Amanda ek

Alla inlägg den 3 november 2012

Av Amanda - 3 november 2012 23:33

           

Av Amanda - 3 november 2012 23:14

Ja titta vad fin header Fanny gjorde åt mig!:

 

Då är det jättesynd att jag ska byta tillbaks till Amandiislife.. :/ men jag ska ha denna tills dess!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 3 november 2012 22:58

Ja det är många som önskat att jag ska fota mina schleichhästar.. Många! Förutom en del hästar har jag också:

Hinder, dressyrbokstäver + stängsel, alla ryttarset och alla utan en häst på bilden! Och den jag inte har är en stor, brun ardennerhäst som inte finns o köpa längre.

 

Åh sånhär sadelkammare borde man ha! SÅ snyggt & prydligt! Har allt där med ;)

 

vagn (har)

 

Stallet jag har

 

Transport + bil

 

Förutom detta är det en del till! :) Lovar jag ska fota tillbehören med, noga! Att jag inte tänkte på det! ;)

 

Här kommer i alla fall bilderna:

 

På alla

 

 

 

Ignorera legohästen :p haha... Har 2 legohästar och lite från Krabat, annars är resten Schleich!

 

De två stora + det lilla falabellafölet är de nyaste! Fick de i försenad födelsedagspresent ;)

 

Hihi!

 

Det var de, många? När jag räknade tror jag det blev 86 eller något sånt! Ska jag räkna om? ;)

 

/AmAnDa.


Av Amanda - 3 november 2012 22:26

Jag har glömt att berätta om dagen i stallet, eller hur?! Så det ska jag göra nu. :)

Jag och mamma slog ju vad om ifall jag skulle vakna vid 7 eller halv 7. Och det gick såhär: Jag vaknade 10 och bara "men vad är mamma??". Hehehe :p XD

Cyklade till Torns typ 12. Satt framför datorn och sånt, ehehe XP Men ja på Torns var tävlingarna i full gång. Det var en häst som blev jätterädd för något, tror inte det var min cykel, så den skenade lite på gårdsplanen :/ 

Gick upp på läktaren där jag träffade en kompis. Vi satt och snackade och så :) Kollade på tävlingen. Kul! Men inte när det var en som flög in i ett hinder :/ det var en kombination som jättemånga hästar kom fel på, eller ja de kom fel på räcket - och då klarade de inte oxern ett språng efter. :/ Hindren blev som högst 120 tror jag. Och imorgon blir det högre hinder och bredare oxrar!

Det gick bra för de flesta. Jag lärde mig banan rätt snabbt, fast det var olönt ;) Men om man vill tävla mycket i framtiden måste man lära sig att lära sig banor snabbt! För hur pinsamt är det inte när man hoppar fel hinder!? ;/ inte så kul.. Nä juste!

 

Kollade på tävlingarna tills de var slut. Sista klassen var unghästar, tänkte "Tänk om jag kommer vara med i unghästklasser nån gång med Beauty". För om jag ska tävla henne måste det väl vara i avdelning B (för unghästar) ? Det hade varit skoj <3

 

När hela tävlingen var slut för dagen gick jag och mockade. Juste Fanny kom nån gång vid 2. Så vi var tre. Fick hjälp att mocka, så det gick fort. Samtidigt gick mamma och hämtade vatten. Typ när jag var klar med att mocka kom Beauty in med intaget så bara ryktade av henne lite fort så inte mina kompisar behövde vänta och sen hade vi följe hem. :)

Nice dag!

Men den är inte slut än.... Hehe nejdå när jag kom hem bloggade jag ju lite och sen åkte vi till Hemmakväll för att lämna lite filmer. The others m.m ;) Och så hyrde vi nya, och ja köpte lite godis;)

Hade lite problem att hitta nån bra, jag har ju lite smak för skräckfilmer helt plötsligt, men pappa bara "den är för läskig", "den är för blodig" och "den tror jag inte du kommer gilla". Hehe så vi är inte överens om det ;) men nu har pappa tillåtit mig att hyra Barnhemmet, trots att den verkar skitaläskig och det står "definitivt läskig" m.m på framsidan. Den skulle finnas inne, men varken vi eller personalen kunde hitta den.. :( så pappa frågade om Sjätte sinnet (vad det nu är för film) och den skulle också finnas inne, det var bara det att vi inte hittade den heller.

Så pappa ska låna de på annat sätt. :)

 

Bild från google med sökord: Sjätte sinnet

Hehe mycket va? men det nappade inte riktigt på sökningen.. :/

Nöj er! ;) :p

 

Ja men nu gottar jag mig med resterna av godiset. ;) :p

Ska läsa lite nu, men vet inte vilken bok... Pallar inte läsa Julia tidningar och inte heller Harry Potter, kommer jag nånsinn läsa ut sjätte boken i Harry Potter serien? ;o 

och pallar inte heller läsa Fullblod... Inte idag ;) jag som är en läsnörd... Vad läser man nu? ;X

 

/AmAnDa.

 

PS! Nu kommer ÄNTLIGEN bilder på mina scheichhästar! ;) som önskats så mycket. :D

 

Av Amanda - 3 november 2012 17:12

Hejhej! Jag sökte på "Amandiislife" på google bilder, tänkte "haha tänk om det kommer upp bilder nu!"

Och oj vad mycket bilder det kom! Från många inlägg och bildbombar.. Kolla sjävla!:

https://www.google.se/search?hl=sv&tok=ZVtVrNzAIcsku9PKeOARuw&cp=6&gs_id=t&xhr=t&q=att+leva+som+amanda&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bpcl=37189454&biw=1600&bih=799&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=C0KVUMOPKMLRhAfP3IAo#um=1&hl=sv&tbm=isch&sa=1&q=amandiislife&oq=amandiislife&gs_l=img.3..0i10i24.11769.15149.2.15632.13.12.0.1.1.2.2
13.1428.0j9j1.10.0...0.0...1c.1.IiJKpbVtnng&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=c815772aec715c4a&bpcl=37189454&biw=1600&bih=799


Det är helt sjukt... Betyder detta att min blogg är det minsta känd nu? :)

 

Har sökt runt på mina kompisars bloggnamn, och varje gång kommer det upp minst en bild från MIN blogg, som om det har något band emellan!? .. Haha.. Xd I'm everywhere typ! ;)

 

Och när jag söker på "Attlevasomamanda" kommer detta:

https://www.google.se/search?num=10&hl=sv&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1600&bih=799&q=Attlevasomamanda&oq=Attlevasomamanda&gs_l=img.3..0i10i24.410.2626.0.2762.16.16.0.0.0.0.135.1
225.12j3.15.0...0.0...1ac.1.7qeb05K-ev4


Och ja det är en del!! Lite känd är den nog ;) och om jag tävlar med Beauty, och det går bra, och det blir LD, sen LC och LB och så vidare, då har jag mer att skriva om och det blir nog intressantare!

För tänk om Nellie Berntsson inte hade Stella, Bellaman, Elvis och Black Trump (tror det är hästarna hon rider, fast inte Bellman, längre) och om hon inte kommit med i PonnyAkuten eller kommit 4:a i SM 2012 och är med i Hööks katalogen och allt sånt kanske hennes blogg inte varit lika känd? Ja, tänk efter! Hon skriver ju så mycket om tävlingar och så, och det är ju kul att läsa om. Om hon inte tävlar, hur skulle det vara då? Tänk, tänk, tänk! :)

 

Och här kommer alla mina inlägg upp, här:

http://www.blogkeen.com/visit_blog.aspx?id=368375


Vartenda inlägg jag skriver... Shit liksom! ;) 0 följer :/ men det är bara på den hemsidan! ;) För jag har ju min omröstning att gå efter.

 

Nu MÅSTE jag åka till Hemmakväll, ha det bra!

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 3 november 2012 11:49

Nu ska jag bara fixa en header och sen byter jag tillbaks till Amandiislife, det passar mig bättre :)

Ska sticka till Torns snart, mamma är redan där. Hehe jag fick ingen 50 lapp, hehehe vaknade typ 10, och mamma var såklart där redan, utan mig :p hon väckte mig inte ens! ;( ;)

Så jag ska typ cykla dit, ta med kameran och träna på o fota hästar som hoppar, men jag tar bort bilderna sen, så det inte blir "förbjudet".

Ska bara äta lite och sen iväg! :D Förutom att kolla på tävlingar ska jag mocka, rykta och kanske smörja sadel o träns. :) Jag skulle ha ridit idag ju, men tävlingarna ställer till det lite så hon fick ha sin vilodag idag istället. :)

 

Byee! <3

/AmAnDa.

Av Amanda - 3 november 2012 01:01

Hehehe nu har jag och pappa sett en skräckfilm, igen. Hehehe... :p den är från 15 år, heter The others.

Handlar om en familj som bor i ett superstort hus och ja de är egentligen spöken, men de förstår det inte, alltså de levande i huset ser spökena som inkräktare och ja... De levande och de döda får leva samtidigt, men de ser inte varandra... Det är lite konstigt, jag vet. :P

Trailern för filmen:


Hehe den är läskig, ja  det är den :I Och nu ska man sova... Ett lycka till kanske? :p ;)

 

Ja men nu måste jag nog stänga av datorn, ska följa med mamma till stallet imorgon, hon ska vara funktionär, men inte jag ;) Mamma och jag har slagit vad om ifall jag kan gå upp när hon ska. Alltså typ vid 6 ;) om jag kan det får jag 50 kr! :D så nu ska jag klara detta.. 50 kr är ändå en del, tycker jag. :) Så det är värt det!

Om jag ska komma upp typ 6 imorgon ska jag nog inte sitta här och blogga om en film, jag menar det är bara en film!? :p

 

Nu har jag sett två skräckfilmer, den första är The woman in black, trailer kommer här:


Rekomenderas att inte se dessa 2 trailers på kvällen, eller om du skulle varit jag skulle jag INTE ha gjort det. ;) men nu är jag ju inte det..... Så använd hjärnan smart själv nu! ;) XD


Hörs sen, typ imorgon. Kanske kommer något litet inlägg från mobilen i stallet imorgon, men har man en dampmobil får man räkna med att det kanske inte alltid blir så som man tänkt sig ;) :p :( tur att det är jul snart, iphone! ;) <3 :DD

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards