Amanda ek

Alla inlägg under oktober 2012

Av Amanda - 29 oktober 2012 21:04

Hejsan svejsan! Jag har länge undrat hur folk göra headers med bildspel. Men nu har jag äntligen sett att det är från Gickr.com! :D så nu håller jag på med en header som ska se ut typ såhär:

Bild 1:

ATTLEVASOMAMANDA

~With a life for horses~

 

Bild 2:

Collage på mig

 

Bild 3:

Collage med hästar, text: Horses

 

Bild 4: 

Collage med djur, text: Animals

 

Bild 5: 

Collage med familjen, text: Family

 

Bild 6:

Collage med vänner, text: Friends

 

Kanske låter lite konstigt, men jag tror det kommer bli bra! :D kan hända att jag gör några stycken, och sen kan jag se vilket som blev bäst! :)

 

Hej så länge! Kommer ett inlägg om ridpasset senare!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 29 oktober 2012 14:05

Hejsan hoppsan nu kommer ännu en bildbomb med lite nya och lite gamla bilder! :D

Har valt ut en bild från varje album jag har på Facebook (och det kan jag säga, jag har en del :p)

 

Album: Creatouch



Album: Be funky photos effects



Album: Mobiluppladdningar



Album: Pizap.com photos


 

Album: Omslagsfoton


Album: Profilbilder



Album: Webbcam photos



Album: Tävlingar


Album: Timeline photos


Album: My horse photos

 

Album: BEAUTY <3


Album: Hästar, hästar och åter hästar


Album: Camwow photos



Album: Pluto



Album: Madame Mangor (Musslan) <3 11-12



Album: Flower-power Bästa Racershettis


Album: Florens



Album: Colette



Album: Me <3



Album: Amanda<3djur



Album: Blandat



Album: Gizmo <3


Album: Naturbilder



Album: DANMARK varje år


Album: Picmonkey photos



Album: The lol cam photos



Album: Picmonkey foton



Album: En dag med Sandra



Album: THE SIMS 3 HUSDJUR



Nej nu orkar jag inte mer, det är typ 10 album kvar, så mycket bilder har jag :/

 

Och snart är klockan 3, måste åka halv 4 :)

 

HA det! :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 29 oktober 2012 13:50

Tjena tjena! Nu sitter jag här i mitt rum med KAtja och Fanny, de håller på med mina nagellack :p och jag sitter här i min myshörna helt forever alone :p haha... 

Men idag ska Beauty ridas dressyr. Nice! :) Och så ska jag tussa, igen klockan 4. Så måste åka till stallet om typ en timme. 

Dagen idag = sovmorgon. NOT! Låg i sängen o läste en Julia tidning när det ringde på dörren. Och mamma dushade så hon hörde inget - och jag sov typ! xd men drog upp rullgardinen och skrämde dem båda två, de hade inte väntat sig att jag skulle stirra på de som The grudge där uppe. :p

Heheheh... Där fick de för att jag inte fick någon sovmorgon! :D Fanny hade med Kalle igen och vi hade tänkt utforska Stångby skogen med honom. :) vi gick dit och vandrade runt, skogen var ändå ganska stor! :) vi kom till en liten bäck som vi gick längs lite och sen var vi tillbaka i Stångby. Katja hade laddat ner "scary sounds" på sin mobbe så vi satte igång det och gissa vilket ljud som kom? The Grudge såklart! :/ i slutet lät det helt sjuuukt konstigt, som när någon biter i ett äpple, skrattattack? Ja! :p

 

Sen gick vi hem till Fanny för att egentligen bara lämna Kalle, men vi stannade lite längre än planerat :p Jag satt och kammade Kalle väldigt länge :p så länge att F&K tröttnade så de gick upp till Fannys två ökenråttor, Vitnos och Sam. ;) men jag satt kvar, tja vad säger man, hunden är människans bästa vän?! ;)

Bilder på mig och hundar:

     

Jag och min mosters hund Mynta <3

      Charmigt! :p

 

Jag och min mosters två andra hundar, Tuschi (stavning) och hennes "barn" Piraya. 

 

Men aa sen efter ett tag slet jag mig från Kalle (en svart Labrador) och gick med Katja och Fanny till köket. Vi har en liten tanke på att köpa ökenråttor och träna upp m.m Men jag och Katja får inte :( men om det hade gått hade jag och KAtja kunnat ha våra hemma hos Fanny och sen kan en av oss ha en hane och så kan de få ungar som vi kan sälja och tjäna pengar på! Men det kommer antagligen inte att gå :( :/ Mamma säger bara "vi har en katt!". Även fast den kan vara hos Fanny.


Men nu är då vi hemma hos mig och har ätit pizza. :) Hade en liten tanke på att rensa bland mina foton i datorn, den lusten höll i typ 10 min, sen bara: "palla!". ;) hehehe...

 

Fick ett förslag på en bildbomb, visst det kan jag fixa! No problem! ;) Den börjar jag med nu direkt, har laddat över nya bilder på datorn nämligen! :D

 

/AmAnDa.

 

 

 

Av Amanda - 28 oktober 2012 19:53

Japp här är den:

 

Inte billig, nej det är den inte, men bra! :) Och nu glänser den efter putsningen och har ett fint, rött, sadelskydd över sig, nice! ;)

 

Det är en Stübben! ;) såg den i min äldsta Hööks katalog - år 2007. Men i de senare finns inte Stübben kvar längre! ;/

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 28 oktober 2012 19:02

Veckans? Det kommer här! <3 :D

 

Veckans bok: Miss peregrines hem för besynnerliga barn, för att jag fick den i namnsdagspresent av pappa igår! Läste lite igår och den verkar jättebra! :D

One picture:



Veckans hiss: Touch handskar från Hööks (very good på vintern!)




Veckans diss: Har lite handsk-tema här tror jag :p men det blir såna här: (när man rider och annars)

http://www.horze.se/Horze-3-fingervantar/31487,sv_SE,pd.html?dwvar_31487_color=BL&start=3&cgid=gloves


Blää de är så jobbiga, man blir typ handikappad och kan inte göra något.. Tummen ner! 


Veckans tips: Back On Track hjälmen! De kanske inte är världens skönaste, men för några år sen (vet inte om det fortfarande är så) var dem de säkraste hjälmarna! För de är verkligen super!

Se här!:

  • MIPS* Säkerhetssystem.
  • Patenterat säkerhetsspänne.
  • Storleksjustering.
  • Trepunktsfäste.
  • Tvättbart funktionsfoder.
  • Unikt ventilationssystem.
  • Vikt ca 490 g.

Veckans sanning: Känns aldrig som att jag kommer kunna tävla LD (80cm) för jag är inte ens med i hoppningen ;( :/ :(

 

Veckans köp: Häxsaker ;) till Halloweenhoppningen och till bus eller godis! :)

 

Veckans häst: Kommer inte på någon alls faktiskt :p Så denna text stryks!

 

Veckans annons: Trevligt New Forest sto (Åstratorps mirage är Plutos pappa! :D)

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=653588&inriktning=&typ=

 

Veckans händelse: Tävlingen helt klart! :D

 

Veckans bästa ridpass: Idag, men också igår och i torsdags!

 

Veckans sämsta ridpass: Men det får bli tisdagen för hos lyssnade inte på mina hjälper - länga galoppen och korta galoppen, eller ja korta gick till slut men att länga fungerade inte. Men hon är ju bara 5 ;)

 

Veckans vill ha: IPHONE!!!!!

 

Veckans rea: 15% rea på hela hundsortimentet på Hööks! PAssa På!!:D

Länk: http://www.hooks.se/DeptList.aspx?deptid=194

 

Veckans foto: 

Detta som jag hittade på en blogg på Beauty!: (visste ni att hon kallas indianen på AW? Inte jag!)

  Är hon inte söt? <33

Veckans låt: pound alarm av Nicki Minaj.

 

Veckans youtube klipp:


Det är faktiskt inte så "funny!". :/ vissa av de är faktiskt hemska :/

 

Veckans nya foto: Kommer här, för första gången! :D

 

Haha tuggar tuggumi :p gör jag nu med ;)

 

Så det var alla veckans för denna vecka, haha denna mening låter sjuk ;p


Men ha det bra!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 28 oktober 2012 18:26

Hejhej nu har vi gått ut med hunden, den heter Kalle och är svart, kanske en Labrador, bara en gissning ;) <3 den var sööt! 

Vi gick först längs en väg och sen tillbaka, under tågstationen och över till Nya Stångby där vi gick omkring planlöst och pratade. Kom på att vi kunde gå halloween :p och om någon frågar vad vi är utklädda till kan vi ju bara säga: troll, och rufsa till i håret :p sen tyckte Fanny vi skulle göra det på hennes kusiner som bodde i närheten. Gick omkring lite och letade efter deras hus men hittade aldrig det :p då hade det gått en halvtimme så vi gick tillbaka till stationen och lät Kalle hoppa över några häckar som var där. Han var duktig, vägrade inte alls! :D Tränade honom i backar, *host host* Kalle tränade mig och Fanny i backar :p ja hunden bara sprang på medan vi bara "jobbigt!!!". 

Följde Fanny en bit hem. Det hann bli ganska mörkt. lite läskigt att gå tillbaka helt ensam :s :/ sista biten sprang jag :p

Och nu är jag hemma, har precis ätit kyckling och ris till middag. I kväll ska också jag och pappa se en "skräckfilm" som vi hyrde på Hemmakväll igår. Glömt att säga det tydligen :p ;) men vi gjorde det.

 

Snart kommer det Veckans och sen något litet inlägg till, med bilder? En bildbomb? En filmbomb?

Kommentera vad du vill så fixar jag det <33 :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 28 oktober 2012 17:08

Hej!

Skriver ett snabbt inlägg för Fanny är på väg hit, vi ska ut med en hund hon passar.

Lite om idag: Fick åka till Torns ganska tidigt, typ 10 för det var arbetsdag som mamma skulle vara med på. När hon arbetade gick jag och mockade och sen smorjde jag sadel och träns. Och mina ridstövlar. De glänste i solen! <3 :D sen gick jag och hämtade grejerna + hästen. 

Ryktade extra länge för mamma åkte till tippen med skräp en gång ;) ryktade typ en timme. Använde varenda borste i ryktpåsen, nice! Beauty tyckte om det ;) <3

När mamma kom sadlade jag och sen gick vi ut i paddocken för att sitta upp. Skrittade ett varv runt galoppspåret som uppvärmning. Oj så pigg hon var! ;) Sen red jag hela en gång till, och travade lite fram och tillbaka vid rakspår, vid vägen. Galopperade också, för första gången! Hon blev riktigt stark, knappt så jag fick stopp på henne när hon väl börjat ;) :p men det gick bra. Gick in i paddocken sen, du får det vara nog med bus ;) och körde hårdträning i paddocken, på volten. 

Hon gick finfint, verkligen. Tränade mycket på att ställa inåt och gå på tygeln. Mamma tyckte det såg mycket fint ut. :D och det kändes bra, mycket bra. :DD Ja men galopperade henne lite på volten som avslutning. Hon fick rätt galopp nästan hela tiden :D 

Som sista sak lät jag henne gå i vattenhindret. Haha hon var lite skeptisk :p stack ner ena framhoven för att sedan förskräckt ta tillbaka den och rygga flera steg. Haha..

Min häst har mycket personlighet <3

Hon tänker lite som en människa, för visst gör vi så också? ;) 

 

Nu kommer Fanny att komma snart, vi ska gå ut med en hund hon passar, men det har jag redan sagt ;) men ses!

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 27 oktober 2012 16:07

Hejjhejj nu är alla gäster här. Vi har precis ätit tårta! :D gott! Har en av mina små kusiner uppe i mitt rum just nu :) Hon tycker om hästar, precis som jag ;) 

Har fått lite presenter, godis från Kina, ringklocka, strumpor och schleichhästar (stavning) som jag samlar på, har ca 80 st nu, skojar INTE! Jag kan fota alla idag så kommer bildbevis snart! ;)

Nu går min kusin ut här, måste hålla koll på henne! ;)

 

Hejdå! /AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards