Amanda ek

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Amanda - 12 november 2012 21:28

Veckans kommer imorgon. Hann göra lite idag, så det fick bli ett utkast.

Måste sova, eller nej läsa :p men mamma vill att datorn ska stängas av NU på DIREKTEN.


Så hejdå då! :)


/AmAnDa.

Av Amanda - 12 november 2012 20:49

Ja jag kom på det igår, när det var jättesent att "OMG jag skulle ha gjort Veckans på bloggen!" :o


Så det kommer nu istället. Var beredda, eller vad man nu ska säga! ;) :P


Veckans bok: 17 år och skitsnygg (Fanny tvingade mig att låna den från bibblan, man bara okej varför inte? :p

Veckans hiss: Pannband falsk swarovski Hööks

Finns även i rosa och vit.

Veckans diss:  stryks! Kommer aldrig på något :p


Veckans tips: Proffs hair spray, det är JÄTTEBRA Fanny sprayade det i mitt hår för flätan skulle hålla längre och den sitter fortfarade jättebra, inte alls rufsigt, och jag har RIDIT med den! Haft ridhjälm, cykelhjälm och mössa på mig! :D

Rekommenderas starkt!

BÄST är den!

 


Veckans sanning: Man har alltid SÅ lätt att chatta/sms:a/skriva till varandra på Internet/mobilen men i verkligheten blir man mer så "blyg". Eller iaf så är det för mig ;)


Veckans köp: Detta som alltid är så svårt är jättelätt nu, det är de turkosa tyglar jag beställde igår elr i förrgår!

Bild: 

Finns i rosa också;


Veckans häst: Beauty, för hon kommer bli känd genom mina och Fannys videos :p ;)


Veckans annons: HOPPSTO MÅSTE BORT!!

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=672054


Veckans händelse: Discot i fredags, helt klart!


Veckans bäst ridpass: Venne, det är nog förra tisdagen!


Veckans sämsta ridpass: Det är nog i söndags, tyckte inte hon lyssnade så bra på mig...


Veckans VILL HA: Blå rutig ridbyxa till blå outfit!

http://www.horze.se/Horze-Grand-Prix-DuraCheck-kn%C3%A4f%C3%B6rst%C3%A4rkta-ridbyxor%2C-dam/36454,sv_SE,pd.html?dwvar_36454_color=BJB%2fPDB&start=19&cgid=breeches&prefn1=color&prefv1=Bl%C3%A5


Veckans rea: Allroundschabrak Challenger Gold Medal

Kostar nu: 188 kr på Hööks, passa på! :)


Veckans foto: Redigerad bild på Musslan, från Picmonkey.

 


Veckans låt: As long as you love me (känner mig lite nördig :p men den e bra!)


Veckans roliga youtube klipp:


Veckans nya foto:

 

Från Halloweenhoppningen. Kommer en bildbomb med det någon gång! :D


/AmAnDa.



Av Amanda - 12 november 2012 19:56

BTW Like or diss för förändringarna? Jag gillar det! Och majoriteten bestämmer ;) Vilket bara är jag.. Så då blev det alltså fint! ;) :P

**forever alone**


Ja men nu ska jag lyda rubriken, bye bye! 
/AmAnDa.

Av Amanda - 12 november 2012 18:02

Hejhej! ;) Ska berätta lite om skoldagen. 

Det jobbigaste var att stiga upp (L). Hehe nej men det var asjobbigt. Liksom igår var det ju söndag och bara slappa, gå upp typ 11 :p men idag gick jag upp typ 7! :/ Skulle hinna med skolbussen som går 8:00, men det tar typ en kvart att gå dit så måste börja gå 7:45..

Åt lite frukost och sen borstade håret och lite sånt ;) 

Haha jag kom typ först av alla till busshållplatsen för skolbussen. Det var jättenära att Katja missade den dessutom. En gång var jag typ 50 meter bort när jag såg bussen komma. Och den var typ 5 min 8. Så jag fick springa hela vägen, och jag var typ död när jag kom fram..

 

Första lektionen var det typ tema. Vi snackade om hur mycket pengar vi fick in till klasskassan från discot. Det var rätt mycket faktiskt :) Sen var det rast och efter det matte. Då fick jag en lista på vad jag måste träna mer på för att få godkänt på Nationella proven.

Det är: Uppställning på division och multiplikation (det vet jag, försöker!), area (som jag inte gått igenom på min gamla skola och som vi inte gjort i 5:an på Vallkärra), medelvärde (som jag lärde mig idag), omkrets (som jag tycker jag kan ganska bra ändå) och sen är det bråk i blandad form som jag "bevisade" för läraren att jag lärt mig det nu.

Man känner sig ju jävligt dålig när man får höra massor av negativiteter från sitt mattekunnande. Jag har blivit mycket sämre sen jag började på Vallkärra. Faktiskt :( 

Det är bara det att jag är jätteslarvig av mig, asså när det gäller matte ;) typ läser av fel tal och räknar helknäppt ibland. Liksom "hur kunde jag få det till deT???".

 

Aja, efter matten var det rast och sen svenska, då såg vi på Grammatikbolaget. Sen var det lunch, ganska god ändå, och sen tema där vi hade nutidskryss. Det gick inte bra, mitt lag har förlorat ledningen och är nu på 2:a eller 3:e plats :( :p Sen var det engelska och då fick vi se en video på alla USA:s 50 stater. Jag hade tänkt skriva ner dem men det gick nt för dem kom assnabbt! :/ Så fick vi skriva ner dem också, och hitta dem på en karta. Lite jobbigt?! ;) :p 

 

Sista lektionen vad idrott. Blä så jobbigt! :/ Det var faktiskt asstörigt ;) För jag är inte förtjust i idrott. Nej nej nej! Men vi gjorde en ganska rolig sak, vi hade brännboll med hinderbana. Förutom det att jag och Fanny aldrig fick chansen att ens hålla i bollen när vi var "ute spelare" och inte kom långt alls när vi var "inne spelare" gick det bra. :p

Det var en jobbig hinderbana. Många plintar och slalom.

 

När skolan var slut gick jag hem och försökte träna lite på det som jag måste bli bättre på i matte. Men det gick asdåligt. Räknade 3 tal. 3 lätta tal. Kollade miniräknaren och såg att det blev fel! Gjorde om det, och var jättejättenoga och då blev det rätt. Men det hände samma sak, samma fel, på nästa tal. Och då blev jag skitsur på miniräknaren.. Den måste vara liite sjuk ;) :p Sen kom Katja när jag höll på med att dunka miniräknaren från Penny-girl i skrivbordet.

 

Jag och Katja kollade Facebook lite. Och sen av någon anledning började vi kolla lyssna på The grudges (asså filmens) låtar på Spotify. HAha bra där? :p

Sen kollade vi på Det okända, men blev asrädda för detta avsnittet:

 



Ja och så kollade vi på lite avsnitt från Williams lista, det äger! Och lite på Djursjukhuset, men efter typ 5 min började vi säga vad vi ville ha i Horzekatalogen istället :p Hehehe...

Sen efter ett tag gick de hem och nu har jag ätit pizza och ja chillat.

Håller på att chatta med Fanny nu. Vi håller på med att skriva this or that till varandra.


Har en läxa till imorgon. Alltså palla! ;( Det är i engelska. Jag fattar inte ens den! :(


Hör glassbilen utanför mitt fönster, kanske får köpa? Men tror inte det ;)


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards