Amanda ek

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Amanda - 18 november 2012 22:25



OMG DÖR, DEN ÄR SÅÅÅ KUL!!!!


Hahahahaha....


Från: The Typical Hästmänniskan


/AmAnDa.

PS! Nu ska jag stänga av, bye! <3

Av Amanda - 18 november 2012 22:17

Före: 

 Ligger där och vill bli öppnat ;) 

 

 

Efter:

 

  I love it <3

 

 

 

Mohaha <33 :D :D ;D

 

 

Bye bye! /AmAnDa.

Av Amanda - 18 november 2012 21:36

Tjaoo, nu kommer veckans Veckans (vilken konstig mening :P)


Veckans bok: Vet inte... Men det får bli Halt häst till salu, bild:

Haha här är hela paketet med på bild :P Fick detta för några dagar sen :)


Veckans hiss: Allroundschabrak JH collection, galet snyggt! Bild:

Veckans tips: Köp öronvärmare från Hööks, de äger! Du kommer inte frysa om öronen i vinter! ;) :) Bara sätt fast dem på hjälmen!

Länk: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=160051


Veckans sanning: Vill jättegärna ha slingor! Men mamma säger att jag får vänta tills jag blir äldre ;(

Veckans köp: Grimset, marin, 39 kr, länk: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=410650    Men då måste du ha köpt för minst 200 kr! 

Veckans häst: Lukas, eftersom jag och Bea red med honom o Katja idag. :)

Veckans annons: Storhoppande B-ponny

Länk: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=673260

Veckans nyhet (NYTT) Sju döda vid bombdåd idag

Länk: http://www.sydsvenskan.se/varlden/

Veckans bästa ridpass: Det tycker jag var i torsdags. 

Veckans sämsta ridpass: Igår, hon lyssnade knappt alls :/ :(

Veckans "vill ha": Ponnyträns Clarigde House, bild:

Vill ha det i blå, men finns i rosa också. :)

Veckans rea: Allroundschabrak Challenger Gold Medal

Veckans foto: Blir:

 

Jag och Rikita :)


Veckans låt: Hall Of Fame

Veckans youtube klipp: Harry Potter i 99 sekunder

Veckans nya foto: Är detta:

 


Det var alla veckans det! :) Nu ska jag äta lite frukt och läsa, sen sova! :)

Hämtat Hööks paketet föresten, allt vad superfint! Och nu kan Beauty äntligen få sina bettskivor så hon inte får fler skav vid munnen <3


/AmAnDa.


Av Amanda - 18 november 2012 21:17

Den finaste:

   

 

 

 

Världens största äpple:

     

 

 

Ett egopics:

 

 

Mitt nya sadelskydd:

 

 

 

Fina Gizmo:

       

 

 

Gizmo och jag: 

 

 

 

Schabraket jag och Fanny köpte till

 

en i klassen som fyllde år:




 

 

 

Sötaste Musslan:

        ILY <3

 

 

Fler bilder på Beauty:

              

 

 

Egopics:

   

 


Nu har ni så det räcker för idag, ska börja med veckans istället :) Känns som vanligt inte alls länge sen jag gjorde Veckans sist! :/

 

/AmAnDa.





Av Amanda - 18 november 2012 21:00

Hello, nu laddar mobilen över bilder på datorn:) Märkte att jag inte lagt upp några från förra omgången från the phone. Så här kommer dem! 

        Söta Lukas


    Söta Frodo


  Jag och en stallkatt

    Pluto <3

  Jag :p

  Fanny på väg till en fest för ganska länge sen :)


  Sitter forever alone på bussen :p


  Mitt och Katjas hemska fynd på väg till musiken.. :( R.I.P !!

    ¨Pluto när han var halt och stod i sjukhage.

  jag och Fanny :p

   Jag ;)

  Puss dig, Beauty <333

  Katja försöker "skrämma" Gunnar :p

Går ju bra!? ;)


Det var det! Och nu har de nya bilderna laddat klart, en ny bildbomb? Kanske det! Har isf tänkt ut 3 st nu!


/AmAnDa.

Av Amanda - 18 november 2012 19:03

Jipppie! Det har kommit! Ska hämta det efter middagen.. Mamma säger att jag måste komma NU på direkten, annars hämtar vi det inte! Så hejdå!


/AmAnDa.

Av Amanda - 18 november 2012 17:45

Hejhej! Nu kommer jag nu igen med senaste nytt. :P

Det som hänt idag är att jag först har ridit ju, red med Katja. Hoppade några skutt också, och Fanny fick superfina bilder! :D Beauty .lyssnade bättre än igår, i alla fall fattade hon snällt galopp nästan hela tiden! Red lite i jockeystigbyglar, det var jättekul med jobbigt att stå upp! ;) Beauty älskade att raca runt i ridhuset :p Synd bara att Katja inte fick galoppera eller hoppa Lukas som har ont i ryggen och går på medicin. På tal om Lukas: Varken Katja eller Fanny kunde få på grimskaftet i grimman idag. De sa att han försökte bitas och så.. Nej han var inte glad, haha, så fort jag närmade mig högg han efter mig. Så jag provade den strategin att först bli vän med honom, klappa och vara snäll, och när han väl strök öronen framåt försökte jag ta tag i grimman, men han högg så mycket efter mig att jag fick börja om.. Försökte också få honom att komma till mig istället, som frihetsdressyr. Det såg verkligen ut som att han ville komma, men han tog inte ett enda steg. :/ Tillslut blev jag arg och bara tog tag i grimman på honom, han protosterade lite, men sen stod han helt stilla :)

Grimskaftet var tyvärr lite trasigt och nån hade knutit en knut längst ut så jag kunde inte ta den över mulen på honom... Lyckades hålla honom i typ 10 sekunder, sen sprang han bockandes iväg utanför hagen :/ Han stannade som tur var bredvid hagarna och åt gräs. Jag sa till Katja och Fanny att hämta hjälp medans jag höll koll på honom. Han tog inte mer än 3 steg :) När de hämtat hjälp sprang han iväg med henne också, och hon var ändå vuxen. Så Fanny och Katja hämtade en havretunna och då gick det. :)



Jag var på Laserdome kalas också, min lillebror fyllde ju 11 i Oktober. ;) Nästan alla i hans klass kom. De är snälla ;) :) När vi spelade var vi blå allihop. Jag har bara spelat som röd förut, gillar inte blått ;) :p Eller det är fint men.. Äsch strunt samma! ;) Jag hette kungen, passar bra :p Hehe nej men när vi spelade var jag forever alone typ hela tiden, alla var på andra sidan Laserdome typ hela tiden ! Ändå blev jag träffad typ 26 gånger :p Hittade några bra positioner i slutet, där jag lyckades skuta väldigt många röda som sprang omkring där nere! Det var en vuxen som var asläskig, han typ följde efter mig! :I

När spelet var slut fick jag reda på att vi förlorat och att jag kom på 23 plats av 32 :p Haha inte bra... Inte bra! ;p

Andra spelet gick sämre, fast jag hittade ett gömställe där man inte alls syns från något håll TYP! Jag sköt väldigt många i slutet! Kom på 29 plats av 32 :p Inte heller bra..

Jag träffade 11 på axlarna! 6 träffade mig där.. Men det är väl bra!? ;) :P

Jag är liksom ingen expert på Laserdome.. Nejnej!


Efter spelen åt i korv med bröd och som efterrätt glass. Jag hade min Laserdome tröja på mig och mina favoritjeans. Vi fick en godispåse också. Men godiset var inte SÅ gott ;) :p


Just nu håller jag på med att försöka lära mig spela: Für elise på piano. Men jag gav upp och skrev detta inlägg istället! Kan typ bara början och lite till :p Jag har minne som en guldfisk, yes i have! ;/ 

Sedan gjorde jag ett falskt försök att lära mig denna:

Den sjöng vi på skolavslutningen <3 Haha vad bra vi var! Speciellt med stämman! ;) <3 The Lazy Song är nu kopplad till min klass, liksom påminns när jag hör den!

Filmen kommer! ;) :p Den måste liksom bara ses... ;) :p


Men gav upp såklart efter typ.. Venne 3 ackord? :p Så nu kollade jag efter en bra men lagom svår låt, och hittade denna;

Den är liksom inte så svår.. Eller kanske lite.. :p Men inte alls lika svår som The Lazy Song iaf!! Eller Für Elise.. Tror jag...


The Lazy Song: http://www.onlinepianist.com/songs/piano_tutorials/1457/The-Lazy-Song-Bruno-Mars.php


Für Elise: http://www.onlinepianist.com/songs/piano_tutorials/1109/Fur-Elise-Ludwig-van-Beethoven.php


 Domino: http://www.onlinepianist.com/songs/piano_tutorials/1590/Domino-Jessie-J.php


Ska tipsa om Onlinepiano! Det är jättebra, man kan kolla hur man spelar i stort sett alla låtar på piano och sen kan man justera hastigheten så man kan spela efter själv, det är det jag gör nu! :)


/Am,AnDa.


Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards