Amanda ek

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Amanda - 13 oktober 2012 22:49

Nu ska jag stänga av datorn <3 bilderna med KAtja blir imorgon. :)

Bjuder på 7 bilder på Gizmo:

             

Av Amanda - 13 oktober 2012 22:26

En sak som suger med Disney är att sent på kvällen sänts bara typ Kick Butalwski (stavning), Phineas och Ferb och Ängslige egon. :/ såna töntprogram! Man vill ju se på Det ljuva havslivet, Par i kungar och sånt på kvällen! Såna barnprogram kan sändas på dagen. För just nu kommer Fnatte, Tjatte och den jag glömt namnet på och det är barnprogram!!? ;(

 

 

Av Amanda - 13 oktober 2012 20:12

Veckans kommer här:


Veckans bok: Spökhästen i Meadow Green


Veckans hiss: Horze senskydd

http://www.horze.se/Horze-senskydd/19415,sv_SE,pd.html?dwvar_19415_color=DDB&start=3&cgid=horse&prefn1=size&prefv1=Cob


Veckans diss: Grimma disco,

haft det på Bea i typ 2 veckor och börjar redan gå sönder! :/

Men den är jättefin annars!


Veckans tips: Senskydd Eqiu-Guard

Snygga och billiga

Veckans sanning: Stör mig på att vissa kallar en häst för "bra". Som: "han är bra!" alla hästar är bra?

Men på olika sätt. Och om man inte tycker hästen är bra, säger man "han är dålig" då? ;o ;p


Veckans köp: Min häst tidning

 

Veckans häst: Beauty, för hon smet ur hagen idag :p (kan inte komma på någon annan)

en liten blid:

 

Veckans annons: Clydesdale sto

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=639483


haha sån going! <3 ;D

 

Veckans hemsida: Funderar på att ta bort denna.. Kommer inte på ngt kul liksom. 

 

Veckans händelse: Hoppningen idag :D


Veckans skratt: När Beauty slog till mig på låret med hoven :p grymhet!

 

Veckans bästa ridpass: Idag eller möjligen i torsdags

 

Veckans sämsta ridpass: Alltså även det är svårt. I så fall i tisdags för hon lyssnade inte riktigt när jag skulle ställa henne i serpentinbågarna i LB:1. ;)

 

Veckans villa ha: En iphone.

Hittade en askul bild som man ser skillnaden mellan sifforna;



Veckans rea: Grimma pro-fit Lami-Cell

Finns bara i marin strl ponny.

Länk: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=410145&deptid=1079&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC



Veckans foto: Ett collage på Beauty :D <3  

 

Veckans låt: Gangnam style

 

Veckans youtube klipp: 

[FUNNY] Top 10 Scariest Moments Of Gaming /w PewDiePie (300th



Det var veckans en dag för tidigt ;) men hade sån lust så.. ;)

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 13 oktober 2012 19:36

Hej! <3

Nu har jag ridit och sitter o chillar i soffan med godis, surt godis! :D Från Hemmakväll.

 

Dagen började ensam. Ingen hemma. Jag läste och sen bloggade lite. Kollade Facebook, åt sen frukost.

Haah XD

 

Åkte till Torns. Lunchfodrade med mamma. Gav mat till: Cayenne, Alize, Katinka, Alma, Frodo, Pahaska och Rikita. Och Beauty förståss. Men hon stod inne för ja hon bröt sig ut 2 gånger från hagen. Ajabaja <3

 

Innan vi började fodra skulle jag ta in Lukas. Han gick lugnt bredvid mig när han plötsligt började trava fram till en gräsplätt. Då kom mamma och tog över. Och gissa vad han gjorde då!? Han började bocka och galopperade iväg några meter. Där stannade han och åt. Sen gjorde han om allt. XD fick springa och hämta hans mat och muta honom hela vägen till stallet.

 

När Katja kom med Fanny som hade ändrat sig och följde med ändå, var jag och mamma typ klara med att väga upp mat till ikväll. 

 

Ställde Bea i spolspiltan, bredvid Lukas som var i sin box. Beauty tyckte inte alls om att stå där, stod hela tiden och skrapade med hoven i marken så det låter jättehögt. Kände typ att jag skulle få huvudvärk om hon inte slutade, vilket hon inte gjorde. 2 gånger träffade hon mig med hoven på låret.

Hon var också jättejobbig att tränsa då hon använde mig för att klia sig på. :/ lite otålig tror jag.

 

Efter att ha skrittat fram travade vi lite över cavalettibommar. Det gick bra. Bea lyfte fint på alla hovar :) 

Såg till så öppna och sluta fungerade, och jadå! Blev långt ifrån lika mycket som i torsdag, men lite blev det!

I galoppen fattade hon direkt! :D blev bara fel 1 gång. 

 

Galopperade över lite uppvärmningshinder. FILM KOMMER på både mig och KAtja.

Sen höjde mamma och Fanny den ena oxern och det andra räcket. Även det funkade.

 

Det så kallade häjdhoppet blev bara 55-60 cm :/ men både jag och KAtja är supernöjda. :)

Vi har aldrig hoppat en oxer med våra hästar förut. :D

 

Mamma filmade ganska mycket. Ska klippa ihop den i MovieMaker och sen försöka ladda över den här. Har gjort jättemycket såna filmer. Utan musik, nån får hjälpa mig att ladda ner låtar! :)

 

Det ända dåliga med idag var att hon ibland värgade galoppera och att hon bedömde avstånden fel några gånger. Men när jag ser det på film kan jag inte se att hon hoppar "fel". Det ser bara very good ut! :D :D så jag överdriver nog bara ;)

 

Men nu ska jag sluta. Och börja på veckans.

Ha det bra! :)

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 13 oktober 2012 12:01

Hej! Mamma fick ett samtal där de sa att Beauty har smitit ur hagen 2 gånger. Så nu står hon inne.

Tänk om hon har lärt sig något av det som hände igår? som ja skrev igår: det är viktigt att unghästar inte får ovanor. Ajajaj :/ 

först ska Alexander köras till en kompis och sen ska jag o mamma till Torns. :) Katja kommer vid halv 2 typ. Fanny kommer inte alls, tror jag. Försöker bli sams nu. :) men det är svårt.

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 13 oktober 2012 10:28

Godmorgon på er alla! :) har varit vaken sen halv 9. Inte kunnat somna om så läste hela pennygirl magasinet ;) ska vara med på både stall Europa och Månadens internationella medlem. :D fast måste ha lite finare bilder för den som blir månadens internationella medlem blir även omslagsflicka. ;)

och då vill man ha en kvalitetsbild! :) så om nån har en systemkamera och har lust att komma o fota nån dag är det bara att säga till! :) :D

bjuds på 3 bilder: 

     

Ska också passa på att säga planen för idag.

 

IDAG ska jag:

*Hoppa med Katja o Lukas

*Lunchfodra

*ladda över bilder i datorn från mammas kamera (bilder på Lukas och Katja)

*handla godis

*Kanske va med Katja, men det är inte säkert.

*BLOGGA OFC!

 

IMORGON ska jag:

*Rida dressyr med Booty, kanske en kompis ska komma o fota :) ser fram emot fina bilder!

*Mamma kanske kan beställa lite från hööks, bla en grimma som Katja ska få i jätteförenad present och sen ska jag själv köpa det superfina turkosa schabraket. Bryr mig inte om att det är dressyrform :) det blir bra ändå!

*Chilla hemma vid tv:n

*Blogga veckans 

 

Har typ inga planer för imorgon så blir en kort lista ;)

 

Det var nog det. 
Ska ladda upp bilder jag inte tror redan visats senare. Du kanske är trött på att de gamla bara upprepas? :)

kommer antagligen en bildbomb med bilder på då Katja och Lukas.

Sen KANSKE jag ska ladda över bilderna jag har i mobilen (det är typ 150) så då kommer det mycket bilder idag :) men ska försöka bre ut det lite så det kommer sådär 1-2 nya bilder per dag.

 

 


Vi hörs!

För nu ska jag nog äta frukost. Är inte hungrig med att äta är ett måste! ;)

 

/AmAnDa.

 

 


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards