Amanda ek

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Amanda - 11 november 2012 21:32

http://www.hastaffaren.se/sv/


Den ÄGER! <3


BTW nu ska jag logga ut, inga fler inlägg idag,. :)


/AmAnDa.

Av Amanda - 11 november 2012 20:50

Nu beställde mamma Hööks-paketet. Yes yes yes! :D :D

Beställde bettskivor. I svart och grön. Men den gröna fick jag betala själv, för det behövs ju bara 1 par egentligen ;) Det är bra att de är så billiga, bara 15 kr styck! :D Det fanns i rosa också, men känns en aning onödigt att köpa i rosa, jag har ju inget rosa schabrak så...


Lite av det vi beställde:

:D

Äntligen är de snygga tyglarna på väg hem till mig! :D Beauty vill ha <3

Bettskivorna

Tå värmare, ett par till mig och ett par till mamma.

Grimset, bara 39 kr om man köper för över 200 kr, vilket vi gjorde. Beauty ska bli så söt <3


Har beställt julklappar också, till Fanny o Katja, Men jag vet att det finns risk att de ser så tänker inte avslöja en hemlighet ;)


Föresten grattis pappa på farsdag! :D <33


/AmAnDa.

Av Amanda - 11 november 2012 20:38

Chattar me Fanny..... kollar Hööks..... har tråkigt... Inget att göra... Skola imorgon... Blä blä blä...

Ska inte rida imorgon..... Tråkigt man ska ha då...... 


Detta säger faktiskt väldigt mycket om vad jag gör/känner/tänker på och vad som kommer att hända.


Jag har sett att det schabraket jag vill ha (Fairytale) finns på Hööks i Helsingborg. Där min pappa jobbar. Hehehe... ;D Men det går antagligen inte :( Men man kanske kan ringa och fråga om det kommer komma in nya till Malmö, om inte då SKA jag till Helsingborgs Hööks! ;)

Om det kommer att komma kan jag nog vänta. :)


/AmAnDa.

Av Amanda - 11 november 2012 18:48

Detta schabraket:

 

Finns fortfarande inte i turkos ELLER stl ponny. Blä blä blä! ;(

Det finns bara rosa i stl full... Som om man köper ett rosa schabrak med en stegrande ponny på till sin storhäst. Om jag hade haft en stor häst hade jag iaf inte gjort det. :/ Men det är bara vad jag tycker! ;)


Funderar på att köpa detta istället, det är ju nästan samma färg och 10 kr billigare!

http://www.horze.se/Horze-Vernon-allroundschabrak/17039,sv_SE,pd.html?dwvar_17039_color=DBB&start=8&cgid=allround&prefn1=color&prefv1=Bl%C3%A5

Ja klicka på länken bara! ;) :)


Men vad tycker ni? Ska jag vänta och se om det från Hööks kommer tillbaks i rätt stl o färg eller köpa det andra utan att behöva vänta? KOMMENTERA SVARET! :D 


/AmAnDa.

Av Amanda - 11 november 2012 18:27








Headern:

  


Bakgrund:

 


Var detta snyggt? Jag tycker i alla fall det <3 :D


/AmAnDa


BTW (mitt nya favoritord :p) Ska ändra lite bland färgerna på lite allt möjligt så att allt passar till bilderna. Men först ska jag äta! 

Av Amanda - 11 november 2012 18:06

:) Hoppas det gillas! :)

41

Av Amanda - 11 november 2012 17:29

Hehehe det var aslänge sen jag får över 30 unika, men igår hände det: 41 unika! :D Jippie!

Inte lika mycket idag, men är det konstigt? Jag har ju inte bloggat nått :p ;)


Ska berätta lite om idag. Åkte till stallet ganska tidigt, typ 12 eller halv 1. Hämtade lilla Beauty och mina grejer och började rykta. Mamma följde med, men hon skulle på bio sen så hon hade lite bråttom, eller VI hade lite bråttom :p Fast jag inte skulle med ;)

Jag hade tänkt hoppa men mamma sa att om jag skulle göra det hade vi behövt mer tid. :/

Så jag tänkte träna LC:2, snett igenom i ökad trav och galoppombyten, som hon är jätteduktig på. 

Först ville hon inte alls galoppera, men efter några försök (och flera "göra om" i LC:2 gick det. Hon stack INTE från A volten för en gångs skull och hon var väldigt duktig och så. MEN jag tycker inte hon lyssnade tillräckligt, hon svarade bara på hälften av de galoppfattningar jag gjorde och hon ville inte gå på tygeln, inte heller ställa sig inåt. Alltså hon var okoncentrerad helt enkelt :/

Galoppombytena jag gjorde gick i alla fall bra, hon svarade och varje gång hon skulle byta, och precis när jag ville det, bytte hon galopp. Det som är dåligt är att AW antagligen tränat henne till att byta galopp i snett igenom och andra sätt att byta varv på. Det är BRA. Men i de lägre klasserna i dressyr ska hästen inte byta galopp i snett igenom, nej ryttaren ska sakta av och fatta ny. Och Beauty bara byter i sig själv. Men som avslutning på ridpasset bytte hon faktiskt inte när jag körde igenom hela LC:2, hon stack inte heller och det kändes bra. Så jag är nöjd med idag. :) Väldigt nöjd. :D


Efter ridpasset var mamma tvungen att gå så jag fick mocka och rykta forever alone :p hehe... Boxen var ganska smutsig, och det gjorde inte saken bättre ;) Fixade andra saker också, bland annat lämnade hennes hink som hon ska ha när vattenkopparna fryser till is på kontoret. 

Sen cyklade jag hem. Hemma åt jag kaka (gott :D) och sen åkte jag och min farfar till Torns, han skulle hjälpa mig med att sätta upp krokar i mitt skåp. Det blev skitsnyggt! :D

Längst upp var det i sån här:

Där mina spön och mina sporrar fick hänga. Fixade också så mitt äkta swarovskipannband fick en säker plats ;) :)


Sen under det hängdes dessa 5 (4) krokar upp:

Och sen en till i själva skåpet, resten hängde ju på skåpdörren.!


Det blev hur som helst jättebra och fint, proffsligt :D

 


Sen åkte vi hem och nu sitter jag här, mamma, farmor, pappa och min farbror kom precis hem, de har ju varit på bio. Just'e min lillebror Alexander kom också hem med dem. Han tog allt som fanns kvar av kakan :p 


Sa till mamma att det är asmycket rea på Hööks och att den gröna fleecetröjan bara kostar 125 kr nu, så jag kanske kan få den i rosa (cerise). Jag hoppas det för de är jättesköna och bra! :D

Bild:


Men hejdå! /AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards