Amanda ek

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Amanda - 17 november 2012 23:01

Gick bra att rida idag, eller Beauty var jättestel och kände inte riktigt att hon lyssnade eller var framme för skänkeln. Gick knappt alls på tygeln och tog evigheter innnan hon galopperade! Men förutom det gick det bra:p det var också Cayenne, Alizette, Bello och Rikita som tränade galoppombyten så Beauty blev lite knäpp... ;) :p


Äsch det kommer säkert att gå bättre imorgon då jag måste rida jättetidigt, Ska rida med Katja. 


Nu måste jag avsluta, klockan e asmycket och jag måste upp astidigt :/ Chattar me Fanny.. Bra idé när man egentligen inte borde vara uppe ens? :p


Men aja, bye bye!


/AmAnDa.

 

Kan inte hjälpas, jag älskar denna bilden <3

Av Amanda - 17 november 2012 14:10

Yes, here is part II ! ;-) ;-P


1. Okej allvarligt, älskar fleecen!! Länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/ridjackor-vastar/fleecejacka-fifi-1.html


2. OMG SNYGG JACKA!!!! Länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/ridjackor-vastar/jacka-tuva.html


3. Sommarridhandskar, länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/handskar/w-sommarhandskar-micro.html


4. Detta vill man klart ha på kavajen på tävling! Länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/tavling/plastrongnal-m-dubbla-hastskor.html


5. SHIIITSNYGGA spön!!! Länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/ridspon-sporrar/ridspo-65-cm.html


Det var 5 till i kat. ryttare. :) Nästa kommer vara till hästen! :D

/AmAnDa.

Av Amanda - 17 november 2012 13:55

1. Hur snygga är inte dessa spöna? Länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/ridspon-sporrar/ridspo-med-glitter.html

Vill ha i: Röd och lila.

 

2. Röd tävlingstopp, länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/trojor-skjortor/tavlingstop-cia-lang-arm.html


3. Snygga grimskaft, länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/tavling/classic-sport-polo-pad-4.html


4. Röda ridbyxor, länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/ridbyxor/jeanie-fs-jr.html


5. GPA hjälm, vem vill inte ha? ;) Länk: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/ridhjalmar/gpa-first-lady.html


Det var 5 saker från kategorin ryttare, snart kommer 5 till, eller nej 5 är för lite, jag är galen i saker till hästen, måste börja bry mig mer om mig själv :p okej snart kommer 5 saker till från kat. ryttare! :)


/Am,AnDa.




 

Av Amanda - 17 november 2012 13:11

 


Snygg? :) Jag blev nöjd!


/AmAnDa.

Av Amanda - 17 november 2012 12:47

Hur gör man? Det blir så trista filmer utan musik, jag lyssnar från Spotify när jag kollar men det blir mycket bättre om man kan lägga in! Har ingen aning om hur man laddar ner musik till datorn. :/ ;( Lite hjälp tack? ;) 

Om jag lyckas lägga över musik och så då vill jag lägga över filmerna på Youtube så ni kan få se dom här! För när jag försöker ladda över någon film står det bara "felaktigt format". Liksom blää!? ;(


/AmAnDa.


Håller på med en film nu, om Beauty <3 Det är därför jag tog upp det! ;)

Av Amanda - 17 november 2012 12:00

Skulle ha varit bilder i ridhuset också¨, men min kamera började dampa då så det blev inga ;(

Fanny filmade däremot hela rundan! Men jag har inte den än. :/ Har hon nog inte heller längre, men hon har gjort en Imovie film som hon ska lägga upp på Facebook, tror jag. :) 


Här är iaf bilderna:

 

 

           


Lite andra bilder:

     

Egopics :p

 

Söta Lukas och Söta Kalle ;)


 

Fanny och Kalle 

 

Försenad födelsedagspresent ;) :)


 

Min klasskompis har en hel del hönor som vandrar fritt. Haha de är ofta i vår trädgård!
Söta, men lite läskigt stora :p


/AmAnDa.



Av Amanda - 17 november 2012 11:48

Hejj! Har precis ätit frukost, åt rostat bröd :p Gott!

Håller på att chatta me Fanny, vi diskuterar Torns. Ska göra henne en tjänst när jag är där. 

Och när jag ska till Torns? Ingen aning! :/ Mamma vet väl, hoppas jag :p


Förutom stallet idag händer detta:

*Fanny kommer kanske hit och fixar mina naglar, och vi kan säkert hitta på något annat kul.

*Kratta lite löv ute i trädgården, tjäna lite pengar med andra ord. ;)

*Blogga, göra 1 bildbomb från Halloweenhoppningen och lite andra från samma uppladdning.


Kan inte komma på mer.. :/ Föresten är min kamera trasig ;( och det stör mig jättejättemyket!! ;( Man kan sätta på den och kolla på bilder, men om man ska fota åker inte den där skärpan eller vad det nu är ut och då står det "Det funkade inte, stäng av kameran och sätt på den igen". Och det händer bara om och om igen ;/ Dumma kamera... Tror vi ska lämna in den till Expert eller nån som kan fixa den. :) Om den inte går att fixa blir jag sur och letar upp mammas jättebra, men försvunna, kamera. 


SÅ NU HAR JAG BARA DEN DUMMA MOBILEN ATT FOTA MED; OCH DEN KAMERAN SUGER TOTALT!!!!!! Tur att jag kanske får en Iphone till jul då ;) :)


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards