Amanda ek

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Amanda - 21 november 2012 21:02

... För att jag inte kan den jävla läxan. Jag satt från kl 6 till 9 med dessa 23 ord!

Att ge 6:or 23 glosor, 3 uppgifter och en text man ska kunna på sv och spanska, och kunna stava det.... Jag får sån panik när jag får glosor i läxa, ursäkta mig, jag kanske inte är så duktig på att lära mig just glosor? Och jag rider ganska ofta, idag klippte jag mig och kom hem vid 5... Jag har inte den tiden det tar att få 23 främmande ord att fastna i skallen...

Det tar typ en dag för mig att lära mig sånt!


Och imorgon är det för sent, jävla skit, kommer få en jätteutskällning av spanskaläraren, hon är så fruktansvärt hård mot oss, tycker jag iaf... 

Vill INTe bli utskälld igen, blev ju det förra gången för att jag skrev med stor bokstav i början... Som man egentligen ska!


Jag sitter här och gråter, för att jag inte vill få 0 poäng.. ÄR DET SÅHÄR DET SKA VARA?

Är det rätt åt mig? För att jag tar hand om en häst? Jag tänker då INTE sluta rida för några dumma läxor!


Jag gör mitt absolut bästa, men ord som: el refresco, iqué divertido! och hay una fiesta

är omöjligt att jag kan stava och komma ihåg... Uttala... 

 

Jag vill inte till skolan imorgon, vill spela sjuk, men jag vet att det inte går.. Men önskar jag kunde somna på lektionene eller att jag kan allt, det hade varit SKÖNT att kunna allt... Men så är det inte ingen kan allt, vissa (som jag) kan typ ingenting :(

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 21 november 2012 19:59

 

Av Amanda - 21 november 2012 19:22

Kan inte spanskan, har kört alla 23 ord 3 gånger på Läxor.nu. Så fort jag avbryter försvinner typ ALLT jag lagt på minnet... Så jag är kass... Usel.... korkad och okunnig imorgon!


**PANIK**


Föresten, ska se denna filmen på fredag (kanske, hoppas det!) med Katja och Fanny, de ska sova över hos mig, skulle ju nt va med på övernattningen på klubben, så gör vår lilla egna! :P

Denna:

Mohahahaha :P Det är 15 års gräns, men i USA är den från 13!


Den sägs vara riktigt skrämmande! Vi får väl se :P



Nu måste jag avsluta, bye bye!


/AmAnDa.

Av Amanda - 21 november 2012 18:58

Hatar spanska, hatar hemläxor, mycket skönare på min gamla skola där vi var helt läxfria.

Det var en friskola, Freinet. Faktiskt väldigt bra, förutom det att alla mina kompisar slutade en efter en och till slut var det nästan bara jag och 4 andra tjejer i klassen kvar!

Sen flyttade vi ju också och skulle inte palla pendla, som Alexander gör. :/


Jag är helt seriös, inga som helst läxor! Du kanske tänker: Fan va skönt!

Men det var urtrist, jag VILLE ha läxor för att ha något att göra när jag kom hem sen.. När jag inte var i stallet såklart ;)

 


Syftet med att inte ha några läxor är att eleverna ska lära sig att ta eget ansvar, och ta vara på lektionstiden. Om man inte hann klart med någon och man hade en gräns, då ska det vara klart, då var meningen att man själv skulle fatta att "jag måste ta hem detta, annars kommer jag inte hinna klart". Känns inte alls som att många tog det på allvar i min förra klass. Jag jobbade för mycket hemma typ, fick extrauppgifter av mina lärare m.m


Men ville ha riktiga läxor, och det har jag nu. Så varför klagar jag? Jag valde det!

 


Nu är jag fast här med spanskaläxan, chattar med Fanny. Hon spelar sims. Katja rider, jag pluggar. Det är bara SÅ fuktigt! ;o jag vill också rida och jag vill också spela sims, det ska jag nog göra sen, när jag är klar, om jag blir klar! Och rida ska jag ju imorgon.. ;)


/AmAnDa.


Lite bilder från Sims 3:

Av Amanda - 21 november 2012 17:54

Beauty hoppade 90 me Fanny idag. Det gick enligt henne jättebra! 


Ja jag har ju inte varit med, för jag klippte mig ;) Det blev jättefint! Klippte bara topparna, frisören och jag pratade om slingor och hårförlängning. Jag vill ha långt hå,r men enligt henne var mitt hår för tungt ... Det är ju tjockt ;) så antar att jag inte kan ha längre än såhär då ;)

Bilder på maxlängd för mitt hår:

       


När jag blir äldre kommer jag ändå skaffa hårförlängning, även fast frisören sa att det sliter på håret att ha klämmor! ;)


Taggade det som skulle ha varit min lugg, för jag stör mig på att jag inte kan ha håret i hästsvans medan lite hår hänger löst, äh du fattar ;) 

Så nu är den lite kortare! 


Inga bilder, har inga förutom på dampmobilen, kan inte lägga upp bilder varken här eller på Facebook med den ;( och nu har de tagit bort, på FB, att man nt kan fota från webbkameran längre. Bläääää ;) :p


Måste göra satans dumma spanskaläxan nu, den är till imorgon och har bara gjort de 3 uppgifter, det är kvar: 23 glosord och en text man ska kunna UTANTILL och kunna den på SPANSKA OCH SVENSKA.

Säger än en gång: Spanska suger :(


/AmAnDa.

Av Amanda - 21 november 2012 16:06

Är hos frisören, måste vänta på att Alexander ska klippas klart, tar typ en evighet! :/ den frisör jag vanligtvis klipper mig hos är sjuk ... ;/ liksom ååhh! Hon har varit min frisör sen jag var 9 år! Eller mer! Aja så kan det bli :9 idag i skolan har vi sysslat med exprediment mycket, jag, Katja o Fanny har "åkt skidor" nerför en rutchkana (stavning). Dey var jättekul! Men det gick nt såååå fort :-PTror det är min tur snart!:) så bye bye!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards