Amanda ek

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Amanda - 23 oktober 2012 20:08

Hej! Lite snabbt om ridningen: Hoppade kombination. Hoppade först fram 2 gånger på ett litet räcke och sen hoppade vi i arbetsgalopp över en 2-kombination. Och räknade sprången, Beauty fick 5 och det fick Cornetto och Darwin också. Sen skulla vi göra om det och sänka tempot så det blev fler språng. Hade lite problem men efter 2 försök fungerade det! :) Beauty var pigg! Men det är bara härligt. :D för innan var hon seg som tuggumi ;) :p

Tredje gången skulle vi ha mindre språng. Det fungerade aldrig för mig :( Beauty kan inte riktigt sånt än ;) trodde det inte var några problem för henne att galoppera snabbare (jag får ju hålla in henne nu för tiden). Det får vi träna på ;)

Sista hoppet fick vi hoppa högre. Jag hoppade sist hela tiden eftersom jag hade störst häst. Hanna höjde flera gånger och Beauty, Grim, Humle och Cornetto hoppade högst. Det var bara 55-60 men innan hoppade vi typ bara 40cm såå ;) :p 

Hon hoppade jättefint. Inte säker men det kan vara det högsta vi hoppat ÄN <3 :D

 

Nu vill Alexander ha datorn, för att spela Mincecraft :p så tror jag ska vara lite snäll, om jag får låna hans iphone, MY HORSE!! :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 23 oktober 2012 16:10

Halloj! Nu sitter jag och Fanny i mitt rum och kollar på kuvert till presenten ;) eftersom jag har typ 30 olika är det liiite svårt :p

Bild på presenten kommer när hon fått den ;) :p

 

Om typ en halvtimme måste vi åka till Torns. Jag ska rida lektion ;) vet inte vad vi ska göra, men hoppas på något kul, som hoppning eller bomövningar. Eller bara rida runt på volten (på C för på A sticker hon ju bara ;p). Och träna på att ställa inåt och på att få hästen i form. 

 

Förra gången höll vi på med skänkelvikning och sen galopp från skritt. Det gick super! Men Beauty förstod inte riktigt vad skänkelvikning innebar. ;)

 

Nu har vi bråttom! :s

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 23 oktober 2012 15:27

Hejsan! Nu är jag och Fanny på väg hem. :) hinner nt blogga nu, hejdå!Bussen är framme vid skolan nu snart, vi ska gå av och sen ska vi cykla till mig

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards