men iaf här är några av våra roliga stunder:

 
När vi red ihop.. Beauty och Lukas, goda ponnisar som båda är saknade <3 

 

Var YOLO XD

 

Tagit massa egopix.. För många ;)

   

 

Men det bästa av allt...

 

NÄR VI VAR PÅ AW SPORTHORSES i somras!!

 

Lätt bästa minnet, så kul vi hade.. Vill uppleva det igen!

 

Vi ska sova över hos Katja och det ska bli superkul! Får träffa hennes söte kattunge Tazz, hennes hund Molly, kaninen Maja, Tazz mamma Engla och förståss Theo hahahaha, Englas bror tror jag. Haha ja hon har mycket djur :p. Ska iaf bli kul!

 

Imorgon släpper Katja en riktigt kul nyhet på sin blogg: katjaslife.bloggplatsen.se LÄS!

 

Idag var det även en viktig dag.. Kommer ett inlägg om det nu snart.

 

/AmAnDa.

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards