Amanda ek

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Amanda - 6 november 2012 21:13

Hej! Nu ser jag Par i kungar, det är KUL! Det är den förra säsongen, för i den nya är Brady utbytt mot nån på B typ... :/ jag ska berätta lite om hur min dag varit. Var ju först i skolan där vi lekte lekar igen. Denna gång fick vi testa de andras utmaningar och lekar. Det var kul, det var det. Det fortsatte vi med hela dagen utan den sista lektion som var slöjd, träslöjd för mig. Jag jobbade på bra, det gjorde alla och helt plötsligt var den slut och jag o Fanny tog skolbussen hem till mig. Men vi tog typ fel, eller ja den andra skulle ha gått direkt till där jag bor. Men vi tog då den andra som kom till klubben. För den höll på o köra hem folk och så. Var hemma lite och sen åkte vi till torns. Det gick bra att rida. Vi tränade på volter i skritt och trav. Hon lyssnade fint och gick på tygeln. Jag fick mycket beröm. Sen fick vi galoppera en långsida och sen trava på en 15 diameters volt. Det gick mindre bra, första gången vägrade hon och andra blev jag så sur att jag smällde till henne med spöt och så galopperade hon! Men då fick jag sadla om för sadeln åkt fram. Hann galoppera typ 1-2 gånger till. Och i andra varvet gick det nt så bra heller. Så ridläraren lät mig göra en gång extra själv. Det dåliga är att jag känner att jag inte får plats för vi är typ 8 men Alma har fått flytta upp nu och det vill jag med... Ja men efter ridningen mockade jag och så och så fick hon smaka lite av det fodret, KAT-4, och hon ÄLSKAR det!! Hon bara "jag vill ha mer!!". Men nu hade jag tänkt chilla i soffan vid tv:n ;)

Av Amanda - 6 november 2012 08:01

Hejhej nu är jag somsakt på väg till skolan. Jag blir skjutsad. Ja men kan nt skriva mer, bye!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards