Amanda ek

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Amanda - 19 oktober 2012 22:54

Tjatja!

Liten beskrivning om dagen idag: Cyklade med Katja till skolan. I skolan hade vi: musik, svenska, matte, engelska och tema. Tror inte jag glömt något ;) Efter skoldagen (som var superduperkort, slutade kvart i 2!) 

 

Efter skolan: Cyklade jag och Katja hem. Skyndade oss så mycket som möjligt men var ändå i stallet vid halv 3. Då hämtade jag grejerna och sen ställde upp Bea i gången i ponnystallet. Florens stod i spolspiltan och Lukas i sin box. 

Men jag behövde skölja av hennes hovar (de var sjukt skitiga) så då fick jag spolspiltan ;) hovarna blev jätterena! Helt vita faktiskt, och som en sa: det kunde man inte se innan! Och det kunde man ju nt ;)

 

Mockade och var tvungen att fylla på mer strö. Vet inte om Bea kan stå på halmpellets, hon skitar ner allt på typ 2 dagar medan det var typ en vecka för de andra hästarna! :/ men är det bara ett I-landsproblem? Nej egentligen inte, eftersom det blir dyrare desto mer som går åt ;)

Strödde med mycket pysselhalm och sen fick hon stå ensam i stallet i typ 1 timme. Men hon klarar sånt, bara hon har mat :p ;) <3

 

Efter det åt vi lunch i klubban. Där var jättevarmt, alla trodde det var vi som satt på värmen så mycket, men det var så när vi kom! :/ och elementen var inte så varma ens.

 

Sen var Fanny tvungen att gå och då stannade jag o Katja kvar lite i klubban men sen gick vi ut i lilla ridhuset och lektde häst :p haha XD men det är kul att vara barnsliga ibland! ;)

lev livet, imorgon kan det vara för sent.

Vi kom på ideen om att ställa upp en sockerbit (en sorts hinder) och hoppa över. Det var kul!

Men vi bytte sockerbiten mot ett vanligt räcke (asså hinderstöd och bommar). Hade höjdhopp.

Det var fett kul! Fast mina skor har så mycket foder i sig att de typ tunger ner mig :/ men hoppade ändå typ 80 eller så var det 85, jag vet inte! :) Sen kom Sandra och filmade lite :) såg filmerna - ser helknäpp ut :) bra! ;) men min hoppteknik kanske är bra så, man kommer över oskadd utan jätteansträngning men den ser askonstig ut när man ser på film och sånt :/ :( I-landsproblem haha!

 

Beauty har inte något täcke på sig nu, för det var jättevarmt idag och ska nog bli det imorgon också, och ja Beauty var helt svettig av regntäcket - och det är inget foder i det! :/ :s men Flower o Florens + Musslan har inte heller ngt täcke dessa dagar ;)

 

Imorgon gäller detta: Ska träffa Katja vid halv 11 och sen ska vi cykla till Torns :) vi ska ta in hästarna, pyssla om de och sen rida :) men det är lite osäkert eftersom min mamma inte kan följa med och någon i Katjas familj kanske inte heller kan det :/ och eftersom Katja ska sluta på Lukas ( :'( ) så vill göra något speciellt sista dagen som rider honom. Men vi kan ju inte hoppa utan en vuxen med och vi kan nog inte rida ut, för Beauty kan typ bara sticka iväg mot någon gräsplätt som ser god ut och ja vi skulle behöva någon då med :/ Katja skulle rida barbacka, själv vet jag inte, Med tankte på att Katja ramlade av Beauty i onsdags just barbacka och hon har blivit mycket mer pigg på siståne kanske det inte är så smart? :/ men utan stigbyglar kan jag nog rida med! :)

Men vi får se hur det blir med det :) eftersom mamma inte ska följa med så blir det inga videos, om inte Fanny ska med då ;) men det är ganska tidigt.

 

Men'e.. Tja vad ska man mer säga.. Jag och Katja cyklade ner till Beautys och Rikitas hage för att kolla så att de har vatten - de hade dem. Så vi cyklade direkt hem. :)

 

Härhemma har jag nördat min mammas gamla gitarr eftersom den nu äntligen är stämd :p

Har försökt lära mig låten vi tränar på på musiken - Love is all around. 

Har ändå lärt mig den hyfsat. :) så jag e nöjd! :D

 

Nu ska jag bara spela igenom låten en gång och sen ligga o slappa i sängen med Gizmo, läsa :)

 

Hejdå! Kommer mer bloggning imorgon, och jag vet att det varit dåligt med uppdatering! ;)

blir bättre imorgon! Lovar!

 

/AmAnDa.

 

PS! Godnattbilder kommer här:

    Egopics :p

  Från: The woman in black.

    Collage Fanny gjort.

  Jag o Fanny på gympan :p

 

Bye bye! :)


 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards