Amanda ek

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Amanda - 19 november 2012 20:15

Måndag: (idag) Hem till Fanny


Tisdag: Tisdagsdressyr, Fanny och Katja följer med, tror jag.


Onsdag: Jag, Alexander och mamma ska till stan för att jag o Alexander ska klippa oss. Jag vill ha slingor, men mamma vägrar, tycker jag ska bli äldre... Blä ;) 


Torsdag: Jag ska rida lektion för Jessica


Fredag: Övernattning för 6:or på klubben (endast min skola). Jag, Fanny o Katja ska gå.

Vi tänkte gå direkt till Torns efter skolan och sen åka till stan för att handla lösgodis på Jättekul, det sägs ha jättegott och billigt godis där! :)


Lördag: Hoppa för Jessica klockan 3, tror jag :P


Söndag: Rida vanlig dressyr antar jag. :) Kanske va med nån kompis?


Det var schemat det ! :)


/AmAnDa.


         

Av Amanda - 19 november 2012 19:54

Har varit hos Fanny idag, hon kom precis efter att jag fikat med farmor och farfar. 

Och sen kom hennes pappa och skjutsade oss hem till Fanny. Jag tog med min dator och The sims 3 Husdjur, jag och Fanny hade nämligen planerat att nöra det :p Och det var precis det vi gjorde! Satt vid varsin skärm... :P Haha och åt middag + en glass ;) Nothing else!


När vi spelade sims började vi med att göra oss själva med våra hästar, Beauty <3 och Felix (En häst från ett ridläger Fanny älskar!). Sen fixade vi hus till oss. Men jag kunde inte komma på hur man flyttade en familj till ett annat hus så jag spelade hos en annan familj jag gjort. Men det var inte så kul så bytte till ännu en. Men det var inte heller kul eftersom pappan stod vid stallet och vägrade röra på sig, och han höll liksom på o dö om han inte fick äta eller sova, och han behövde verkligen ta en dusch! Ja så kan det gå -.-

Bytte en sista gång till en familj som är väldigt lätt att sköta, det är bara en tjej och hennes galopphäst. Köpte en till häst, ett sto i hopp om att de kan para sig, vill verkligen få ett föl, har aldrig fått det förut! :D 


Det som hade varit PERFEKT med sims är om man kunde göra en helt egen stad, börja om från grunden i själva spelet, då hade jag gjort hela Stångby, helt klart! So nice det hade varit... Men det finns inga så bra spel, än ;) 

Det hade också varit sjukt awesome om det fanns ett hästspel som faktiskt bryr sig mycket om hästens utrustning, att det kan finnas lite moderna saker som schabrak och inte vojlockar och äkta swarovskipannband. Det hade varit JÄTTEKUL om det FANNS ett sånt spel!!!! Om nån vet, SÄG TILL!!!! För jag bara väntar på att man ska komma på bättre spel! :D 


Efter att jag ätit middag hos Fanny hann vi spela liiite sims till, sen stod mamma utanför huset och tyckte jag skulle komma :P Så då gjorde jag väl det dåe :P ;) 


Ingen häst idag ju, faktiskt skönt med en ledig dag, inga läxor heller.. Eller nej det är inte sant, nu måste jag typ träna engelska, har läxa till imorgon att kunna en text om USA, jag har om Ellis Island, liksom det kan jag INTE!! ;/ 


Imorgon är det tisdagsdressyr, om jag inte tror fel är det hoppning. :) Det skulle va kul!

Sist vi hoppade var för... Hm... Typ 3 eller 4 veckor sen, vilket betyder att det är hoppning antingen denna gång, som det är på onsdag också, eller nästa tisdag. :) Nice! ;) 


I nästa inlägg kommer ett schema för veckan, och det är ett ganska roligt schema, händer saker varje dag! :)


Ha det BRA!
/AmAnDa.


Av Amanda - 19 november 2012 15:30

Är hemma hos mig. ;) De hämtade Alexander från hans skola och kom hem för typ 2 min sen. Har varit ute i trädgården och fotat, mamma har hittat sin kamera, och den är jääätteeeebraaaaa!!! Tog asmycket snygga bilder som symboliserar hösten. Sen kom Gizmo och så fick jag 2 jättebra bilder, eller den ena var jättebra men den andra var jättekul istället :P Hon skakade på sig och hon ser sjukt konsig ut! BILDERNA KOMMER!!! När jag förstått hur man laddar över, mamma måste visa som vanligt :p


Nu är Gizmo i min säng istället, ser lite förvirrad ut av nån anledning ;) 

Ska fika snart, men måste berätta lite om dagen först. Var ju i skolan. Måndag, trist! Men dagen var ändå ganska okej. På temat hade vi expediment (stavning) och jag fick vara "försökskanin" till ett av dem :p Vi skulle bla försöka få en lampa att tändas, det var jättelätt. På matten hade vi diagnos om area och omkrets, tror det gick bra. :) Hade iaf inte glömt något och var noga med att allt blev rätt. :) Inga slarvfel denna gång, hoppas jag!

Sista lektionen (hoppar lite:P) var det idrott, vi gjorde Kinesiska muren. Katjas lag vann med 1 p. över mitt :P ;)


/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards