Amanda ek

Alla inlägg under oktober 2012

Av Amanda - 5 oktober 2012 21:54

Hej! Tänkte att jag ska jämföra mig när jag rider t.ex Flower i början jag hade henne och sen i slutet. För att se hur mycket större jag ser ut! Börjar med Pluto.

Innan:

     

Nu:

 

Skillnad? ;)

 

Flower nu då!

Innan:

 

Nu:

 

(Detta var för över ett år sen - så nu är jag typ 1 dm längre!)

 

Musslan:

Innan:


 

Nu:

 

Skillnad eller? :p

 

/AmAnDa.  


 


Av Amanda - 5 oktober 2012 19:27

 

Kändisfesten. Jag = Rihanna, Katja = Loreen och Fanny = sig själv.               

Azzå den där Gizmo <3

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 5 oktober 2012 19:25

Ja alltså jag tycker den passar prefekt med färgerna.. Bra val?

 

Av Amanda - 5 oktober 2012 19:19

Fotade lite nån tisdagsdressyr. Bilderna blev suddiga :( bara 1 blev inre alls suddig :/ men jaja så är det ibland! ;)

 

                                              Frodo = dressyrhäst ;) kolla bara hur mycket han går i form på vissa foton! Och står jättesnyggt.

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 5 oktober 2012 19:00

Hej! Jag tänkte v-blogga svaren på frågorna och skriva This or that. :)

 

This or that.

 

Utseende:
Tjocka/smala ; man ska inte döma folk efter utseende!
Smink/osminkad
Tjockt hår/ tunt hår
Tjocka läppar/ tunna läppar

 

Ridning:


Dressyr/hoppning
Skritt/trav/galopp
Fast hinder/ofasta hinder
Rida ut/rida i ridhus/rida i paddock
Gymkhana/voltige

 

Sporter:

 

Fotboll/handboll
Basket/scroach (stavning)
Ridning/löpning ;Haha svårt val!? :p
Innebandy/ishockey
Konståkning/simning
Länghopp/höjdhopp
Tennis/badminton


Surt godis/sött godis
Killar/tjejer
Äpplen/päron
Rihanna/Lady gaga/Katy perry
Musslan/Flower/Florens ; alla är bra, på sitt sätt! <3

 


Blogg.se/bloggplatsen
Hotmail/g-mail ; har inget av de så vet inte!
Nellie Berntssons blogg/ Fokis blogg
rött/ lila/ rosa
Connemara/Welsh
Hannoveranare/Paso fino
Dressyrtävling/hopptävling
Dagens/veckans
Ung häst/gammal häst
Kommentarer/gästboksinlägg/frågor



Popcorn/chips
Ponny/häst
Dressyr/hoppning ; finns redan! Och svaret är; dressyr
Skype/facebook
Spotify/youtube
a-ponny/b-ponny
shettis/ardenner
mascara/läppglans
Katja/Fanny ; DET var väl en lite väl grym fråga? Vill inte välja mellan mina två bästa vänner!
Kamera/mobil
Iphone/Samsung galaxy s3




Hoppas du är nöjd med svaren! :)

Nästa frågestund kommer om kanske 3 veckor minst! :D

/AmAnDa.




 

 

 


 



Av Amanda - 5 oktober 2012 18:44

Från Pizap:

  

 

Picmonkey:

 

Tyvärr har Fotoflexer totaldampat upp sig så blir ingen bild därifrån ;) 

sorry!

Men vilken av dessa två är snyggast?

 

KOMMENTERA vad du tycker!

 

/AmAnDa.

 

 

Av Amanda - 5 oktober 2012 18:03

Hejhej! Just nu ska jag göra en ny header som beskriver mer vad jag tycker om :)

 

Ska stå detta: Attlevasomamanda.bloggplatsen.se. Och så bilder och lite text om vad jag tycker om.

 

Ska testa på picmonkey, Pizap och Fotoflexer för att se vilken av dem som blev bäst :)

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards