Amanda ek

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Amanda - 15 oktober 2012 21:39

Nu har jag kollat lite på Det okända. Börjar bli scary XD XP

Men nu ska jag läsa, försöka somna sen :)

 

Bjuder på dessa två helt nya bilder först bara:

   

.... På Booty

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 15 oktober 2012 19:59

Hejhej! Senaste nytt: Efter ett tag kom K&F och vi gjorde powerpointen. Var lite osäker på hur man skulle göra men somthing like that. :) 

När vi var klara med det följde jag och Fanny Katja hem och sen var jag lite hemma hos henne när Katja dushade. 

Hemma hos Fanny sålde hon jultidningar till mig, beställde ponnyopåsen och kola :D gott ;)

Sen åt vi lite mat och cyklade till Katja. Hemma hos henne köpte hon samma som jag av Fanny.

Sen åkte vi ut och sålde jultidningar. Jävla vad lång tid det tog per person! :o Vå sålde till typ 3 stycken :p Varsågod Fanny! XD


 

Nu ser jag på Det Okända, det är ägit :p men lite scary. Har inte alls kommit långt, kollar från You tube. :) 

 

Men nu måste jag börja träna på spanskaläxan och lista ut vilka obeskrivna verb vi har till på fredag! :p

/AmAnDa.

   

Av Amanda - 15 oktober 2012 15:23

 

  Min och Katjas URSNYGGa kladdkaka :d

  Närbild :p

  Så ful XD

  Naaaw Gizmo <3

    Sandra i 90 grader :p

I somras :)

 

 

DESSA BILDER VAR HELT NYA :D

 

/AmAnDa

 

Av Amanda - 15 oktober 2012 15:02

Hejj! :) har kommit hem från skolan nu. Varit en helt okej dag med chill-lektioner. Förutom idrotten då ;) :p den var jobbig. Spelade nån konstig fotboll som jag glömt vad den hette. Mitt lag var TYP det sämsta :p vi vann typ bara 1 eller 2 gånger! ;) :p men jag bryr mig inte...

 

Vi hade också svenska, tema, engelska och matte. På matten rättade jag fel och hann börja på veckans planering. På engelskan lämnade vi in våra papper om "cuddly toy" och sen såg vi Goal.

Varken jag eller Fanny tycker om det så vi satt och ritade hästar, i smyg :p för eftersom typ 5 andra satt framför oss på bordet kunde vi enkelt sitta gömda och rita. :) hann rita Beauty <3 hon blev söt!

Bild kommer kanske! :)

 

Sen har vi bytt platser också. Borden är 2-platser men sen finns det ett så kallat diamantbord som har formen av en diamant. Sitter man där jag man det jävligt trångt! :/ gissa var jag hamnar? Diamantbordet förståss. ;/ men Fanny sitter 3 platser bort, och sen är det bara en kille, som sitter brevid mig, förståss :/. På matten fick vi tränga ihop oss väldigt mycket :s men alla typ gick så jag o Fanny blev nästan ensamma kvar :p =)

 

Imorgon har jag lite läxor, det är:

*En sida i Second step (engelskabok)

*Vara klar med "bildprensentationen" (svenska)

 

Sen på onsdag ska artikeln vara klar (jag, Fanny och Katja håller på med Ostindiska kompaniet).

På torsdag har vi spanska glosor och på fredag har vi matte och mer engelska.

 

Läxorna blir bara fler och fler!

 


Så eftersom jag och K&F inte har gjort "filmen" med bilder med text under så ska de komma hem till mig vid typ 4 (de är skötare idag men de skyndar sig) och då ska vi göra den :)

kan försöka lägga ut den här, men har inte lyckats med det än ;) krävdes att göra ett Windows live ID konto så då gjorde jag det och nu ska det gå. 

 

Ska inte glömma en viktig sak ;)

jo Fanny såg att Torns satt upp en lapp om att en klass kan komma till Torns och rida :D vi tipsade Lotta om det och hon vill ha Hannas mejladress! :D men hon säger att hon inte lovar något,

men tänk om klass 6 på Vallkärra skola kan åka till Torns en dag och rida och sköta hästar :D


Ofc hoppas vi på att det går ;) men undrar om det bara är Torns egna ponnyer eller om de "tar" de privatägda. För eftersom det antingen är ridskola eller ägarna som rider efter skolan så går hästarna 2 pass :/ och det blir nog för mycket.. :/ men det får Torns lösa! :D

 

Bloggar mer senare! :)

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards