Amanda ek

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Amanda - 2 november 2012 22:39

Hej! Ska påminna om att rösta (kommentera) på vilken header ni tycker jag ska ha. Och nu kan ni väl säga vilket av dessa två bloggnamn ni tycker just min blogg ska heta?:

Attlevasomamanda ? eller Amandiislife ?

Jag tycker nog jag ska byta tbx till Amandiislife, för det blir mer personligt då, eller? :)

Men kommentera åsikter ändå! Aldrig nog med det ;)

 

Ska berätta lite om ridningen. Det gick väl sådär, Beauty hade än en gång en SEG dag, och flera gånger tog det tvärstopp. En av mina kompisars tränare fick ta en longerpiska och "jaga" henne med, då tog det fart på henne, och vi galopperade 2 varv i stora! :D Fina Beauty <3 eller när hon väl bjuder är hon fin! Annars: Envis som en åsna.

Tränade henne i form, oj så fin hon blivit! :D <33 Bara hon får gå i ökade gångarter ;) så hon inte stannar eller bryter av ;)

Tänkte först träna på tempoväxlingar, skritt, trav, halt, galopp, trav, halt, trav, galopp m.m

Och jag gjorde några halter och så, men kände att hon var jättestark och hård i munnen, så tänkte "det är inte lönt att bråka med henne, så jag gör något annat." 

Tränade lite volter, snett igenom, serpentiner och lite sånt. Men det var mycket nya och fina hästar som Beauty definitivt ska kolla in. :p Så det gick inte bra när man ser det så, först var det en hingst där, den var fina Findus och Donnengraf där, och de gick som stjärnor, och ja ryttarna var suuperduktiga, då känner man sig inget mer än dålig.. :/ :( och så kom Katja, hon fick se när det gick som värst :(

Skrittade av henne efter vad som kändes som en evighet. Var helt trött i benen efter att hålla igång henne.

 

Tussade klockan 4, eller lite över :p. Det gick bra. :) Katja följde med, som sällskap. Sopade och tömde bajstunnorna i alla ridhus, det var TUNGT och TRIST, men MÅSTE göras ändå.

 

När jag var klar med det fick jag vänta på att en box skulle bli ledig, för att kunna mocka. När en blev det mockade jag ut ganska mycket och sen fyllde på nytt strö.

Torns har sånt här spån nu:

Halmpellets. Men innan man blött ner det ser det ut såhär:

Jättelikt sånt hästgodis. Men det är typ bara halm, tror jag. Vissa hästar äter på det, bland annat Beauty och Flower & Florens. Men Bea slutar så fort det börjar bli skitit. ;)

 

Det var också väldigt nära att jag skulle få rida Katinka, för hennes ryttare var sjuk. Men mamma bara "nej det passar inte idag, vi ska iväg". Det svaret blev jag inte precis så nöjd med, nej nej nej!

Jag har velat rida Katinka i typ 1 år nu, förra året på sommaren tjatade jag öronen från mamma om att hyra henne (hon kommer från AW). Men nej... Och nu när hon är på Torns vill jag verkligen få rida henne nån dag, verkligen, verkligen, verkligen synd att jag inte kunde!!!! :'(

 

 

 

När jag var klar med mockningen skulle mamma komma och hämta mig. Medans jag väntade hann jag med detta:

*Lämna alla grejer

*Hämta tränset igen (:p) och hänga på boxdörren (för det är tävling imorgon).

*Rengöra benskydden

*Sopa vid boxen.

*Sopa hela Ekelinstallet :p

*Gå ut och plocka äpplen

*Skära upp äpplena

*Hälsa på alla hästarna (i Ekelin)

*Ge hästarna vars en äppelbit.

*Gosa med Beauty

*Rengöra hennes borstar hon har i ridskolan, och det behövdes! :p

 

Ja det var en hel del. :p Mamma var försenad ;) Men när hon kom körde hon direkt till min moster, min yngsta kusin fyller 1 år. Hon tog med kläder till mig ;) så kom inte i stallkläder, nej! ;)

Väl där åt vi mat och sen gick jag och Alexander upp på övervåningen och kollade på mina småkusiner när de lekte i smyg, och när de fick syn på oss jagade de oss genom hela huset, och sen blev vi bråttslingar och vi fick gömma oss på alla möjliga ställen. Hehe det var rätt kul. :)

Efter det var det efterrätt, glasstårta kanske man kan säga. Det var jättegod glass, de hade gjort den själv. Nu vill jag ha en glassmaskin till jul :p

Efter det spelade jag ett spel med min äldsta kusin och hennes kompis. Det var roligt, men Alexander tog över min pjäs, för jag orkade inte mer ;) gick ner och åt mer glass istället ;) :p


Efter flera timmar åker till slut jag, mamma och Alexander hem. 

Och nu sitter jag här. Tänker byta tillbaka till Amandiislife, i like it liksom! :) Tänkte göra ett förslag på header nu också, från Fotoflexer. Det som är unikt med det är att texten kan glittra och sånt! :)

Ja men nu ska jag sätta igång, annars blir jag typ aldrig klar! ;)

Hörs sen!

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 november 2012 13:14

Jag har JÄTTESVÅRT att bestäma vilken header jag vill ha, Så nu tömmer jag hela mitt album, i datorn, som heter headers. Så får vi kommentera vilken ni tycker är finast! Jag kommer anpassa typsnitt, bakgrundsfärger m.m för headern ska passa in! :)

Let´s go!!

 

För att rösta på denna kommentera: 1

 

 

För att rösta på denna kommentera: 2

 

 

För att rösta på denna kommentera: 3

 

NUVARANDE!

 

För att rösta på denna kommentera: 4

 

Gjord av: Fanny.

 

För att rösta på denna kommentera: 5

 

Min omslagsbild på Facebook! ;) man får ju reklamera lite... xd

 

För att rösta på denna kommentera: 6

 

Musslan <33

 

För att rösta på denna kommentera: 7

 

DETTA VAR UNDER MITT GAMLA BLOGGNAMN, FUNDERAR PÅ ATT BYTA TILLBAKA.

 

För att rösta på denna kommentera: 8

 

Även denna under Amandiislife ;) 

 

För att rösta på denna kommentera: 9

 

 

För att rösta på denna kommentera: 10

 

Detta är en halloweenheader ;)

 

För att rösta på denna kommentera: 11

 

 

För att rösta på denna kommentera: 12

 

Detta är en julheader gjord av Katja. ;)

 

För att rösta på denna kommentera: 13

 

 

För att rösta på denna kommentera: 14

 

MIN FÖRRA!! 

 

För att rösta på denna kommentera: 15

 

 

För att rösta på denna kommentera: 16

 

 

För att rösta på denna kommentera: 17

 

 

För att rösta på denna kommentera: 18

 

 

För att rösta på denna kommentera: 19  

 

För att rösta på denna kommentera: 20  

 

För att rösta på denna kommentera: 21

 

 

Så! :) Rösta på nu bara!! Som bara den! Ni kan rösta på flera! :D

 

Snart kommer ännu en omröstning om bakgrunden. Om det ska vara en bild, eller ett collage, eller som jag har nu? Ja, det kommer! :)

 

Tills dess, ha det!

/AmAnDa.          


Av Amanda - 2 november 2012 12:52





Det blir högre, yes det blir det! :)


Min absoluta favoritbild!



Ja det var lite bilder att gotta er med tills nästa omgång! :) Vad tycker ni, är detta en fotoblogg?

Det är ju knappast brist på bilder precis ;)

 

Nu håller kameran på att ladda batteriet, lite svårt att överföra bilder när kameran är död? :p men det dröjer nog inte så lång tid förens den är hyfsat klar!

 

/AmAnDa.

 

Av Amanda - 2 november 2012 12:33

Ja, det har kommit upp så långt nu, WOW säger jag bara!

 

Hehe Ellen vill väldigt gärna att jag lägger upp bilder på mina schelich, så det kommer komma idag, bilderna är i kameran ;) men ska ladda över, då kommer fler bider, bilder från tävlingen! <3 :D

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 november 2012 12:21

Hejsan! Ska skriva lite om idag. Och ja jag har vaknat nu :p

 

Dagen idag kommer att se ut såhär: Ska vara hemma till typ 3 och bara chilla, ska passa på o se det sista avsnitt av ponnyakuten ;) Vid 4 ska jag till stallet med mamma, hon ska vara funktionär imorgon, vid parkeringen, mamma är inte så glad över det ;) det ska vara jättejobbigt.. Och så är det så tidigt på morgonen. Ja men jag vet inte om jag ska vara funktionär eller så, om jag inte är det tänker jag åka med mamma ändå, som sällskap (not) och hitta någon kompis att vara med och sen bara kolla på tävlingarna ;) Beauty kommer vila, det går ju inte att rida när alla stora hästar tar upp alla ridshus, paddocken och galoppspåret :p

Okej, jag skulle faktiskt skriva om idag XD

IDAG ska ju då jag och mamma vara på Torns klockan 4, mamma ska typ hjälpa till med något innan tävlingen imorgon, som är för storhästar. Sedan ska jag rida Beauty. Eller JUST DET, jag skulle rida Beauty INNAN klockan 4. Det blev lite ändringar i tidsschemat tror jag :p ska prata med mamma nu, hur ska jag hinna med det? :p

 

Men nu måste jag äta frukost. Så hejdå!

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 2 november 2012 00:07

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards