Amanda ek

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Amanda - 5 november 2012 22:03

Vad tycks om denna bild?:

 

Jag blev i alla fall jättenöjd :) Hur jag gjorde den:

Gjorde bakgrunden + bilderna på Pizap. Sen lät jag det vara och tog in bilden i Fotoflexer där jag satte in texten och dekorationerna. :) Jag blev superjöjd, och jag ska byta till Amandiislife nu, men pappa tjatar på mig, "Du måste stänga av datorn nu!" Hehe jag ska det ;) men först måste jag göra detta, det är viktigt! ;) :)

 

/AmAnDA.

 

PS! Älskar den nya stilen på text, den är superfin, tycker jag! :)

Av Amanda - 5 november 2012 22:02

 

Av Amanda - 5 november 2012 21:57

Av Amanda - 5 november 2012 18:28

Hejhej!   

Ska berätta lite snabbt om dagen. Var ju i skolan idag, första dagen efter lovet. Jätteblä var det att gå upp, men kände mig taggad sen. ;) 

Pappa skjutsade mig till skolan så jag slapp åka skolbuss, tycker det är lite jobbigt.. :/ mycket stim och brukar få sitta med nån okänd. Och det gillar jag inte speciellt ;)

Men ja i skolan först pratade vi om vad vi gjorde på lovet och sen lite om discot som vi ska ha på fredag.

Sen sa vår lärare "ska vi inte ha fri lek hela dagen?" och vi blev så förvånade liksom, för det är ju skola och man ska arbeta.. Och så visade det sig att vi skulle ha fri lek hela dagen, hela skolan, i olika grupper. Jag hamnade i en grupp med en av mina kompisar :) Vi fick gå till våra grupper och diskutera/prata lite innan det var rast.

Min grupp och jag presenterade oss. Först fick vi säga "Hej jag heter Amanda och går i 6:an". Sen fick vi säga något vi var bra på/gillar. Jag sa: "Jag rider 5 dagar i veckan på Torns Ryttarförening på min.. häst". Hehe ;) liksom räknas Beauty som min? På sätt och vis gör hon ju det, hyrhäst är ju TYP som en egen.. Hon är i alla fall "min" året ut. 

Sen fick vissa säga allas namn, typ för att kolla så alla hört och så. Och ofc blev det jag som fick säga allas namn. Och vem gör bort sig? JAG gör bort mig! ;D :P Hehehe.. Lärarna fick hjälpa mig med en hel del namn!

Sen var det rast och då gungade jag, Fanny, Katja och en till. Vi pratade om allt möjligt, bla om varför man dödar djur för deras päls, att man hugger av hajarnas fenor för att göra soppa av och sen kastar tillbaks hajen i sjön så de drunknar, om att man dödar tigrar för deras tänder och om att sälar håller på att utrotas. Och lite häst också;)


Sen gick vi in och fortsatte med lekarna i grupperna. I min grupp började vi leka. Vi körde först dirichenten (stavning). Det var KUL, men jag var inte så duktig :p När vi kört klart den körde vi en ny lek som jag inte vet vad den heter. Det var en som skulle tänka på en person och så skulle de andra ställa frågor. Det var kul, men jag fick inte tänka på en person ;( ;) 

Efter det var det mat. Maten smakade skit, korv med torr pasta. Bläää!! ;/

 

Efter maten fortsatte vi med lekarna. Vi hade ju en FRI LEK DAG ;P  ja men denna lektion, eller lekpass, skulle vi inte leka, vi skulle ha utmaning; Hur många stolar kan vi tränga ihop oss på? Det slutade på 3, och vi var 14 så det var bra! :)

Sen skulle vi komma på en egen utmaning som de andra grupperna ska få testa imorgon, och vi kom på en finfin utmaning, man är 2 och 2 och så går en av dem med ögonbindel och den andra är coach, vägvisare. Och så ska man ta böcker. I slutet ska man stapla böckerna så det blir torn, typ 3-4 torn, och så de som är längst sammanlagt vinner utmaningen! Och vi kom på en superbra teknik, men tänk om någon i en av de andra grupperna läser detta och tar efter? :p

Haha det går ju inte ;)

Det var de lektionerna vi hade på SKOLAN. För som avslutning på dagen hade vi idrott. Alltid nått... :/ Men lektionen var rätt chill, man kunde vara med på paintball på ena halvan och på andra var fritt. Jag, Katja, Fanny och en till höll på med en hopprepsövning (vet inte vad det heter men en står i mitten och snurrar ett hopprep med nån tung gummiboll längst ut och så ska de andra hoppa över den - i farten). Hehe men det var kul!

 

Skyndade mig hem efter skolan. Såg på TV och drack kall choklad, och åt en Risifrutti. Haha!

Sen kom Katja, hon och jag skulle göra en skoluppgift, ja det är den om discot ;) vi är lite efter med det. Men inte längre för vi jobbade flitigt och nu har jag laddat över det på mitt USB-minne och ska skriva ut det på pappas sationära dator. :) Och så ska vi sätta upp det i skolan, bredvid själva affishen om själva discot :) Det kanske lockar fler om det är en spökrunda!

Detta kommer stå på den:


Spökrunda


Aktivitetsgruppen hade tänkt anordna en spökrunda på discot.


Vi kommer att gå genom Stångby till Stångby skogen där vi går en runda och sen vänder.


Vi varnar för att inte gå om man är mörkrädd eller liknande. Men det kommer såklart finnas möjlighet att gå tillbaka efter halva.


Schema:


19.00 – 19.30 rek.1*


19.45 – 20.15 rek.2*


*Rek.1 är anpassad för åk: 4


*Rek.2 är anpassad för åk:5


 


Hoppas ni har ett riktigt kul disco!


/Aktivitetsgrupppen.


Tycker du om den? :) Hoppas det! :D

 

Ja men nu chattar jag med Katja, hon är hemma nu ;) åkte för en stunds sen. Åt middag efter, gott med potatisbullar och köttbullar med bacon! ;D GOTT!!


När vi var klara med skolarbetet höll vi på o surfa runt lite på Internet, vi hade ju gjort det vi skulle! ;)

Efter ett tag åkte Katja hem.

 

Nu lyssnar jag också på Spotify. Haha när jag och KAtja var hemma hos mig testade vi att söka på The Grudge på Spotify, och det kom upp en hel del! Asså verkligen... Typ 7 låtar som finns med i filmen, i 1:an! Sen var det typ 12 till i 2:an och så fortsatte det så. Asså i de Japanska verisionerna, hehe de läskiga! De Amerikanska är bara failade, tror jag, för alla säger det. Hur som helst lyssnade vi på låtarna (haha faktiskt) och de var såna panikframkallande, jag kanske kan lyckas få fram en! ;D men att söka på youtube är ren panik, för på Youtube kan man se bilder och sånt, det är bild, men det är det inte på Spotify. Men ska försöka.

Okej det funkade inte. Om du har Spotify kan du ju söka på The Grudge och sen klicka på albumet The Grudge med ett öga på och lyssna på panikframkallande låtar:p

Sen såg vi också hela denna:

 

Hehe den var lite långtråkig :p för det är bar en massa text och jag suger på engelska :p

JAja nu ska jag fortätta testa ut typsnitt så det kan vara på japanska, vet ni varför!:p

Och sen har Ellen gjort en superfin header åt mig som jag ska ha. När jag döpt om mig - till Amandiislife. ;)

 

Bye bye!

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards