Amanda ek

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Amanda - 20 oktober 2012 23:35

Nu ska jag sova, Legat och chillat i soffan med godis, kollade på Ponnyakuten 1. Oj vad små alla var! ;)

haha.. XD

Men nu ska jag sova, hejdå!

          /AmAnDa.

 

 

 


Av Amanda - 20 oktober 2012 18:16

       

This is love, this is love, this is love! <3   Booty <3

    Egopics

  Puss! <3 <3 :D

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 20 oktober 2012 18:07

Hejsan hoppsan! Alla har bytt sina headers nu, till Halloweentema.

 

My Horse uppdaterades för inte så länge sedan och nu finns det massor med halloweensaker att köpa! :D har köpt benskydden och ett täcke som är orange med ett spindelnät och spindel ;) så nu är jag pank i det spelet :p :)

 

Så eftersom "alla" gör det ska jag också göra det. Vad sägs om denna?:

 

Kanske inte så läskig, men än sen då? :p 

 

Ska byta nu, ses! <3

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 20 oktober 2012 17:51

Gjort informationsrutor till vänster under där man kan ställa en fråga. :) Se och lär! ;D

Av Amanda - 20 oktober 2012 17:36


Ser antagligen inte alls mycket men men :p

Av Amanda - 20 oktober 2012 17:29

Jepp jag skickade in ett tips till The typical skola, och det kom med! :D

Detta skämt:


Tack Amanda Hästälskare (inget efternamn)! :DDDD

Hihihi varse! ;) :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 20 oktober 2012 16:44

Haha tagen precis :p

 

Önskemål: Att det borde finnas en funktion på Bloggplatsen som gör att man kan fota direkt via webbkamera, för denna är från Facebook! :/ det hade varit jättebra om man kunde det!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 20 oktober 2012 15:41

Hejhej! :) Ska skriva lite om dagens ridpass me Katja & Lukas. Det var nog det sista ridpasset vi kan rida tillsammans :( för hennes familj ska sluta med Lukas och då ska Katja bara gå i ridskolan ;( så vi kan inte rida tillsammans mer. :(

Hur som helst fick jag gå up astidigt, eller ja vaknade 8 och låg i sängen för läste lite, kollade Facebook via mobil. När klockan blev 9 gick jag upp, väl medveten om att jag o Katja skulle ses halv 10 :p men fick skynda mig en del, hann typ inte äta frukost :/ men kom ändå före Katja.

 

På Torns började vi med att hämta mina grejer och sadel och träns (eller Katja skulle rida barbacka). Sen hämtade vi först Bea och sen Lukas. 

När vi stod och ryktade kom Fanny och hjälpte till. Jag fick spola av Lukas hovar för de var ett jättetjockt lager med lera på dem och Katja gjorde det inte - så erbjöd mig :) för det är kul :)

 

Vi red ensamma för första gången, eller ja första gången jag rider ensam på Beauty och första gången jag och Katja rider ensamma.

 

Gick in i mellan, Fanny fick va ridlärare. Men det var en enkel lektion (Y) för vi bara travade runt runt, lite snett igenom och lite serpentiner ;) :p när vi skulle galoppera sa Fanny att jag skulle vara på A volten (den som är längst bort från utgången) och Katja på C volten. Vi testade det och resultatet bilr: Beauty tar bettet och kutar iväg snett igenom och springer nästan in i Lukas o Katja. Bra! ;o men jag testade 2 gånger till och då gick det inte mycket bättre. 

 

Så jag galopperade henne rakt spår istället. Men när jag ökade var Lukas framför och då galopperade hon jättefort - och jag kunde inte stoppa henne. Oj vad nära det var att hon skulle springa rätt in i Lukas! :/ Men som tur var hände inget :)

 

Red omkring planlös ett tag innan jag tränade lite slalom och sen satte jag mig i damsadel :) det var kul! Men Bea förstod inte vart den ena skänkeln tog vägen så hon typ ville inte ta ett steg. Men när jag låtsades att mitt långspö var en skänkel och då fungerade det! :D

 

Sen red jag lite i jockeystigbyglar när vi skrittade av. Det var askul, Fanny fotade nog lite.

Hahaha XD speciellt kul var det att trava i jockeystigbyglar! :D men eftersom vi skrittade av kunde jag inte galoppera ;) annars vet jag vad jag skulle ha gjort! :p

 

Efter ridpasset mockade vi och släppte ut hästarna igen :) när jag höll på att städa lite här och där i stallet (ordningsfreak) kom mamma och sen lunchfodrade vi. Det är jobbigt att gå ut till hagarna med en hel del mat men måste man så måste man ;) det jobbigaste var att väga upp till i kväll.

Men till slut var vi klara och åkte hem. Det tog exakt en timme att fodra :)

 

Nu har jag hunnit (asså sen jag kom hem) att blogga, kolla Facebook, spela gitarr (Y), klippt gräsmattan och kastat över grannens äpplen från deras äppelträd som ramlat ner i vår trädgård. :)

Och nu är mamma skyldig mig pengar :D

 

 

Imorgon ska jag: Vet inte riktigt. Vi ska fodra kväll så ska rida ganska sent. Ska hoppa, för det har jag inte gjort på en vecka nu. :) 

 

En jättekul bild som verkligen stämmer: Var faktiskt precis det som hände mig nu :p



Bloggar kanske mer sen! :) Tror jag ska spela Slender nu, tror jag blivit beroende, hjälp? :p

 

/AmAnDa.


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards