Amanda ek

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Amanda - 26 november 2012 21:34

Nu ska jag nt blogga mer för idag. :) Good night typ! ;)

Lite biler först bara, klicka på dem för en större bild! 

                   


/AmAnDa.

Av Amanda - 26 november 2012 20:56

Har stora planer över jullovet. Jag och Fanny ska vara med på en knoppningskurs som Jessica håller i. Det ska bli kul! För jag kan inte knoppa :P Det är ganska bra o kunna liksom.


Förutom det ska jag vara med på en dressyrkurs som Jessica också håller i. Haha första dagen är det voltige o sitträning på Jessicas fina, men stora, häst Exo. Han har jag faktiskt redan fått rida en gång. :) Bilder:

   


Det ska bli himla kul iaf!


Sen kommer ju Bea få väldig hårdträning då ;) Det är bra! Träna innan serietävlingarna, ska vara med i hoppning och dressyr! Dressyr: LC:2, LC:2, LB:1 och hoppning:

Omg. 1: 50,60

Omg 2: 60, 70 ?

Omg 3: 70 ?

Vet inte riktigt ;) Men kul ska det bli!! :D :D :D Satsar 100 %, men det får gå som det går.


Jag och Fanny jag planerat att ha en fotodag. Vi ska väl också julpynta hästarnas boxar. :D Jätteroligt kommer det bli på jullovet! Har du Bea varje dag.. Haha ojj ;) Men kommer säkert att hinna med fler saker än bara stallet! :D


Vi kommer att välja nån fin dag när det snöar eller har snöat och det INTE blåser eller regnar. Helst ganska varmt. ;) Okej Amanda, det är vinter XD ofc det nt är varmt!

Då ska jag rida Bea och sen ska Fanny fota. Det kommer bli grymma bilder som jag kanske kan använda som julkort och skicka till mina släktingar ! :D


Ska ha detta på mig:

*Back on track hjälm

*Racesafe väst

*Mammas röda fleece ;)

*Vita ridbyxor

*Helst röda ridstrumpor som dessa:

*Stallkängor

*Vinterridvantar

*Röd tofs


BEAUTYS UTRUSTNING:

*Sin sadel

*Sitt träns

*Rött schabrak

*Röda silikonband

*Rött ÄKTA Swarovskipannband

*Fannys röda benlindor

*Rött fleecetäcke (måste antingen köpa det jag vill ha asmycket från Horze eller om någon har så jag kan få låna) Vill ha detta sjukt mycket:

SÅ SJUKT SNYGGT VA!? :D Det är ganska billigt ändå, kostar 299 kr. Det är ganska billigt för fleecetäclen!


Aja nu är klockan ganska mycket. Måste ju upp tidigt igen imorgon.. :/


Bye bye! /AmAnDa.

Av Amanda - 26 november 2012 20:20

För denna vecka: 


Veckans bok: Liv och Lovisa (Fanny tyckte jag skulle reservera den)

Veckans hiss: Horze senskydd

http://www.horze.se/Horze-senskydd/19415,sv_SE,pd.html?start=13&cgid=protectionboots

Veckans tips: Back on track hjälm

Veckans sanning: Jag HATAR bananer. Den frukten är fruktansvärd ;)

Veckans köp: Stalltäcke <3

Veckans häst: Lukas för Fanny ska ha honom på foder (men det är nt riktigt bestämt).

Bilder på Lukas:

  Söt va?

Veckans annons: C-ponny sto!

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=675584

Veckans händelse: Att mamma red Beauty!

Veckans bästa ridpass: Det var nog i lördags!

Veckans sämsta ridpass: Venne, typ i söndags, men det gick sjukt bra då med! ;)

Veckans vill ha: Buzz-off täcke från Bucas, OMG VILL HA!!!

Veckans rea: Showmaster fleecebandage

Kostar nu: 84 kr!

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=610043&deptid=1079&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


Veckans foto: Är:

 

Tycker det är fint :)


Veckans låt: Är:

Veckans youtubeklipp: ÄR:


Veckans nya foto: ÄR:

 



Det var alla Veckans! :) 

Nu är det LITE sent men det kommer typ 2 inlägg till! :)


/AmAnDa.

Av Amanda - 26 november 2012 20:05

Pust äntligen! ;) Det är helt klart måndagen som är den jobbigaste dagen på veckan.

Man bara pallar inte se fram emot 5 dagar i rad i skolan.. Men skolan är okej för det mesta, det jobbiga är att stiga upp så tidigt... Det är typ värre än att mocka ;) Fast det är klart mocka är ju en självklarhet för mig, det är i och för sig skolan också... Äsch strunt samma! ;p


Idag i skolan har vi haft mycket NO, vi håller på med atomer och allt det där, med andra ord: Elektricitet och energi. Just nu håller vi på med vad som leder ström och mycket om glödlampor m.m Det är inte det roligaste jag vet men det är kul, och VIKTIGT om man vill bli veterinär som jag. :) Och om man vill bli veterinär, då måste man ha vary good betyg, speciellt i NO och MATTE. Toppen ;) Matte är ju min starka sida (not).


Det var 2 inställda lektioner också, engelska och idrott. Hehe det var ganska skönt, för de lektionerna är ganska jobbiga. Istället på idrotten körde vi Generalen med vår lärare. Körde 2 omgångar. Fick för en gångs skull hamna med båda Katja och Fanny :D 

Först blev Fanny general och då förlorade vi ;) Då blev jag nummer 4.

Andra omgången blev det typ oavgjort, och då var jag nummer 10. :)

Det var riktigt kul faktiskt!

Efter skolan cyklade jag och Fanny hem till mig. Vi åt pizza och spelade mycket My Horse.

Men vaddå det är ju bäst? XD Jag är i nivå 42 ;) Har spelat sen sommarlovet så... :P

Lite bilder från Facebook: (har ett helt album där)


Japp det var lite bilder ;) :p

Har köpt skäcken, den får ha kvar standardnamnet, eftersom det är Beauty! <3 :D


Jag och Fanny har planerat jättemycket på jullovet! Det ska bli SÅ kul att göra allt det!

Det rör sig om fotodagar på Torns, fotodagar nån annanstans, ridning (Fanny ska antagligen bli fodervärd på Lukas, hon ska provrida på lördag! :D så rida ska vi definitivt göra!) och sen har mamma anmält mig till en knopparkurs som man får ta med en kompis. Jag och Fanny ska ha Beauty! :D :)


/AmAnDa.

Av Amanda - 26 november 2012 15:30

Hejhej nu sitter jag o Fanny hemma hos mig, vi har precis ätit pizza. Just nu nördar vi vars en mobil :p längtar sjukt mkt tills jag får en iphone! JÄTTEMYCKET!!!!!! Jag vill ha em nu.. Pallar nt vänta tills jul!! Bloggar mer sen, hejdå!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards