Amanda ek

Alla inlägg under juni 2012

Av Amanda - 29 juni 2012 16:29

NEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!! Det kan inte vara sant!!!

Även fast Hanna inte svarat om Grim fattar jag nu att han är upptagen :( :'( jag döör!! 

Nu måste jag leta på Blocket och Hästnet igen! Jag fattar inte att jag inte fick honom.. Det är så fruktansvärt!

Kommer säkert aldrig hitta en.. Jävla skit asså! ;( ;(

Bloggar KANSKE mer sen. Just nu vill jag inte göra något mer än att sitta och grina resten av dagen.

Imorgon ska jag till Danmark så kommer inte blogga på en vecka tror jag. Även om jag hade varit hemma hade

jag ändå inte bloggat på några dagar, just nu har jag inte lust med nått!

Hejdå.       

Av Amanda - 27 juni 2012 16:48

Hej! Idag har jag inte gjort något heller.

Gick upp vid 12:30 igen ;) Jag vet inte vad jag ska göra hela sommaren,

jag kan ju inte rida :'( Snart är det i alla fall Flasterbo :D det ska bli jättekul!

Vet fortfarande inte vilken häst jag ska ha sen. Det är hemskt, tänk om det värsta verkligen händer, ingen häst! :O usch vad uschligt!!

Hejdå! /AmAnDa.

Av Amanda - 25 juni 2012 17:36

Om du läst mitt förra inlägg vet du att jag använder mammas dator "dampis" nu.

Han har uppfört sig ganska bra, inga ofrivilliga avstängningar ÄN, för man vet aldrig.. Precis innan man tänker spara något dokument eller blogginlägg stängs den bara av! Jag har förlorat många skolarbeten så   Men idag är han snäll  Ska ha en filmbomb till, i nästa inlägg.. Jag måste ju ladda upp allt först och det är 9 filmer!  Men det är värt det!

 

Märkte att jag har haft flest sidovisningar när jag satt en hel dag och bloggade! :o


Hejdå!

Av Amanda - 25 juni 2012 15:54

Hej bloggen! Gissa när jag gick upp idag!

Svar: Klockan två! Eller jag vaknade halv 1 och 

läste till två.. Så jag har bara varit uppe två timmar och nu är klockan REDAN 4!     

Jag har inte gjort mycket. Det var inte lönt att äta frukost så jag åt lunch direkt, en Billy`s pizza och en amerikansk pannkaka, den var INTE god!  Idag hade jag tänkt övertala mamma att beställa alla dessa foton men hon är på jobbet  

Jag tror jag ska gå och ta mammas jättegammla bärbara dator som jag kallar Dampis (asså den är rent dampig, efter ca en timme stänger den av sig själv och laggar för vad som helst) nu kallar hela familjen det också :p Vad jag tänkte var att lägga upp bilder som bara finns i Dampis upp på facebook och på bloggen för när Dampis lägger av helt är alla bilder borta!

Och de är inte framkallade heller, eller i alla fall inte alla, MAMMA!!    och sen ska jag göra en till filmbomb och fler bildbomber från Dampis. Så nästa gång jag bloggar kommer jag inte använda mig av min egna dator!  

Hoppas han sköter sig nu! /Amanda.

Av Amanda - 25 juni 2012 15:33

Det är ju så många som har bildbomber lite då och då. Så varför inte ha filmbomb då?

Igår satt jag och laddade upp ca 7 videoklipp när jag rider. Typ alla är när jag rider Pluto     Men när jag hittat mer på Musslan och kanske Florens och Flower kommer det komma filmer om dem också!


Här rider jag Lussan. En d-ponny från aw sporthorses. Tyckte mycket om henne   

Synd att hon inte kommer tillbaks till torns bara    

  

Pluto. Han gick ganska fint där   



   Hoppning   


 
   Bomövningar


 
 
 
  Musslan  Hon hade en seg dag.. Men hon vägrade inte i alla fall!   


   Kan inte komma ihåg om jag redan lagt upp denna video på Gizmo.  

 

 

 

Bloggar mer sen! Hejdå, Amanda.  

 

Av Amanda - 24 juni 2012 17:41

Hej! Nu har jag komiit hem. Jag följde bara med för att jag ville till Nova.. Men det var inte meningen!? Vi skulle in på Siba för Alexander ville ha lego Batman2 på wii. Det finns men de

fick inte sälja det förrän nästa vecka :/ Då blev Alexander skitsur..  och ledsen   och lite mer arg   och sen ville han att vi skulle gå till Media Markt och El giganten så han och mamma fick gå och göra det. Själv följde jag med pappa in på Plantagen för att köpa en grill ;P Tråååkigt, tyckte jag för jag ville ju till Nova, inte en blommaffär!   Men det var okej, eftersom jag fick tuggummi   Sen köpte vi lite mat och åkte hem. Så det var inte så nödvändigt!   

Har också kopplat in min kamera i tv:n. Då ser man bilderna mycket större än i lilla kameraskärmen!   Trodde jag råkade radera ALLA bilder så jag blev jättesur, och ledsen, för jag har foton när jag hoppar Flower & Musslan och de bilderna BETYDER!    Men som tur var hade de inte rederats, det var bara en konstig inställning jag råkade aktivera *PUST*   

Nu ska jag slappa. Ska försöka få mamma att framkalla mina foton också, har inte gjort det på lite mindre än 1 år!  Ajabaja mamma!  

Här är några bilder:

 

Hoppning m. Flower <33

 

Tog denna   

    Galopperar Pluto      Han har jätteskön galopp också, fast han vill inte fatta när jag rider  Men det är säkert jag som gör ngt på tok   

 

Den är ganska gammal ;) Eller ja typ ett år ;p    

Hoppas på Grim!   Jag hoppas så mycket att jag kommer gå sönder snart..  

 

Hejdå! ///AmAnDa.

 

 

 

 

Av Amanda - 24 juni 2012 15:05

Hej! Igår hann jag inte blogga tyvärr så kommer dubbelt så mycket idag istället ;)

Igår: Jag red Musslan på lektion (som tack för att jag varit hjälpare på nybörjarridlägret.) Det var för lätt.. Jag hade ridit längst ;D Det skilde sig

6 år mellan den som ridit minst och jag.. :/ Men det var ändå ganska okej.

Vi var 8 stycken :o ganska många, men ja och så red vi i paddocken.

Musslis var seg och fick kämpa ordentligt för att hålla galoppen några varv på en volt. Som avskrittning red vi upp och ner från alén (stavning)

Sen cyklade jag hem och gjorde inte mer än så, visst kunde ha bloggat men jag hade inte lust.. ;)

 

Idag: Hade lektion idag med. Vi skulle vara i stora ridhuset. Egentligen skulle vi rida ut men det ösregnade så vi lät bli ;) Jag dansade soldansen

:p och när vi ridit färdigt hade det faktiskt slutat regna =  XD

Jag ville hoppa, men det blev hinderbana. Ett hinder fick jag nöja mig med. Eftersom alla var på olika nivåer var banan ganska lätt. Jag valde att utmana mig och rida barbacka! Det var roligare så. Musslan var jätteduktig! Vi hoppade hindret i galopp och galopperade slalom :D

Och på cavalettibommarna travade hon JÄTTEFINT med alla hovar högt och krökte på nacken <3 hon var svår o få på tygeln som vanligt, men lite i volterna tycker jag nog. Det var sorgligt att lämna henne i hagen.. Det var ju sista gången jag fick rida henne! Fast jag kanske får rida henne lite nån gång igen av de nya fodervärdarna men det är INTE alls samma sak, kommer inte kännas som innan :(( 

Musslan är köttätare också! Fanny gav henne en skinkbit - och hon åt den! Sen ville hon äta på mina händer också ;) AJAJAJ Musslan, avslöjad ;P

Bjuder på denna bilden:

  Djurvän forever!  

Det var allt för idag. Bye!   

Av Amanda - 22 juni 2012 18:46

Ofc älskar jag att shoppa på Nova Lund och Entré, men att shoppa hästsaker på Hööks, Horze, 

Mountain Horse, och Flädie lantmannahandel är BÄST!!! 

I älskar Falsterbo Horse Show! Senaste såg jag Grand Prix hoppningen tror jag det hette

och fick Angelica Augutssons autograf! Det var fett coolt!   Har sparat pengar ända sen i julas, 

jag ska dit med Sandra :D har lite mer än 2000 nu     och nu är det snart dags!

Lyckost Sandra ska tälta där hela veckan!   

Nu måste jag äta :/ Mamma ropar för fullt därnere ;/

Men HEJDÅ

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards