Amanda ek

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Amanda - 24 oktober 2012 22:05

Heeej! Nu är jag hemma från festen. Den var nice! :D först öppnades presenterna. Hon öppnade mitt och Fannys först! :D tror hon gillar det! :D Kan nu avslöja vad det är: Ett rosa schabrak! :D :D det är fluffigt och varmt - passar bra till vintern :)

Men ja efter presentöppningen åt vi pizza :D jag tog orginal (som jag typ alltid gör om det inte finns hawaii, stavning). Det var GOTT! 

Sen var det tipsrunda. Vi var 3 och 3. Lapparna var utomhus och det var MÖRKT. Och jag fick hålla i en ficklampa, SLENDER, var det ända jag tänkte på. Tyckte att jag såg något som var likt honom vid järnvägen :/ 

Frågorna hanlade bla annat om hur hög hennes ponny är (123cm) och vilken låt som var 1:a på Spotify. don't worry child, typ. :) när hon läste upp svaren fick jag gissa på båda de frågorna :) sen var det också en gåta som svaret var skohyllan. "Vad har skor men inga fötter?". :p och så skulle man dribbla med en boll så många gånger det gick, jag klarade 3 :p ganska dåligt faktiskt. Sammanlagt fick vi 7 :)

Men gissa vem som vann med 6 rätt? :) VI! :D Vann ett dumlechoklad ;) :p

 


Efter det var det charader, men man fick prata ;) :p man skulle liksom beskriva ett ord och sen fick varje lag svara en gång. Den som räcker upp handen snabbast får ordet först. Mitt lag fick 6 poäng, de som vann hade 7, men jag tror förstaplatsen blev delad ;)

 

Sen åt vi tårta :) men åt bara glass, för det var banan i tårtan, och det tycker jag inte om ;). God glass! ;) :p i slutet bara satt vi och chillade tills föräldrarna kom och hämtade oss :) mamma kom ganska bra i tid :p lol... XD

 

Nu är jag hemma och detta gör jag:


Kul va? xd 

 

Lite om imorgon: Vi har ju studiedag imorgon + på fredag (:D):

*Ska gå upp (svårt när man är ledig).

*Fanny kommer vid halv 10

*Vi åker till Nova Lund typ 11? Ska åka buss ;)

*Ska köpa present till Alexander och så chilla, kolla i affärer :)

*Åka hem och byta om till ridkläder

*Åka till Torns 

*Tussa kl 4

*Rida kl 6

*Åka hem

 

Det var schemat för imorgon! :) på fredag fyller Alexander 11 och jag har namnsdag :) nice!

Han har bestämt att vi ska hämta honom när han slutat skolan och sen åka till Nova Lund för att köpa Skylanders (tror jag) och äta på MC Donald's. :)

Jag, Fanny och Katja åker ju alltid till Torns tillsammans på fredagar men denna fredag vet jag inte hur det blir :( men eftersom jag har studiedag så vi kanske skulle kunna åka dit tidigt långt innan ridskolan så Katja och Fanny kan sköta Florens och Lukas och sen kan vi åka hem. Men det är inte säkert Katja hinner bli friskt ;( :/ för hon kom inte till skolan idag heller.

 

Kan berätta att Fanny kanske ska få bli fodervärd! Eller ja det är inte säkert, men enligt henne sa hennes pappa "kanske". Typ ;) hon vill bli halv på Florens. Hon kommer ju inte kunna rida men hennes plan är att köra, longera, promenera, frihetsdressyr och löshoppning. :) men ja det är klart bättre det än att inte ha någon alls! ;) :)

 

Men nu är det ganska sent, ska stänga av datorn nu. :) 

 

KOLLA på denna halloweenheader Katja gjorde åt mig idag! :D :

 

 

Är den inte snygg? :) bra till jul!

 


/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 24 oktober 2012 16:07

Hejhej! Nu har jag kommit hem från skolan. Lyssnar på Gangnam style och chattar med Fanny. :D 

Fyyy vad jag hatar att jag inte har Spotify premium längre! ;( :/

 

Har gjort detta idag:

*Varit i skolan. Vi hade utställning. Jag och Fanny satte upp en tipsrunda på morgonen och sen har vi kollat på 5:ans arbete med 1500-talet. Och sen har vissa föräldrar kommit. Pappa kom :D Vi gick och kollade på 3ans arbete och 5:ans igen. Och pappa köpte ett manus för 12 kr på en teater ;) haha ingen förstod att han faktiskt köpte det ;) alla liksom bara "köpte du det :O". För de sa det typ så på skoj tror jag ;) men där tjänade de lite på det! :p

3:orna (tror de var de) hade gjort egna filmer. Vi kollade på 2 för de var långa. :)

Sen åkte pappa. Jag och Fanny chillade vid bildspelet en lång tid.

 

*Armbrytning med Fanny och några till. Vann över de flesta faktiskt :) Men jag har också mockat typ hela mitt liv. ;) vann över 2 killar, förlorade mot en :( äsch, det är bra! :) jag är trots allt bara en tjej ;)

 

*Åkte hem med bussen efter att vi slutat. Det var typ kaos på bussen idag. För han började köra innan alla hade satt sig, bland annat jag. Men Fanny paxade en plats så jag satte mig ner ganska fort ändå. ;) men de var typ 4-5 andra som inte hittade någon plats. Och busschauffören bara körde :s men tillslut hittade alla en plats! Och sen var det någon som klämde någon stor påse i dörren och hela bussen började typ pipa av det! Och dörrarna gick typ inte att stänga..

Gick hem och slog följe med en kompis. :)

 

*Hemma duschade jag och nu sitter jag här hemma.

 

Det var allt jag hunnit med idag! ;) nu ska Fanny snart rida och sen kommer hon hem till mig så vi kan göra i ordning oss tillsammans. Och sen ska mamma skjutsa oss (tror jag, eller pappa) till festen :) men det kalaset börjar halv 7 och klockan är liksom halv 5 snart ;) 

 

Men jag ska inte hålla på att uppehålla er nu :p

En grym låt först:



Och en till:


Denna har gått på Disney channel&XD många gånger ;)

 

Och en sista: :p


De från Shake It Up kan alltså sjunga, inte bara dansa ;) :D

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards