Amanda ek

Direktlänk till inlägg 5 juni 2014

Sista hoppningen; Derbybana

Av Amanda - 5 juni 2014 22:51

Hej!
Har nu genomfört sista hoppningen på ett tag, känns riktigt trist :/. Sista hoppningen med Alma, och efter detta blir det svårt att komma fram till vad jag egentligen tycker om henne.
Började lektionen med att dampa för att hon vägrade ta ett steg när vi skulle galoppera fram. När hon blev jagad av ett långt spö blev hon så sjukt pigg, hon är väldigt snabb när hon väl rör sig! Vi hoppade bara några få hopp innan vi började hoppa Derbybanan. Den var långt och rätt svår, men jag o Alma blev "felfria" förutom att hon inte ville lämna flocken när vi skulle ut ur paddocken och på galoppspåret och hoppa ett terränghinder, då stannade hon tills spöt närmare sig, då blev det en jävla fart på henne. I slutet av banan var hon väldigt trött i benen haha!
Hästarna fick pusta lite och sen hoppade vi några högre hinder. Hon stannade en gång på 95 men sen hoppade hon! Det hoppet kändes rätt flackt men det sista språnget vi gjorde, över en oxer på ca 80 cm, blev helt perfekt så vi avslutade så :)). Terränghindren gick också väldigt bra, det var dock bara 3 st haha, ett av de hade jag aldrig hoppat förut, men det gick bra.
Är väldigt nöjd, men lite sur för hennes ständiga protester (när man ska sätta igång henne från skritt, hon bara tvärstannar och tjurar ihop). Det är det enda problemet jag har med henne, allt annat är liksom bra, eller åtminstone okej. Hon tester som in i helvete bara :/.

Aa nu ska jag fortsätta skriva! Imorgon är det Sveriges nationaldag och vi är lediga!! :D sen helg, och på måndag ska vi ha klassdag så det är inga lektioner! Vi ska ta med fika, som kakor, och får lite sovmorgon till kl 9! Asnajssss ;).

Moa fotade och bilderna kommer upp här. Fick se och de är sååå fina! :D

I och med att det va sista lektionen blev vi lite vardagssnyga i marinblå x)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 12 juni 2014 23:13


Skapad: amandassummer.blogg.se jättefantasifullt. Denna veckan i skolan har varit jättechill, skolavslutning imorgon. AW hästarna åkte igår, väldigt tråkigt. O jag har inte kunnat provrida i måndags som jag skulle, och vet inte när jag ska :3 eller ...

Av Amanda - 11 juni 2014 13:00

Nu kommer sista delen med hästfrågor, hoppas inte de var alltför tråkiga att läsa :3   Vad har du för färg på dina ridbyxor? Jag har fler är ett par, men kan säga färgerna. 2 marinblå, beige, brun, svart, vit, röd och ett par jeans. Jag tror det ...

Av Amanda - 8 juni 2014 11:45

Sista delen för tillfället!                           Hoppade typ 75-80 cm i slutet :P (första gången jag hoppar henne). Eftersom det va studs och kombinationer + jättevarmt ute kunde vi inte hoppa högre. ...

Av Amanda - 7 juni 2014 15:11

Foto: Moa Min Favorit ;) hon är typ 1,00-1,10 över hindret :)) Tack för bilderna Moa! Supersnygga :D ...

Av Amanda - 7 juni 2014 15:07

Topparna ;) Det va lite före och efter bilder, dock inte superbra men hoppas de duger ;) ...

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards