Amanda ek

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Amanda - 3 oktober 2012 22:02

Hej! Visste du en sak? Imorgon är det kanelbullens dag! ;) :p haha.. På Vallkärraskolan har 6:an fått äran att baka kanelbullarna :D igår bakade 7 och idag bakade 7 till, fast vi blev bara 6 ;) :p Katja och Fanny fick baka igår, men jag fick idag ;( taskigt!

Men ja de kanelbullar jag hjälpte till med blev totaltknäppa, såg inte ens ut som en kanelbulle -.-

men när jag frågade hon som hjälpte oss hur de blev svarade hon "de blev jätterbra, speciellt de konstiga". Haha det var de jag hjälpt till med! ;) :p hahaha... 

 

Jag har FORTFARANDE inte lärt mig alla glosor.

Detta är SKANDAL! KATASTROF!!! JÄTTEDÅLIGT!!! SKITDÅLIGT!!! SKIT!!

hahahahaha... Men ååh jag hatar glosor! Har i engelska också till på fredag, men de får vänta.

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 3 oktober 2012 21:11

Hej! Nu sitter jag, Katja och Fanny och skypar; Eller FÖRSÖKER. Fanny råkar hela tiden klicka mig och Katja och sen är det jättesvårt att ringa upp igen, för ingen svarar typ :p sen dampar alla datorer och mobiler lite då och då :p haha.. Men det SKA gå!

Just nu är inte Katja med i samtalet, det var hon i sådär 10 sek, sen avbröts det :(

 

Försöker lära mig glosorna till spanskan, Meh! Nu skypar jag med Katja, men Fanny is out.

Men nu skypar alla 3, men man kan inte se Fanny, men mig och Katja ser varandra! ;o

 

Detta är RÖRIGT asså! Nu försvann Fanny, nu dyker hon upp lite då och då. 

 

Men nu måste jag fortsätta med glosorna! Både jag och Katja har lite panik nu för att ingen av oss kan glosorna så bra!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 3 oktober 2012 20:31

Hej! Asså jag HATAR glosor. Tränat på dem i typ 1 timme nu och ändå kan jag typ bara 2-3 av 7 :/ :( ;(

Verkar som att jag har nått att göra ikväll alltså! :(

För vi kommer att ha förhör imorgon på spanskan (har alltid det i början) så bäst att kunna orden!

Tur att de är lätta att stava till! ;)

 

Nu måste jag plugga! (konstigt det känns att säga så, men så är det, tyvärr kommer det inte mycket fler inlägg idag, är ju ganska sent).

Ska skypa med Katja och Fanny typ snart (tror jag i alla fall), För det var så vi bestämde.

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 3 oktober 2012 19:38

Asså åå jag har nothing to do. :( ;( 

Måste göra, men har inte gjort: Göra spanskaläxan (men vaddå kan ju inte, har tränat flera gånger utna resultat!)

Har gjort idag: Skypat lite snabbt me Fanny, såg genom hennes mobil när Katja red, tror hon red Fighten. Konstigt, trodde hon skulle rida Beauty.. Tror inte Fanny red henne heller :( undrar vilken ryttare hon fick?

 

PS! TACK för  de 4 kommentarerna på frågestunden! ;) Om det fortsätter i denna takten kommer jag ha mycket att svara på på fredag! :) FORTSÄTT SÅ! :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 3 oktober 2012 19:16

Är det hiss or diss på ändringarna (lite på yttre bakgrunden, eller ja den lila färgen är mörkare, och svart bakgrund som inner bakgrund). 

 

HISS ELLER DISS?? KOMMENTERA! :) :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 3 oktober 2012 19:08

1: 

2:  


Beauty är bara BÄST (och det är faktiskt bokstavligt!).

Av Amanda - 3 oktober 2012 19:04

 

Nu får ni till på fredag att FRÅGA på en massa frågor! Och kom ihåg: Ingen fråga är för dum! :)

 

Hoppas på very much questions! :)

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 3 oktober 2012 18:58

Hejhej!

 

Dreprimerad, som man blir när man upptäcker att man inte har råd fast man trodde det.

 

Sån typisk "The typical". Haha :p eller inte.

 

Hur som helst har jag klippt gräset (tog typ 1 och en halv timme). Fick en 100-lapp och var 99 % säger på att "nu har jag råd med lädergrimman". FEL FEL FEL! Det fattas 50 kronor :( men det är bara att JOBBA PÅ! :D 

 

Har tänkt att jag kan tjäna pengar till hela turkosa outfitsen och sen beställa allt det samtidigt som jag får nya ridbyxor :) tycker det är en rättså bra plan.

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards