Amanda ek

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Amanda - 14 oktober 2012 22:07

Bjuder på dessa 3 helt nya bilder på Bäbisen:

 

       

 

Skola imorgon :( ska cykla :) Nytt: man kan få cykla till gympan om man fyller i en blankett.

Nytt: Mamma har/ska göra det och jag och F&K ska cykla till idrotten imorgon <3 :D

Nytt: Jobbigt att skriva Katja och Fanny eftersom de orden används ofta här kallas de F&K ist :p

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 14 oktober 2012 21:05

Hejhej! Nu har vi kvällsfodrat alla hästar :) det gick bra! Alla var rättså olåliga (ovanligt :p) men mest otålig var: Lukas, Fighten, Humle och Alize. :p minst otåliga var: Grim, Beauty, Lilla liv och typ Bello.

 

Jag började ge alla hösilaget. Sen fick de i Veteran och Ekelin (småstallen) ett äpple var. :) de blev glada! ;)

Sen fick alla havre och egna burkar. Efter det skärde jag upp så alla fick ett halvt äpple till. :) 

 

Bjuder på bilder när jag red Exo som Tiffany tog:



Det var det! :) 
/AmAnDa.

Av Amanda - 14 oktober 2012 17:40

Hej! Ridpasset blev lite udda idag. Fick nämligen rida på Jessicas jättehäst Exo. Han är något med 180 cm hög. OJ säger jag bara!


Men började med att mocka, När jag var klar kom Tiffany. Vi tog in Bea och hämtade alla grejer. Sen kom mamma och då sadlade och tränsade vi henne.

Gick först in i mellanridhuset. Där var Cayenne och Alize, som hade lektion. Så vi gick till Stora. Där var redan en häst jag inte känner igen. Den var jättefin! Efter ca 7 min kom Exo.

 

Skrittade fram och då kände jag att hon inte lyssnade. I traven var hon seg som in i och lyssnade inte riktigt heller. :/ Jessica var så snäll och gav tips och så, men när det fortfarande inte riktigt fungerade frågade hon om jag ville byta häst.

 

Behövde faktiskt bara en pall för att komma upp i sadeln :p trodde det skulle bli svårare än så. ;) för när jag stod på pallen var Exo lika hög som Beauty på marken ;)

 

Exo var supersnäl och oj vilket stort steg! I skritten var det helt okej. Sen när jag tänkte öka skritten började han trava, haha den traven var typ lika snabb som.. Jag vet inte vad XD men det var riktigt kort trav. :) 

Travade runt, gjorde lite snett igenom och lite volter. Försökte sitta ner lite, men då saktade han av. Gjorde skänkelvikning också. OJ vad det såg elegant ut i spegeln! ;) :D han lydde hela tiden, och gick i form av sig själv! 

 

Jag vet vilken sorts häst jag vill ha när jag blir vuxen.

 


Galopperade också! Både jättekort, då kan typ gungade fram och typ arbetsgalopp. Haha jag undrar hur snabbt han kan galoppera! ;) typ 200 kilometer i timmen :p haha nä..

 

När vi bytte tillbaka kändes Beauty som den bäbis hon är. ;) haha allvarligt det var som Flower!

Beauty var helt svettig efter hårdträning ;) men fick henne att galoppera typ ett varv i alla fall :)

 

Skrittade av runt galoppspåret, eller ja 1 fjärdedel :p för det regnade.

 

Chillade mee Tiffany i typ 1 timme innan jag cyklade hem för att äta middag.

 

Nice dag! Hoppas på fina bilder nu!

 

Snart ska jag och mamma åka tillbaka till Torns för att fodra kväll :) var evigheter sen jag gjorde det. Så det ska bli kul! Mamma har vägt upp allt som ska så vå behöver bara fodra och sopa. :)

 

Ska påbörja MovieMakerfilmen när jag och Katja hoppar, lovar! :) sen kommer det lite nya bilder, men inte för många. :) det ska räcka länge! ;D

 

Ett collage med nya bilder från stallet:


Jepp! Det var det.

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 14 oktober 2012 11:03

Mammas kamera = kan ej hittas

Min kamera = urladdad och kan därför inte ladda över filmerna

Min mobil = urladdad och kan inte göra något annat samtidigt som den laddas.


KOM IGEN!!

Av Amanda - 14 oktober 2012 10:30

ÅH! Nu vet jag vad jag ska vara - Bloody Mary! :D hittade en text om det och tänkte "aha". :D

 

Länken: http://missmagicgirl.wordpress.com/2011/01/21/bloody-mary/

 

Kan ju kolla lite ;) men ingen tar efter! Förstått?

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 14 oktober 2012 10:17

Här är en lista på allt som helst borde hinnas med idag!   

 

* Rida (är ett måste) Tiffani ska fota :D

* Ladda över bilder från: Mammas kamera, min kamera och min mobil.

* Göra en MovieMakerfilm om igår

* Mamma kanske kan beställa foton?

* Jag kanske kan beställa schabraket?

 

Sen är det Haloweenhoppning snart och jag ska vara med :D 50 cm tror jag. Ja det blir nog det. :)

Det ända problemet är: Jag vet inte vad jag ska vara! :s Kanske nån slags häxa, för jag har en sån haloweenklänning och sånt.. :/ Men ska typ kolla lite på Internet efter legender eller något man kan spela :)

 

På datorn är M jättesegt. så kan hända att det fattas ett M någonstans :p

 

Hejdå! /AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards