Amanda ek

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Amanda - 7 maj 2013 22:41

Mitt schema blev inte lite fel, haha.. Ingen Pay and jump denna veckan utan nästa, det kmr en dressyrtränare till TornS som jag ska ha privatlektion. Fodrar morgon + utsläpp + lunch på tors. Och insläpp typ på sön (kanske nt sant). Sen hoppträning (själv?) i paddocken på lör. Det var nog allt! Haha stackars mig är lite förvirrad..:o :p

Av Amanda - 7 maj 2013 22:23

MIN INSTAGRAM privat låter bara de som verkar snälla följa mig, haha nej men kollar kontot noga innan jag accepterar.. ;) det skadar inte att va noggran, och jag HAR Instafollowers nu så slutar någon följa mig - ser jag vem! (Y) så slutar du följa mig slutar jag följa mig även om det är en bra kompis. Tänk på det!
Sist men nt Minst heter jag: Amandiis_pandiis och jag uppdaterar varje dag! :)

Av Amanda - 7 maj 2013 21:57

Idag på dressyren hade vi vikarie, men hon var snäll så. Och vi var bara 3 i gruppen, har varit 7 som högst. Men vanligast är 5.
Hur som helst red jag fram på galoppspåret och i paddocken. Sen började lektionens mellanridhuset. Först ställde vi hästarna utåt ett steg innanför spåret. I skritt o trav. Sen gjorde vi skänkelvikningar i båda varv i skritt och trav. Då var Acora duktig men stel. Och lite springig. Men när jag gjorde halvhalter gick det bättre. Sist fattade vi galopp från skritt på en volt och då var Acora riktigt på hugget! Hon tog Aldrig ett enda travateg, fiin tjej! Lite samlad var hon med, så jag ska inte klaga.
Efter att ha fixat allt dom mockning cyklade jag hem.
På tors är det ledigt, bara stå ut ;)


Aprikos vs Gizmo :p

Av Amanda - 7 maj 2013 21:49

Onsdag: (imorgon) ska nog följa med till stallet när Katja rider, ingen spanska på tors så behöver inte plugga ihjäl mig på kvällen sen.

Torsdag: ledig från skolan! Det är väl typ kristerhimmelfärdsdagen? (dålig stavning). Iaf ledig och det är huvudsaken. Jag ska rida, kanske för Jessica, om inte är det ett utmärkt tillfälle att fota på hoppningen! Jo det ska jag nog göra, på förmiddagen ska jag nog fixa med mitt rum.

Fredag: också lediga. Då ska jag till Acora men hon ska vila om inte ändrade planer så jag ska passa på att smörja, fota och beta. Mysigt!

Lördag: helg :D. Ska rida Acora, dressyr tänkte jag. Hon ska va lyhörd och lyssna för skänkeln, ska nog rida med sporrar, hon lyssnar bättre då, slipper jag sitta och driva som in i när det blev jobbigt.

Söndag: då är det Pay and jump! Jag ska vara med och eftersom det är utomhus och jag bara hoppat henne ute en gång varpå hon stannade 2 gången först på 40 och sen på 65 har jag valt att inte hoppa 70 igen. Det är den sista tävling jag kan ställa upp med henne så jag jag hoppas på åtminstone en felfri runda. Jag ska hoppa 50 och 60 cm. Sen är det väl hem o blogga antar jag :p.

BTW jag fick med allt utan en sladd till min kamera så jag måste köpa till en, så det betyder att jag inte kan ladda över bilderna i kanske en vecka till. Trist ju!

/AmAnDa.

Av Amanda - 7 maj 2013 16:55

Hej! Till att börja med ska jag säga att jag höll på att stekas idag. På ett dåligt sätt! Visst, det är varmt OMG men värme ger ju med sig dåliga saker också.. Bränna sig, svettas, dö.. :p få solsting. I skolan hade jag svettats under armarna (jag hade en långärmad och en fleecetröja, visste inte att det skulle bli så varmt) så jag skämdes så mkt att jag gick med fleecetröjan på hela jävla dagen och Gud så varmt det var.. Sen skulle vår klass möta 4:orna i en fotbollsmatch och det gjorde läget ännu värre. Satt som en hund typ på syslöjden.. Fotbollsmatchen gick bra, vi vann med 7-3 typ och det var inte såå konstigt, vi var trots allt 2 klasser äldre. Jag hade bollen någorlunda mycket och påverkade till och med att det blev mål. Jag blev jätteförvånad när bollen sparkades iväg och jag typ dribblade den på knät till foten, jag suger på att dribbla..
Sen när jag kom hem bytte jag om som det första jag gjorde, överväger om jag ska åka till Torns i en T-shirt eller om jag ska ta regnjackan på pakethållaren. Omatchande T-shirt till o med, den ska va grön, den är lila -,- men jag har ingen grön så vad ska man göra? Svar: åka jävligt fort till Hööks. Nä men jag ska/vill köpa den på sommaren;). 79 kr, som hittat!
Nu har jag bakat en sockerkaka, Alexander ville så gärna ha. Och den är klar om 20 min. När jag ätit ska jag cykla till stallet. Lektion strax innan 7. Länge sen jag red tisdagsdressyren, det har ju varit lov typ och inställt. Jag har nog fel men vi kanske ska hoppa, eller oj nej det gjorde vi för typ 2 lektioner sen, och red över bommar förra. Acora får sköta sig! ;) gå på tygeln, trampa under sig, va lyhörd för skänkeln och vara koncentrerad på jobbet. Börjar lukta kaka :D (Y)

Men nu ska jag va social via kik eller instagram. Säger inte min kik men min instagram är: Amandiis_pandiis
Så följ mig där! ;) :D
Hejdå! ^_^ :D
/AmAnDa.

Av Amanda - 7 maj 2013 11:38

Lololololololololololololol!!!
Det var allt jag hade att säga!
Bye!

Av Amanda - 7 maj 2013 11:38

Lololololololololololololol!!!
Det var allehanda hade att säga!
Bye!

Av Amanda - 7 maj 2013 11:38

Lololololololololololololol!!!
Det var allehanda hade att säga!
Bye!

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards