Amanda ek

Alla inlägg under november 2012

Av Amanda - 7 november 2012 21:51

Nu ska jag sova, eller inte riktigt men typ inte blogga i alla fall :p ta det lite lugnt.. Ska ju ha prov imorgon i spanska, och jag övar för fullt. Mamma kommer hem vid 11, hon har varit bortrest.


/AmAnDa.

Av Amanda - 7 november 2012 21:25

Bettskivor

Jag och mamma har märkt att hennes päls är avskavd på båda sidorna av hennes mun, där bettet sitter. Så hon kanske behöver bettplattor. Men det finns varken på Hööks eller Horze så jag har letat och hur kul hade det inte varit att köpa såna här i dessa fina färger för 25 kr styck?


Hittade det på:

http://ponnyprakt.se/product_info.php?products_id=722&osCsid=de2fcede3cca280c186df58621e4a132


Jag hade velat ha i: Ljus och mörk blå, grön, svart, röd och rosa. Hehe matchar lite här ;) men svart kan man ju ha till allt och ljusblå kan man ha till både turkos och blå outfit och sen rosa till den rosa, grönt till grönt och röd till röd. Det skulle bli superfint!

Och 25 kr styck är pangpris!


Hittade inte bara bettplattor, hittade även ännu en bra hästaffär jag ska gå igenom imorgon, för det börjar bli ganska sent :/


/AmAnDa.


Av Amanda - 7 november 2012 21:11

Rosa MKolla färgerna! SÅ fina! <3 Jag vill ha de turkosa, skulle bli jättefina till min turkosa outfit! :D Plus det är rea på de, kostar nu bara 79 kr! :D skulle vilja ha.. Venne om hon behöver men... De är så fina! ;) :p


Och det är jävligt mycket rea här också :D


Se detta snygga schabrak:

Det är REAAA på det, kostar: 169 kr. ;D


OMFG det finns VÄRMESULOR!! Det är inte billiga priser, nej nej orginalpriset är 1700 men på rean kostar det 1400, men det är fortfarande inte billigt! :/

35,5-38Haha snacka coolt! ;)


/AmAnDa.

Av Amanda - 7 november 2012 20:48

OMFG jag DÖÖÖR!! Det är minst 10 artiklar på rea!

 

http://www.hooks.se/REA

 

Haha hoppas man kan fynda något billigt, det skulle mina outfitsar gilla! ;)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 7 november 2012 20:26

Hehe jag sa ju att jag skulle göra en "önskelista" om vad jag ville ha på My one, och det har jag ju inte gjort, jag har inte ens varit inne där. Eller bara en gång men då bara kollade jag om det fanns en sån hemsida, för jag hade lite bråttom, tror jag ;) :p

Länk finns här!:

http://www.myone.se/


Ja.. Det var väl det jag skulle säga. 

Och en önskelista, det kan jag fixa! :D


/AmAnDa.

Av Amanda - 7 november 2012 20:01

Bra när hästen hamnar i någon obehaglig situation, eller om den varit extra duktig, kan den få slicka lite på denhär. Jag har luktat på den allihop, för det var av samma som jag fick gratisfodret som hade såna här till försäljning, 75 kr styck. 

Den rosa, gröna och gula luktar mest lakrits och den blå lite typ vitlök eller något som luktar gott, tycker jag ;) Det vill jag ha till Bea, när hon varit extra duktig <3


/AmAnDa.

Av Amanda - 7 november 2012 19:32

Pappa har varit här inne och kollar på när jag tränade. Hehe jag bara "nu kommer jag klara det!" Och det slutar ändå med typ 2 fel, samma fel. Och det är störigt, jag lär mig inte av såna misstag ;) hehe... Men jag tror det kommer gå vägen imorgon. Det blir nog godkänt, haha får kanske inte A men kanske C? ;) :p inte för att vi får betyg men ändå...


Nu ska jag göra klart önskelistan från Hööks (Inte alls nörd) och sen ska pappa testa mig klockan 8 igen om jag kommer ihåg glosorna eller para kommer ihåg de för tillfället.

Men nu måste jag på toa, den är INTE alls upptagen (jo det är den). :p


Haha föresten min förra skola har skaffat blogg, haha det är sant, läste hela idag, den är väl bra men de skaffade den efter att jag slutat, så jag finns inte med.. Min min lillebror gör det! :p men bara på en..

Länk:

http://freinetskolanilund.blogspot.se/


Så vet vi det!

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards