Amanda ek

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Amanda - 20 november 2012 22:18

Blä klockan är asmycket... :/ Bara ett jättefort inlägg alltså.

Var först i skolan. det var okej. Inget mer att berätta om. Gick med Katja o Fanny hem till Fanny. Vi delade ut lite jultidningar och sen gick hem till mig för att äta m.m. 


Jag kommer INTE att vara med på övernattningen på fredag föresten, för igår var sista dagen man fick anmäla sig. Nej istället ska vi göra en egen övernattning hemma hos mig. Kommer säkert att bli roligt. :)


Vi gick till Torns. Dressyren var inställt så red på egen hand. Red i stora, Fanny var med.

Katja var tvungen att gå efter ett tag. Tog med de nya grejerna också. Och fick min julklapp från Katja, detta spö:

Och jag gav henne denna grimman:

Lukas fick den idag och han passade jättebra i den! :) :D


Det gick också jättebra att rida, red i stora. Det var ganska många i ridhuset men det gick att rida där ändå, det är ju så stort :P

Tränade på att få henne att gå på tygeln så länge som möjligt utan att hon ska ta upp huvudet. Hon var jätteböjbar och inte alls stel som hon kan vara ibland.

Fattade snällt galopp, gjorde några få galoppombyten som funkade superbra!


Hade ju bettskivorna idag också, blev förvånad över hur bra de faktiskt funkar. Men jag och Katja fick ta varsen hovkrats för att få på dem, men det gick till slut!

Det känns som att när jag rider med bettskivorna förlorar hon kraft och kan inte (eller kan hejdas) till att dra iväg. Typ alla gånger hon försökte dra iväg lyckades jag "vinna" över henne. :D 


Märkte även att när jag koncentrerade mig typ nästan bara på min sits i galoppen, hälarna SKA vara nertrampade (har en liten vana att dra upp dem för att jag måste driva henne hela tiden i galoppen, nu när hon typ inte har några galoppmuskler, för att hon ska hålla galoppen) och jag ska sitta helt stilla och hålla händerna helt stilla och bara gunga med. DÅ gick Beauty ner på tygeln av sig själv för FÖRSTA GÅNGEN i GALOPP utan att jag måste jobba jättemycket med henne.


Så jag är jättenöjd med ridpasset.

 


Sen mockde jag efter ridningen, forever alone, och sopade och allt det där. Inklusive lämnade grejerna. Hade en liten grimprovning för alla mina grimmor i stl ponny. 1 av 4 klarade sig :/ så tog hem de 3 som är för små för Beauty-tjockhuvud (<3). Så om någon har en häst som kan ha stl ponny har jag 1 (den 3:e och 1:a behåller jag ;) ) grimma som man kan få gratis! :) Den är vit och lila, bild på Mussel när hon har den på:

   

Det är inget ludd med på den! ;)


Kommentera, måste vara ngn jag känner som rider på Torns eller som går på min skola. :)


Nu har jag sett lite på Portkod 1321, jääävlar vad bra den är! :D :D har sett 3 avsnitt nu.


/AmAnDa.


Av Amanda - 20 november 2012 21:33

Diamonds by Rihanna. OMG så braaa den är!! Och kolla videon, det är hästar med <3


JA det kommer ett inlägg om dagen, o ridningen. :) Senare! Nu nördar jag Facebook och William Spetz, och får inte glömma: Diamonds på Sprotify!


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards