Amanda ek

Alla inlägg under september 2012

Av Amanda - 29 september 2012 21:41

!Hejhej! Ska berätta om när jag red Beauty. Det gick väl bra. Tränade på dressyrprogram. På LC2 gick allt bra fram till volten i galopp, den vid A. Då stack hon iväg hela tiden ;( :( sen ville hon nt galoppera.Jag gjorde LB:1 ist och då på serpentinerna gasade hon på en massa. Störigt! Vid galoppen stack hon i början, sen gick det bättre och bättre och till slut gick det hela volten ut. Så jag är nöjd!Imorgon ska jag och Julie hoppa med Alma o Beauty, kul!! :-D Men nu ska jag sluta. Har ätit godis nu och kollat på tv. Chillchill!/AmAnDa.PS! Jag får inte vara med både hoppning och dressyr next helg, för mkt tävlig säger mamma.Så jag valde hoppningen. För i dressyren sticker hon ju iväg i galopp och känner att jah vill träna mer på att ställa och hörnpasseringar, och galoppen förståss. Satsar 100% på serietävlingarna. Både hoppning och dressyr. Då vill jag bli placerad! :D mene jag och mamma tänkte så att om det går bra 40 cm ska vi efteranmäla 50 eller anmäla mig på båda och stryka 50 om det inte går. Det gillar jag!

Av Amanda - 29 september 2012 19:07

Hej nu ska vi handla godis på Hemmakväll. Gott! :-D kommer om när jag red senare. Hejdå!

Av Amanda - 29 september 2012 14:43

Hej! Nu kollar jag på Par i kungar. Regnet bara öser ner.. Ska säga att det kommer nån för att kolla på min dator. Den är heeelt knäpp nu, internet vill inte funka. Amen nu måste jag nog sluta.Par i kungar är bara bääst <3 :D/AmAnDa.

Av Amanda - 29 september 2012 13:09

 Asså i Harry potter finns det ju dementorer och den regnkappan kan ju se lite skrämmande ut om man jämför med dementorer.. :/ :o haah lite lol är det ändå..

 

Länk: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=930019

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 29 september 2012 12:38

Hej bloggen! Igår kväll skrev jag ut ett papper för LB:1 (dressyrprogrammet). Det är jättebra, inte bara massor av förvirrande text utan bilder för varje ridväg! 

Länk: http://stallbacken.50webs.com/dressyr/program/LC-LA/LB1_2006.html 

jag loooovar den är asbra! Jag kan redan hela programmet tack vare det! :D

 

Idag ska jag träna på både LC:2 och LB:1. 

 

Litet schema:

Idag: Träna dressyrprogram :D

Imorgon: Hoppa med Julie och Alma :D

Måndag: Stanna hemma och göra läxor. :/

Tisdag: Tisdagsdressyr, vi ska ha programridning för ryttarmärke 3, det är därför jag måste kunna LB:2. :)

Onsdag: Stanna hemma och göra läxor :/

Torsdag: Kanske träning för Jessica, dressyr. :D

Fredag: Till torns för att ta hand om Beauty som vilar <3 :)

Lördag: (om en vecka) jag tror jag ska hoppa med Katja och Lukas, antingen på lördag eller söndag. 

 

Det var ett litet schema för en vecka framåt! :)

 

Idag ska mamma även anmäla mig i Pepsicupen (stavning). Dressyr; LC:2, hoppning: 50 cm? Eller 40, för ja jag har inte tävlat henne förut.. Faktiskt bara hoppat bana 1 gång :p så vi får se hur det blir med det! 

Imorgon när jag och Julie ska hoppa kommer vi antagligen ställa upp en bana på kanske 50-60 så ska testa och se hur det går. :-) Duktig, som Beauty är, kommer det nog inte bli så stora problem.

Det enda jag måste vänja mig vid är att hon tar så mkt längre språng än Musslan, Beauty hoppar alltid så stort och Musslan ja hon hoppar inte högre än det behövs.

Eftersom Bea hoppar så långt&stort så klarar hon oxrar galant, som inte Musslan gör :p :) <3

haha lilla Pussel!

 

Nu ska jag typ äta något och sen SKA mamma beställa ett paket från Hööks :) 

Det förra har inte kommit än :(

Har beställt detta:



Ska beställa:

Till Katja i jättesen födelsedagspresent. Lukas måste ha i Full :p

 

Och sen har jag bara 2 ridbyxor, om jag har tur kanske jag kan få dessa? :)

Antingen brun eller svart vill jag ha :)

Och sen ska jag köpa en sak själv, hårnät är det enda jag inte har till tävling.


Nu måste jag gå, hejdå! :) /AmAnDa.

 

Av Amanda - 28 september 2012 23:56

Hej och förlåt för jag nt bloggat typ alls idag!Har varit i skolan och sen gick vi till Torns direkt. Blev lite knäppt att gå direkt. :/När jag ryktade höll Bea på att skrapa med hoven och vara irriterande. Sen gick vi och plockade en hel skottkärra full med äpplen från allen.Efter det skulle vi mocka men Katja hann inte och sen stod Lukas inne och nu får man inte byta box (inte skötarna) och sen skulle Fanny hem också så de lämnade mig där åt ödet! Tur att Sandra var där så man får sällskap.Nu MÅSTE jag sluta, bye!<3

Av Amanda - 28 september 2012 08:09

Hej nu är jag pp väg till skolan. Börjar om 4 min :/

Av Amanda - 28 september 2012 07:48

Hej! Nu har jag vaknat, klätt på mig och gått upp. Det SUGER att jag inte kan lägga över bilder på bloggen eller på Facebook. För jag har sjukt mkt bilder och filmer som jag vill ha upp! :/ ;(Nu ska vi åka till skolan.Läxor till idag i: eng och matte. *gjort*.Hah? Ser på nyheterna och de säger att ungdomar inte vet om de har tjänstepension. Nu har 90% det. Lol!?Längtar till skolan är slut, då ska jag , Fanny och Katja till Torns, LÄÄÄÄNGTAAR!!!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards