Amanda ek

Alla inlägg under maj 2013

Av Amanda - 22 maj 2013 11:30

                     

blommor från trädgården :)

Av Amanda - 21 maj 2013 11:00





 

 

 


"Min katt är bättre än din katt, vet du för att, det är en jättekatt. Min katt är bättre än din katt, du har en hatt, jag har en jättekatt". 

 

Se videon:

Seriöst, bäst!

 


(:

Av Amanda - 21 maj 2013 07:37

Känns som att det är måndag.. Det är nog för det är skola.. Det är bara så..! Ni vet alla hur jag menar med måndagar. Fast nu är det ju tis.
Snart ska jag gå till bussen och första lektionen är tema och sen rast, svenska, engelska, rast, lunch, TEA, bild och sen syslöjd.
Skönt att det inte är matte iaf!..

Jaja snart ska jag gå! Fast spela med mig på Quizkampen, jag heter: Amandabeauty
Och på Instagram: Amandiis_pandiis

Av Amanda - 20 maj 2013 18:06

Tjabba! Min rubrik kommer jag till när jag berättat om min dag. Jag typ försov mig så Katja kom senare. Hehe oobs ;). Men när Katja kom var det första vi gjorde att hoppa studsmatta. Sen gjorde vi potatisbullar och åt till lunch, de blev lite konstiga. Sen målade vi naglarna. Tårna fick också ;). Det blev jättesnyggt! Sen spelade vi in lite videos på studsmattan innan vi gick och tog glass och kollade på MovieMaker filmer jag gjort på datorn. Då kom vi på att vi kunde försöka ladda ner musik så jag kan lägga in musik i filmerna. Så då försökte vi, och när jag provade blev jag bara sur på datorn, sen såg vi en film om hur man gjorde och sen fick Katja prova och då gick det! :D Rubriken symboliserar då att det gick att ladda ner musik ;).

Sen åkte Katja hem och nu har jag fortsätt ladda ner musik. Har du någon låt som är bra?


Mer update senare! Byee

/AmAnDa.

Av Amanda - 19 maj 2013 23:18

Detta köpte jag på Nova idag:
*helt svart linne, Lindex
*rosa stickad tröja, Lindex, halva priset + ta två och få den billigaste på köpet!
*Den jag fick på köpet var då den gröna stickade tröjan, Samma modell.
*5-pack strumpor, låga, H&M, leopardmönster & zebramönster
*turkosa shorts, H&M
*turkosa, vita och rosa shorts, Lindex.

Det var det! Letade efter ett skärp som alltid, men hittade inget neutralt svart, helst flätat. Bara knallgula eller en m tjocka med hälften så stora nitar och piggar och kedjor och allt möjligt.. :/ :|

Ska typ beställa på internet ist. Och en klänning från H&M som inte fanns i min stl, ska ha den på skolavslutningen :).

/AmAnDa.

Av Amanda - 19 maj 2013 23:04

Hela familjen sover utan.. Just det; jag! 

Kom på att jag inte skrivit vad jag köpte på Nova. Så det kommer snart via mobilen!

 

Om det är denna storleken på texten vet ni att det är mobilinlägg. Är det denna vet ni att det är från dator!

 

Hejdå så länge! Och lådsas att detta är sista inlägget för idag (fast det är det ju inte) 

Godnatt! o:)

 

/AmAnDa.

Bild från systemkameran:

 

Vafan är detdär för min Gizmo? jag och Katja lekte, och retade upp, Gizmo rejält ;)

 

Av Amanda - 19 maj 2013 22:51

Hej, Det händer faktiskt mycket nästa vecka, så jag tänker göra en veckoplanering:

 

Måndag: Studiedag, ska vara med Katja och sen städa mitt rum och tv rummet. Lagom kul att städa, men aa.

 

Tisdag: Skola sen ska Peter Eriksson komma till Torns och va lite Tobbe Larsson fast i hoppning. Jag ska vara med och titta. Tar nog med kameran med, haha. Jag har redan autograf, men vad gör det? Eftersom han kommer blir det ingen tisdagsdressyr. Jag får rida Acora själv istället, vill någon rida med mig?

 

Onsdag: Först skola, sen ska jag med Katja till stallet och hon ska ju rida. Ska ta med kameran tror jag. Sen hem igen och äta.. Farmor och farfar är här eftersom mamma kommer hem 11 och pappa är bortrest. 

 

Torsdag: Skola och sen ska jag rida. Men Jessica kunde bara en tidig tid som inte jag kan, så det blir ingen lektion. Istället får jag rida själv, i paddocken tror jag, eller på galoppspåret. Om Katja följer med (?) kanske hon vill fota? ;)

 

Fredag: Då måste jag gå upp klockan 5 typ för sen går tåget till Ystad ngt med 6. Blä va tidigt asså... Fan fan fan. Ni undrar nog typ vart jag ska, och jag ska till Bornholm med min klass. Det blir en klassresa dit eftersom vi ju splittras i 7:an. Ny skola, nya lärare och ny klass. Fan fan fan. Sen åker vi då båt till Bornholm. 

 

Lördag: Är då i Bornholm hela dagen. Jag är faktiskt djupt deprimerad över att missa hela helgen pga detta, det är den sista helgen då allt är som det ska. Nästa helg åker Acora till AW. Skulle vilja vara hos henne.. 

 

Söndag: Då åker jag äntligen hem från Bornholm! Är hemma klockan 6 typ. Men fan, missar typ hela söndagen också. Sorry för svordomarna, jag önskar det var en annan helg. Typ om 3 veckor. Men det är bokat så vad ska man göra? Sen tänker jag åka till Acora typ direkt. Tänker rida henne, det får bli hur sent det vill. Jag ska iaf rida "min" häst.

 

 

Det var denna veckan, bye!

/AmAnDa.

Av Amanda - 19 maj 2013 22:34

Hej! Önskar verkligen jag tog med mobilen idag, så mamma kunde filma, men så smart var jag inte. Den behövde ladda, med andra ord. Först var Acora jobbig, när jag försökte fatta galopp tvärstannade hon och bajsade XD. Tror det var lite av ett trick att slippa undan.. Men man vet aldrig. Hon var seg också, och så blev jag sur och jättebestämd, och vem sa att ilska inte skulle löna sig? (L) Acora gav upp försöken att kämpa emot och blev avslappnad och jag hade inte alls ont i armarna, kändes inte som att jag bar upp hela hennes huvud längre, det var jättekul och kände mig galet proffslig när hon lätt och smidigt gick på tygeln i alla gångarter i vänster varv och i höger inte kämpade emot lika mycket som hon brukar, och faktiskt släppte efter där och gick ner lite på tygeln, i rakt spår men men. 

Jag är oerhört glad att det gick så bra idag, jag och mamma tänkte först rida med halsförlängare eftersom jag ville träna min sits bara, men så var vår borta och det bidrog till att jag blev arg ;). Jag tränade på mjuka övergångar, skänkelvikningar, utan stigbyglar, serpentiner och ställning på volten. Jag lät henne galoppera på ganska fort på långsidorna för att sedan samla upp henne och rida henne på tygeln ett varv på volten på kortsidorna. Det var en bra övning tycker jag. Att rida utan stigbyglar gjorde också att jag kom ner mer i sadeln och ja kunde driva henne mer. Jag tycker det gick superduper bra idag och hoppas det fortsätter lika bra dessa 2 veckor jag har henne! Sen bär det av till AW med Acoris. Jag hoppas faktiskt jag inte växer mer och jag skulle nog kunna tacka ja till ett år till med Acora. Jag vill jobba bort den där störande underhalsen, och tävla LD med henne, i hoppning då. Annars hade det varit kul att ha en större ponny som har lättare för dressyren.

Men Acora är verkligen den där snälla läromästaren som är perfekt för barn att utvecklas med. Fast jag tycker jag har mer att lära mig av henne, ett år till, sure, om min längd tillåter det. Annars hatar jag mig själv för all framtid. Nä lite väl hårt där.. ;)

 

Imorgon har jag studiedag, och det är jävligt skönt, behövs. Jag och Katja ska va och sen ska jag städa tv rummet + mitt egna. 

 

På tisdag kommer Peter Eriksson till Torns, coolt asså! Jag ska vara med och titta.

 

/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards