Amanda ek

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Amanda - 26 oktober 2012 22:42

Ja alltså nu ska jag sova, måste gå upp vid 7 imorgon, palla ;) men jag gör det för en tävling! Ska hoppa som nummer 5. Ska träna banan lite nu och sen läsa, och sen sova. :)

Längtar tills imorgon. Ska bara gå upp, klä på mig halloweenkläderna, sminka mig som häxan jag kommer vakna upp som :p och sen äta lite snabb frukost innan jag antingen cyklar eller åker bil till Torns. :) 

På Torns ska jag typ anmäla att jag är där, eller något sånt, och sen gå till Bea och rykta, pyssla och så ända tills det är typ 10 min kvar tills första startande, Florens<3, för då ska jag rida fram i mellan. Och när det är min tur ska jag gå till stora och vänta. :) 

Efter att jag hoppat ska jag sadla av och rykta och sen kolla på de andra. 

Där är planen - klar! :D

 

Men nu måste jag sova! Hejdå! /AmAnDa.

Av Amanda - 26 oktober 2012 19:15

Hejhej!  

 

Nu har jag och mamma varit på Torns och byggt banan.   Det var jag, mamma, Sandra och några till.

Jag och Sandra var först lite lata :p typ bar på ett hinderstöd båda två :p men efter ett tag blev vi mer aktiva ;p

 

Banan består av 8 hinder. 4 oxrar och 4 räcken, men 30 och 40cm har inga oxrar ;) bra för mig, tänker jag hela tiden, men sen påminns jag av att jag inte har Musslan längre, som inte alls tycker om oxrar, som kan vägra när man tror att hon kommer hoppa. Beauty däremot hoppar faktiskt som bäst över oxrar ;) men Musslan har så kort steg att hon har svårt att hoppa långt medan Beauty har ett stort steg - alltså har lätt för det ;) det är ju bra för då kommer det nog inte bli några problem när vi börjar hoppa högre och oxrarna blir bredare.

 

Det finns 2 hinder som är svåra, det är 5 och 8. På 5:an hoppar man 4 och sen galopperar man runt 1 och svänger upp till 5 och 8 och 2:an är jättenära varandra och om jag har otur kan hon tro att vi ska hoppa 2:an igen :/ 

 

Det är en del tittiga hinder också, blommor, hinderdekorationer och glitter som kan vara skrämmande. :/

 

Men nu ska jag äta mat som Alexander bestämt, mussaka (stavning). :D

HA det!

 

Och det kommer ett inlägg om outfiten imorgon! ;)

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 26 oktober 2012 17:12

Tjohooo! Imorgon ska jag tävla :D fast det är clear rund ;) men jag har ju inte grönt kort (fast jag ska ta det snart) och jag och Beauty kan heller inte tävla LD även om jag hade haft grönt kort, vi har nämligen inte hoppat 80cm än, och en bara på 80 känns alldeles för svårt just nu ;)

så det är bara hälften vi ska tävla, 40 :p haha... men det var mamma som tyckte det, och jag vill inte ta för svåra höjder till att börja med. ;)

 

Kommer att se ut såhär:

Jag VET att det är dålig kvalité ;) :p

 

Har varit på Torns, Freinet, MC donald's och Nova Lund idag. :)

Dagen började med att jag fick gå upp vid 7 för att gratta Alexander. Han fyller 11! Han fick en PC dator, det trodde han nog inte! ;) Men jodå! :D Så nu har alla i familjen vars en dator.

 

Somnade om och vaknade igen vid 20 i 11 (hehehe...) och skyndade mig till Fanny efter frukosten. Jag fick hålla på med Fannys ökenråtta Vitnos när hon plastade in hennes skolböcker. En bild med Florens på :p

Bild på Vitnos som Fanny tagit:


Ja men efter typ en halvtimma skyndade vi iväg till Torns. Det tog en halvtimme för vi gick :/ cyklarna är kvar på Torns :( Väl där mockade vi och fyllde på strö till Bea.

Sen fick vi hämta Flower och Florens.

Bild på Flower:

 

Bild på Florens:

 

Sen hämtade jag in:   och sen ryktade jag henne. :) Jag och Fanny ställde de utomhus. :) Beauty uppskattade nog det ;) men hon lyckades knyta upp säkerhetsknuten själv en gång :p men sen gjorde jag en dubbel! :p

Hann bara rykta i 10 min för mamma och pappa skulle komma och hämta mig vid 20 i 2. Fick springa och lämna henne i hagen. Till min ilska märkte jag att hon inte hade något vatten! ;( så jag och Fanny fick springa snabbt som faan och fylla på. När vi var klara var klockan redan 2 ;/ Och Alexander slutade då.. Men när vi var framme hade de inte kommit tillbaks från idrotten ;) ingen skada skedd!

Såg min gamla klass, det har kommit några nya ;) Vill komma o hälsa på någon gång. :) för skojs skull! :D

 

Vi åkte till MC Donald's. Alexander hade bestämt det ;) jag och Alexander beställde två Big Mac compani. För en gångs skull fick vi läsk. Jag beställde coca cola, det är bääst! :D Men Sprite zero var god, fick smaka ;) 

Efter maten fick vi glass. Sånhär:

Beställde Mars men jag och pappa tog fel så jag fick twix ;) men den var GOD!!! :D

 

Sen åkte vi till Nova lund. Först letade jag present till Alexander på Tele2. Vill köpa ett grönt silikonskal till iphones. För han har sagt att han vill ha det. Men hittade inte det ;( såg det på Game i stan, och Game finns inte på Nova :( blääää!! 

Sen gick vi till BR, Alexander skulle kolla på lego och något sånt ;) och sen kollade jag på häxsmink och köpte: Peruk, ansiksfärg, svart läppstift och nagellack, lösnäsa och häxhatt. :) Har testat allt.

När vi var klara med det åkte vi hem och nu sitter jag här, ska snart åka till stallet för att bygga banan. :) Hoppas det är en lätt bana utan svåra svängar!

 

/AmAnDa.

 

 

 

 


 

 

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards