Amanda ek

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Amanda - 10 november 2012 22:15

Hejsan! Kom på att det var ganska länge sen jag tipsade om bloggar. Så ska göra det nu. :)

Let's go!


http://fridasmile.blogg.se/

Skriver bla. om sina två hästar, Nanka och Ronaldo. Mycket bra, läser ofta :)


http://juliamusslan.bloggplatsen.se/

Musslans ena nya fodervärd Julia. Skriver om sitt liv och såklart om Musslan. <3


http://humlerebecka.bloggplatsen.se/

Humles ena nya fodervärd Rebecka. Julias bästis och klasskompis, tror jag ;) Skriver om Humle och en del annat!


http://fannyflorens.bloggplatsen.se/

Fannys nya blogg. Och ja det är jag på headern ;) hehe! ;D


http://jessicaahlgren.blogg.se/

Jessicas blogg. Den är bra! :D Ja det är hon som brukar träna mig :)


http://livetsomsandra.blogg.se/

Sandras fina blogg. Hon skriver mycket om Frodo och skolan, kompisar m.m :) 


http://ellenelfman.blogg.se/

http://ellenlive.devote.se/

Ellens blogg (eller bloggar kanske man borde säga ;) ) ,

Musslans andra nya fodervärd. Hon skiftar lite mellan dessa två; Ellenelfman och Ellenlive ;)


http://nellieberntsson.se/

Hehe vem läser inte Nellies blogg? ;) Läser den ibland. 


http://amandiislife.bloggplatsen.se/

HAHAHA men måste väl gilla sin EGEN blogg? Annars är man ju.. Äsch hittar inget passande ord men man gör väl en ny eller slutar helt om man inte gillar sin blogg ;)


Det var nog alla bloggtipsen jag har. Hehe det var inte så lite ;) Har ni något att läsa nu? JA antagligen!


Håller ni er upptagna med något nu då? För jag kommer inte blogga så mycket mer idag, ska fortsätta på min önskelista. Så bye!


/AmAnDa.



Av Amanda - 10 november 2012 21:27

Hehe jag är sjukt less på godis nu, ätit rättså mycket. ;) Håller på att sms:a nu. Har tråkigt.

Det blir ingen filmbomb del 2 idag för hela Internet skitet segar skitmycket. ;( Och det är störigt som in i! Så det blir ingen. Kanske imorgon istället.

Har sett att Amandiislife har dykt upp som nyligen uppdaterade ganska ofta. Jag har fått 37 unika idag, och jag har ganska dåligt med läsare just nu. Glad att det gått upp!

Men som mest var i augusti, när det var spännande med Beauty, liksom "hur blir det nu, måste fortsätta läsa tills jag vet". Och så när man vet bara slutar man. För då stämmer det ju ;) Men vill man inte veta hur det går med Beauty dåe? D:

Men hur som helst måste jag sluta nu, hejdå!

/AmAnDa.

Av Amanda - 10 november 2012 16:30

Hejhej det var SÅ länge sen jag hade en fillmbomb.. Jag har liksom inte precis brist på filmer, det är mest det att det tar aslång tid att ladda upp. Men jag brukar låta datorn stå och ladda och så gör jag något annat. :) 

Tur då att dessa redan är uppladdade ;) :p

Filmer som varit uppladdade ett tag:

Hoppning 90 cm med bästa Beauty <3 :D



 
 
 
   Rider BEauty <3


 
 
  Första gången jag rider Bea <3



 
 
  Hoppning med lilla Florens <3



  Hoppning med Pusslan (Musslan) <3



 
  Catfight :p



  Rider Lussan <3



  Hoppar Musslan



 
  Sötisen



  Tävling Musslan, sista gången, 0 fel <3



  Provridning av Pluto år 2009, oktober. <3 Mini-Amanda :o



  Älskade powershettis Flower. 



  Första tävlingen md Flower <3 Maj år 2010



  WOW så HIMLA länge sen detta var! År 2008, men känns längre tillbaka. Rider min första medryttarhäst Colette, en gammal SM-hoppare som tyvärr dog för nästan ett år tillbaka :( Jag såg asosäker ut.. Oj.. ;)



 
 
  Hehe naaw för över ett år sen, med Musslan på ridläger på Torns. Tack vare det ridlägret lärde jag känna hennes bra sida och blev fodervärd <3 Tack tack tack för det!



 
 
 
 
 
  ASMÅNGA filmer på Pluto. År 2012, innan sommaren. Fick passa honom :D Han var jättesnäll hela tiden. Och vad duktig han har blivit!



  Rider Lussan, igen



 
  Två söta filmer på Gizmo <3



  Och till sist: Dressyr med Musslan <33


/AmAnDa.


BTW det kommer en del 2 också, med nya filmer, missa missa INTE för allt i världen :p

Nä men håll utkik! Kommer inte lika många förståss, men ska leta mycket i datorn!





 

Av Amanda - 10 november 2012 16:00

Hejsan hoppsan! Skriver ett inlägg nu, som ni ju kan se :p Inlägget kommer att handla om dagen. Eller om dagen än så länge ;) för klockan är bara 4 (bara och bara).


Åkte till stallet typ kvart i 1 - 1. Tog inte Bea, hämtade grejer och så kom Fanny. Vi hade planerat detta långt i förväg. Att Fanny skulle komma och så skulle vi låtsas att Beauty är en nervös unghäst som ska ridas in. Hon är ju en unghäst men inte SÅ ung, lilla gumman fyller snart 6 år <3 Eller ja på julafton tycker man att alla hästar blir ett år äldre, men de har ju en födelsedag, jag har bestämt att Beautys födelsedag är 15:onde mars, det känns bra så :)

Ja men hur som helst skulle jag och Fanny göra den filmen. Jag skulle totalfejla med flit så det blir en kul film. Jag red och räckte ut tungan till exempel, och spelade dålig :p Det var kul! Det är då vår DEL 1: ATT RIDA IN EN HÄST.   Den blev bra, Fanny lägger upp den på Facebook idag så om du är vän med mig där: Se den! :D Först filmade vi lite i stora, sen red jag i mellan och filmade rätt mycket, jag hängde på Beauty exempelvis och hon var jätteduktig hela tiden. När Fanny inte filmade red jag henne på tygeln och mycket ställa inåt i volten. Fattade snällt galopp och galopperade på C volten. Allt flöt på.

Sen gick vi in i lilla (i filmen ska jag tycka mellan och stora ridhuset är för stort). Där var det (ju) inte mycket plats. Men i filmen skulle jag gilla det, och Fanny fick med lite när hon gick fint, som att förtydliga att jag rider bäst i små ridhus (fast det är tvärtom :P).


Sen skulle Jessica klippa Beauty. Så vi fick snabba oss lite att sadla av och så. Vi visste inte alls om hon var van vid det eller nått så Jessica bara provade att sätta på klippmaskinen, hon reagerade. Sen fick hon typ panik när Jessica skulle börja, hon vägrade stå still och höll nästan på att "putta" in Jessica i väggen. Så då hämtade de en broms. Det såg asgrymt ut, Beauty såg helt förvånad ut, liksom "vad är detta?". Och den fick jag hålla i, och jag kände mig taskig. När BEauty slet upp huvudet åkte den av, det gjorde den typ 2 gånger. Så vi gav upp. Det är inte bara det att hon vägrade stå still, det var också det att klippmasiken var jätteseg och klippte typ inte alls där det var som mest päls. :( Den behövdes slipas... Så jag fick leda henne tillbaka till boxen när hon bara var lite lite klippt på halsen och lite på ena sidan av bogen. Ja bara på ena sidan på halsen med. :/ Så det gick inte direkt bra... Men mamma ska säga till ridskolechefen så kanske hon kan klippa henne.


När jag ryktade och pysslade om henne kom jag och Fanny på vad nästa del ska handla om, DEL 2: HUR MAN SKÖTER EN HÄST.

Vi har också kommit på:

HUR MAN JULPYNTAR BOXEN

HUR MAN FLÄTAR (hehe den kom jag på nu :p)

FODER

MELLANMÅL I STALLET (L)

HUR MAN LEDER EN HÄST

HUR MAN RIDER EN HÄST (men den kom jag också på nu).

HUR MAN MOCKAR EN BOX


Tror inte det var någon mer, men vi kommer hela tiden på fler! :D Det är askul att göra såna filmer, jag gillar att vara med i den och Fanny gillar att filma in den, vi är ett asbra team! :D :D

Sen mockade vi och sopade upp all päls (men det var inte alls mycket). Sen åkte vi hem.

Nu sitter jag här på mitt rum, ensam, och ja kollar datorn. Ska snart fortsätta på min önskelista. Den är en knapp sida nu. Asså detta är det jag vill ha som jag inte tagit med i outfitsarna ;) :D


Men bye bye! :)

/AmAnDa.


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards