Amanda ek

Alla inlägg under september 2013

Av Amanda - 8 september 2013 01:25

Har nu bestämt mig för att lämna denna blogg. INTE TA BORT, bara inte uppdatera. Följ mig istället på min nya: Amandaaeek.blogg.se
Hoppas vi ses där!

Av Amanda - 2 september 2013 21:35

Denna gång är lite mer seriös. Katja kom på hur man får in en header på blogg.se. Det är anledningen till att jag är på bloggplatsen. fattade inte hur man får inte header typ. Asså hade jag vetat hade jag inte haft denna bloggen, hehe.


HÄR ÄR BLOGGEN: http://amandaaeek.blogg.se/

 

Är nöjd med stilen på den. Ska försöka fixa mer imorgon, det är sent. Och snälla följ med till blogg.se! Gör verkligen inte detta för att tappa läsare, tvärtom! Kopplar Vfm med Blogg.se med så får ni lite mer videos.

Och denna bloggen tas aldrig bort. Den är som en dagbok, man kan läsa om vad jag gjorde för exakt ett år sedan. Jag skulle bli jätteledsen som denna bloggen försvann. Asså verkligen. Jag har jättemycket bilder här, har flera tusen att välja mellan och nu vet nästan allt om mig, behövs inget "Min bästis heter Katja" eller "jag har en katt". 

JAG KOMMER SAKNA BLOGGPLATSEN, ja ;). Men nu tycker jag att jag är redo att byta.

 

Hoppas ni hänger med till Blogg.se! :) Den bloggen böjar uppdateras på allvar imorgon!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 september 2013 07:35

Med Katja ;)
Älskar min nya jacka!

Av Amanda - 1 september 2013 23:28

Hej! Idag när jag red (lite sen inlägg, vet) tränade jag på bommar. Eller ja en bom. Haha men han var duktig, först fick mamma gå bredvid och leda honom, han glodde men tvekade inte. Sen red jag honom själv över (i skritt) och sen flöt det på i trav med. I galop hoppade han som om det var ett 40 cm högt hinder, men han tvekade inte! Bommen har typ gul och vit, och för att se om han bara lärt sig att den bommen inte var farlig eller om ingen bom på marken är farlig tog mamma fram en rosa. Den var lite läskigare, mer skarpa färger. Men han vägrade inte, höll på att smita undan en gång, men fick över honom ;).
Kolla film på instagram.
Nej men nu ska jag sova! Skola imorgon -.-
/AmAnDa.

Av Amanda - 1 september 2013 20:43

Jacka från Cubus, 499kr. Höstjacka typ.
Byxor från Kappahl, 199kr.
Blev ingen datorväska eftersom jag inte visste vilken stl, som sagt. Och ingen kofta, hann inte leta.
Fick inte gå in på hööks pga tid ;(.

Nu måste jag göra matte, NO och spanska :/. Låter mkt men är inte det.
Ses imorgon!

Av Amanda - 1 september 2013 15:40

Ska till stallet nu. Träna bommar med honom, och repetera avsaktningar.
Kommer bilder på vad jag köpt sen, fick inte gå in på hööks ;(. Köpte bara 2 saker. Glömde typ ta med datorn så blev ingen datorväska pga visste inte vilken stl den skulle va i.

Av Amanda - 1 september 2013 12:53

Hihi hoppas att vi kan åka till Nova idag, vi ska bestämma snart.
För jag behöver: jacka, har seriöst ingen höst eller vinterjacka om man bortser från kalla regnjackor utan foder. Sen en datorväska jag kan ha min skoldator i, flera har det. Sist en kofta jag kan ha på vintern. Alla, och jag menar alla, är för små ;) ska rensa ut kläder idag om jag hinner.
Sen vill jag in på Hööks, hihi, har nästan 100 kr om det skulle finnas något som behövs :). Inte för att jag tror det.. Men ändå ;).

Jopp, nu under tiden jag bloggat har mamma o pappa bestämt att vi kan åka till Nova :D.

Btw kommer jag förmodligen vara med i en klubbtävling i sept. Finns både hoppning o dressyr, men eftersom hoppningen inte funkar riktigt ska jag bara vara med i dressyren. Det är en riktig tävling, man kan bli placerad. Jag vill inte tänka "jag tänker bli placerad" på min första dressyrtävling med en häst jag inte ens haft i en mån. Men jag har lite krav ändå, så länge han inte blir rädd för något eller sparkar i galoppfattningen i högervarvet tror jag det kan gå väldigt bra :). Men man vet ju aldrig ;)
Mamma kommer nt va hemma då så pappa ska vara med. Det kommer nog gå, en gång var han med när jag tävlade hoppning med Beauty ;).

Detta är vad jag ska göra idag :). Hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards