Amanda ek

Alla inlägg den 22 november 2012

Av Amanda - 22 november 2012 22:15

Måste sova nu... Lite lite om idag: I skolan hade vi först spanska, gick rättså bra, hade 6 fel... Men ni vet ju hur dåligt det gick igår!

Sen har jag gjort veckans nyhet också. Det var KUL att berätta inför klassen, Jag är inte den blyga personen ;) Det verkade som att klassen tyckte det var bra gjort, fick mycket applåder och några "give me five". :) Så jag är jättenöjd med den biten!

Dagen avslutades med idrott, det var ganska fritt det man gjorde, men man var tvungen att göra alla saker. Det var kul med hinderhäcklöpning och styrketräning. Kan känna i mina armar att de har tränat nu ;)


Förutom att jag va i skolan har jag ju också ridit lektion för Jessica kl 6. Det gick jättebra!

Eftersom Beauty gick 3 lektioner på ridskolan igår var hon riktigt trött, och lite slö... Men hon gick 90 % av lektionen på tygeln och ställde sig bra hela tiden. Dock tar jag upp benen lite när jag skänklar, det har kommit nu, så jag fick ett straff, att rida UTAN stigbyglar. Haha jag tycker inte det var så mycket till straff, för det är kul och man kan skänkla mycket bättre då, kommer åt med skänkeln bättre, och så är det jättebra för balansen!


Travade typ 10 min på volten utan stigbyglar, försökte ställa henne inåt och skänkla på utan att dra upp benen, och tror jag lyckades ganska bra med det ;) Iaf kändes det bra! :D Och att Beauty har fått bättre kondition - det märks nu! :D


Imorgon kommer Katja och Fanny att sova över hemma hos mig. För första gången! Det ända problemet är att vi bara har en madrass till... Så nån får väl ta med sin! ;) :p

Vi ska se Barnhemmet, men ska nog se en hästfilm eller nån som inte är läskig efter, så vi glömmer bort lite ;) Det bukar iaf funka att göra så.... ;)


Vi ska först till Torns och sen cykla till Hemmakväll och köpa godis, mums! ;D :)


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards