Amanda ek

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Amanda - 14 november 2012 21:33

Skit kan de fortfarande inte helt perfekt. Men om typ en halvtimme måste jag kunna dem, för då måste jag nog sluta sitta vid datorn! :/


Av Amanda - 14 november 2012 20:20

Hehe liten önskelista till jul. Nämner 5 saker jag kommer att önska mig till jul. :)

Och det finns ingen vidare ordning! 


1. Iphone 4s vit 32 gb


2. Ponnyträns Clarigde House


3. Pannband


4. Benskydd fram och bak, turkost (ingen bild)


5. Turkos kofta ELLER fleece till den turkosa outfiten ;)


JA det var det, ses!

/AmAnDa.


Av Amanda - 14 november 2012 19:41

Tjaoo! Var på Nova Lund idag. Måste köpa present till 2 som jag ska på fest hos på fredag.

Är nöjd med presenterna! :D Men säger inte vad det är ;) 

Jag fick också nya skor, de är jättesnygga, jag antar att det kommer att komma bilder! ;)

För de kommer användas i skolan imorgon. :) 

Var inne på Gamestop lite också, kollade på Sims 3 spel, omg de är såå överdrivet dyra! :/

399kr för den nya expansionen, årstider. OMG vill ha!! 

Vill ha dessa sims 3 spelen:

Övernaturligt

Årstider

Prylpaketet

Drömjobb.


Det är de framför allt. :) Men de två första såg jag idag och de kostar ju 399 kr (DYRT) alltså lika mycket som själva sims 3 gör! :/ Det som heter Drömjobb kostar i alla fall bara 199, men det är inte billigt, nej nej! :/


Jag blev ju utelåst, hade inga nycklar i alla fall. Det klarades upp genom att jag tog 21:an hem till min mormor. Eller ja så lätt var det egentligen inte :p Jag fick först vänta på buss 21 i typ 17 min, sen gick den bara typ 5 hållplatser och sa att Nöbbelövs Torg var slutstationen. Och det vet jag att det inte är sant.. Men den skiftar typ lite bland slutstation tror jag... Så jag fick vänta på att buss 3 skulle komma. Väntade i typ 10 min på den, för den hade kommit för 4 min sen när jag klev av bussen.. 3:an gick iaf hela vägen till Botulfsplatsen, fast det gjorde massor av onödvändiga svängar och körde in på småvägar hela tiden.. I Nöbbelöv liksom. Men till slut var jag framme och gick sista biten.


Efter typ 20 min kom mamma och Alexander och hämtade mig hos mormor. Och så åkte vi till Nova.


Och nu har jag ätit god mat, mamma har beslagtagit Hööks-tidningen för att jag måste göra spanska läxan. Och jag har varit duktig; gjort alla 5 uppgifter till imorgon så nu är det bara glosorna kvar som är 14 ord... Fast egentligen bara 13 men vi fick ett reservord ;) Som är kulspetspenna på spanska som är något askonstigt ord... :/ ;)


Måste träna nu, kanske inte kommer ngt mer inlägg på ett tag, byee!

/AmAnDa.

Av Amanda - 14 november 2012 15:27

Hehe ja jag var så dum att jag lät nycklarna ligga i min Tornsjacka :// så jag kmr alltså nt in. Står därför på busstationen på väg hem till min mormor och morfar som bor inte så långt bort från mig. Bussrn går 15:35. Just mu är den 15:30. Måste köpa sms biljett, hejdå! /AmAnDa.

Av Amanda - 14 november 2012 09:50

Av Amanda - 14 november 2012 07:56

Hej! Nu är jag på bussen med Katja och Fanny. Vi pratar om lite olika saker. Slm att Katja såg Slender vid min bil igår kväll. Nu kör vi! ;)

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards