Amanda ek

Alla inlägg den 24 november 2012

Av Amanda - 24 november 2012 23:15

Haha idag när jag red fick mamma testa lite, Beauty gick jättefint, men hon gick på tygeln av sig själv typ hela tiden när jag red också, duktig tjej <33

Beauty har blivit så mycket "bättre". Nejmen när hon kom hade hon jättedålig kondition, ville inte gå på spåret, drog ner hiuvudet, ville inte galoppera, frös fast i marken och stack från volten i galopp. Nu är det bara det att hon stannar ibland, vill nt fatta galopp ibland, KAN hända att hon sticker, men det hände faktiskt inte en enda gång idag, och jag TRÄNADE ändå på just det. :)

Som sagt, Beauty is so much better now <3 :D


Körde igenom hela LC:2 en gång för att kolla vilka delar som inte funkade. Det blev galoppen  som vanligt och fram igen efter halt. För då tycker hon det är slut.... :/ 


När jag var klar funkade i stort sett allt som det skulle! :D 


Och när mamma red fotade jag lite. Fick en suuuuperfiin bild på Beautys huvud när hon stod på tygeln. Den är på mammas mobil.... Som man inte kan blogga från! Så venne när eller om de skulle komma upp nån gång...


Aja, nu har jag varit o handlat godis, hämtat Höökspaketet. Och gissa vad!? Nu är det efterlängtade stalltäcket mitt! :D

Bild:

 Så sjukt fint!


Det ska Beauty ha natten innan KM. Det är synd att man inte får ha ett täcke på natten och sen ett på dagen, för vem ska byta det? Personalen är liksom inte anställd för det.. Därför får man inte. Så jag får nöja mig med att ha det på natten när hon ska EJ UT. 

Går bra för mig del :)


Hade också beställt putssvamp, för min förra totaldampade, och ny pannborste, den gamla är uråldrig, eller iaf 4 år gammal ;) :P


Nu är det sent, är trött efter igår. Så kommer inte komma mer inlägg idag. Imorgon kommer jag rida för Jessica halv 3, det är hoppning. Hoppas det går bra! Men det brukar alltid gå bra för mig när jag hoppar för tränare, det gör jag sjukt sällan.

Se fram emot Veckans också imorgon. 


Ha det bra!

/AmAnDa.

Av Amanda - 24 november 2012 17:58

Oh ja, ja och Katja såg den! Ensamma! :D Och den var inte såå läskig, eller asså eftersom slutet är sjukt bra, det är liksom inte något olyckligt slut, som i The Grudge och i The Woman in black... Nej det är ett bra slut! :) 

Först fick vi en seriös hjärtattack när han med en konstig säck över huvudet visar sig första gången. Och andra, sen liksom bara "jaha där är han". 

Ska såklart inte avslöja handlingen eller slutet eller någon hemlighet men den är jättebra, jag och Katja sprang bara ner 2 gånger! :D 


Åt upp det lilla godis jag hade kvar också. :P


Trailer för Barnhemmet:

Rekomenderas såklart att inte se trailern om du är lättskrämd, ensam hemma eller precis innan du ska sova. Jag såg den ju på dagen, och tänker inte riva upp såren genom att kolla på trailern igen nu på kvällen.. :9 ingen bra idé!


Nu ska jag äta middag och sen ska vi åka och handla, hämta mitt stalltäcke som äntligen har kommit! :D


/AmAnDa.


Kommer också ett inlägg om ridningen., :) Det gick superbra! och mamma fick testa Beauty! :D Men det kommer när jag är hemma igen!



Av Amanda - 24 november 2012 17:45

Haha jag, Katja o Fanny sov ju över från igår till idag. Vi hade planerat att först gå direkt till stallet och sen cykla till Hemmakväll och köpa godis/läsk/chips. Så gjorde vi också.

Jag köpte Pärondricka, sourcream and onion chips och ca ett halvt kilo godis. :)

Sen cyklade vi hem och det gick mkt fortare än på ditvägen, då jag typ dog XD


När vi kom hem till mig satt vi lite vid datorn innan middagen. Åt tacos. Haha det var kul för Katja åt taco med vanligt tacobröd, Fanny med Tortillabröd och jag med inget bröd alls. :P Hade också liite olika saker i. :)


Efter middagen satte vi igång första Twilight filmen. Den heter typ bara Twilight. :P Inget annat namn som de andra har.... Hur som helst hade vi tänkt se ALLA Twilightfilmerna, för jag har 1,2,3 och Breaking Down Part 1. Men vad händer? Jo vi ser bara den första. :P

Trailer till den:


Ja den är bra, jag vet :P ;) Xd


Orkade typ inte se New Moon efter.. Vi hade lite överskottsenergi va :P 

Satte oss vid datorn och typ hela kvällen, och natten, höll vi på att kolla på failvideos på Youtube.. Ja vi var faktiskt uppe till typ 10 över 4 på natten.... Haha ....


Gissa när vi gick upp då? Svar: 10 över 11 typ ;) Fanny fick jättebråttom för hon skulle iväg och göra något med sin familj. Så jag och Katja fick äta frukost ensama. Vi åt scones, skitgott! :D :D


Sen kommer ett till inlägg om vad vi såg för film, en liten ledtråd: Den börjar på B.


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards