Amanda ek

Alla inlägg under november 2012

Av Amanda - 14 november 2012 09:50

Av Amanda - 14 november 2012 07:56

Hej! Nu är jag på bussen med Katja och Fanny. Vi pratar om lite olika saker. Slm att Katja såg Slender vid min bil igår kväll. Nu kör vi! ;)

Av Amanda - 13 november 2012 21:31

http://raiijsan.bloggplatsen.se/kategori/172278-the-sims-3/sida-2/


Den är jättebra! Har jättemycket insparation och många bilder. Mycket om hästsaker i spelet, vill jättegärna ladda ner det som gör så man får massor av andra hästsaker; benlindor, täcken m.m men vet inte hur man gör! :(


Har försökt med spanskan lite nu, det går sådär... Kan kanske 4 av 14.. Fint.. Bara 10 kvar?! :/

Det som är svårt är att det är antingen el eller la i början, och det är ihopblandande! :/


Tro mig, ni vill inte ha ett tredje språk, det är sjukt jobbigt när läraren ger en 14 ord och 5 uppgifter på en vecka i läxa. Vi har ju alltid läxa i matte, engelska och ibland svenska så ibland tycker inte jag tiden räcker till! För jag är ju hos Beauty 5 dagar i veckan, så på mån, ons och lite på fre kan jag plugga. Bra? Ja, förutom att jag aldrig kan vara med vänner... Det är asstörigt.. Men om den har häst på Torns är det ju passande ;) :)


Nu såg jag att klockan blivit halv 10 (redan, jag vet! :/) så måste avsluta...

Bjuder först på dessa bilderna: (klicka på dem för att se i storskärm!)

                                       

Bildarkiv från augusti. Alltså mycket bilder precis när jag fick Beauty och lite bilder från själva misslyckade sommarlovet. :)


/AmAnDa.


Och en liten film när jag rider Musslan typ för exakt ett år sen, kanske lite längre bak. 

Hehe hon går liiite på tygeln <3

Tror det var rätt film ;)
 

Av Amanda - 13 november 2012 20:59

Jag VILL skriva ett långt inlägg NU, men eftersom jag har prov i spanska på torsdag känns det som att jag måste träna ;) Och det är glosor... Och jag är trög på det.... Så jag måste verkligen plugga nu. 

Men jag har ridit och ätit nu. Det var kul idag på ridningen, vi höll på med snett igenom. Att hästen skulle ställa sig åt rätt håll m.m Beauty var duktig, jag fick mycket hjälp och tips om hur jag rider henne som bäst. Det var bland annat att händerna MÅSTE vara STILLA; men då är det liite svårt att ställa inåt ;) Aja men och sen var det att jag ska fokusera mer på att träna upp hennes högersida, så hon kan stå inåtställd i båda varven. Och det tycker jag att jag lyckades jättebra med.

Efter lektionen gjorde jag och Fanny vår del 2 som hette: Hur man ryktar en häst.

Hovkrats fick bli kratshov och grimman satte jag på jättefailat. Den blev riktigt bra, Fanny ska lägga upp den på Facebook idag. :D ;D Sen mockade jag och åkte hem.

Fick ta 2 bajstollar och stoppa ner i en liten påse, det skulle alla göra, för att kolla så hästen inte har mask i magen. Det var inte så kul :p


/AmAnDa.

Av Amanda - 13 november 2012 16:36

Japp nu sitter vi hemma hos mig och ser på tv mitt hår lockas och fixas och jag nördar datorn. :P Fanny är frisören, yes! ;)

Vi har varit i skolan. Cyklade hem och har varit hemma i typ snart en halvtimme, har ätit lite mellanmål och ja nu måste vi gå snart, åka till Torns, jag måste ju ridaaa, tisdagsdressyr nu igen ;) Hehe men det känns inte alls länge sen.. Det gick jättebra förra gången. Hoppas det går lika bra denna gång, och att vi ska hoppa, det känns ganska länge sen. Dessutom hoppades Beauty inte i helgen, för att på lördagen höll vi på med filmen. Den ligger föresten uppe på Facebook nu, SE SE SE) och sen på söndagen hann vi inte. Tydligen ;)


Ja men hur som helst har vi liite bråttom nu :p Och så kommer Veckans att komma idag också. När vi kommit hem från Torns har jag läxa att göra, spanska :/  och sen måste jag ju göra Veckans. Men vänta tills dess! :)


Bild:


Idag i skolan föresten hade vi engelska, svenska, tema, slöjd, TEA och bild. På TEA skulle jag skriva över min berättelse på datorn men datorn var SEG som IN I så jag hann inte göra NÅGOT. På engelskan såg vi på Goal, det är en engelsk serie. Och på slöjden målade jag och Katja hästen vi håller på med. Så det var en rolig och chill dag. :)


Måste gå, hejdå! 

/AmAnDa.

Av Amanda - 12 november 2012 21:28

Veckans kommer imorgon. Hann göra lite idag, så det fick bli ett utkast.

Måste sova, eller nej läsa :p men mamma vill att datorn ska stängas av NU på DIREKTEN.


Så hejdå då! :)


/AmAnDa.

Av Amanda - 12 november 2012 20:49

Ja jag kom på det igår, när det var jättesent att "OMG jag skulle ha gjort Veckans på bloggen!" :o


Så det kommer nu istället. Var beredda, eller vad man nu ska säga! ;) :P


Veckans bok: 17 år och skitsnygg (Fanny tvingade mig att låna den från bibblan, man bara okej varför inte? :p

Veckans hiss: Pannband falsk swarovski Hööks

Finns även i rosa och vit.

Veckans diss:  stryks! Kommer aldrig på något :p


Veckans tips: Proffs hair spray, det är JÄTTEBRA Fanny sprayade det i mitt hår för flätan skulle hålla längre och den sitter fortfarade jättebra, inte alls rufsigt, och jag har RIDIT med den! Haft ridhjälm, cykelhjälm och mössa på mig! :D

Rekommenderas starkt!

BÄST är den!

 


Veckans sanning: Man har alltid SÅ lätt att chatta/sms:a/skriva till varandra på Internet/mobilen men i verkligheten blir man mer så "blyg". Eller iaf så är det för mig ;)


Veckans köp: Detta som alltid är så svårt är jättelätt nu, det är de turkosa tyglar jag beställde igår elr i förrgår!

Bild: 

Finns i rosa också;


Veckans häst: Beauty, för hon kommer bli känd genom mina och Fannys videos :p ;)


Veckans annons: HOPPSTO MÅSTE BORT!!

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=672054


Veckans händelse: Discot i fredags, helt klart!


Veckans bäst ridpass: Venne, det är nog förra tisdagen!


Veckans sämsta ridpass: Det är nog i söndags, tyckte inte hon lyssnade så bra på mig...


Veckans VILL HA: Blå rutig ridbyxa till blå outfit!

http://www.horze.se/Horze-Grand-Prix-DuraCheck-kn%C3%A4f%C3%B6rst%C3%A4rkta-ridbyxor%2C-dam/36454,sv_SE,pd.html?dwvar_36454_color=BJB%2fPDB&start=19&cgid=breeches&prefn1=color&prefv1=Bl%C3%A5


Veckans rea: Allroundschabrak Challenger Gold Medal

Kostar nu: 188 kr på Hööks, passa på! :)


Veckans foto: Redigerad bild på Musslan, från Picmonkey.

 


Veckans låt: As long as you love me (känner mig lite nördig :p men den e bra!)


Veckans roliga youtube klipp:


Veckans nya foto:

 

Från Halloweenhoppningen. Kommer en bildbomb med det någon gång! :D


/AmAnDa.



Av Amanda - 12 november 2012 19:56

BTW Like or diss för förändringarna? Jag gillar det! Och majoriteten bestämmer ;) Vilket bara är jag.. Så då blev det alltså fint! ;) :P

**forever alone**


Ja men nu ska jag lyda rubriken, bye bye! 
/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards