Amanda ek

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Amanda - 16 maj 2013 22:17

Hej! Skulle säga vad jag gjort och vad som händer imorgon, så då gör jag väl det;).

Det första jag inte sagt är att jag skickade iväg några bilder från Pay And Jumpen. Ska fortsätta med det när jag har tid. Men jag hanna skicka typ 5 mejl så det var bra. Sen kom mamma och så åkte vi till stallet. Det blåste så förfärligt att jag inte ville stå ute i blåsten och rykta så jag och mamma bytte så jag mockade. Det var chill faktiskt, har inget större emot mockning egentligen. Det är ju för Acoras skull. Det kom ett litet barn och en vuxen som iaktog mig ganska länge. Haha den lilla tjejen vägrade typ gå därifrån xd. Syntes att hon gillade hästar. 

Men sen när mockningen och allt var klart åkte vi hem igen och då åt jag middag, eftersom jag och Katja åt pannkakor till mellis och det tog jättelång tid för dem var jag knappt hungrig, sen åt jag och Alexander glass och sen lite frukt. Asså jag älskar frukt, speciellt vindruvor och melon!

Och clementin... Och såna ljusa päron... Typ allt utan mosiga äpplen, mörka mosiga päron (ingen mosig frukt över huvudtaget!!) och banan, men det är typ mosigt... Och slemmigt... Och äcklig... Nä nu får jag faktiskt sluta! ;x

 

Imorgon ska min klass till Lerbäck och va där hela dagen, det är klassbytardag och Vallkärra går bara upp till 6:an. Men det är coolt att va äldst på skolan ;). 

Vi skulle vara i grupper där och jag är säker på att jag och Katja kommer hamna i olika, så jag får vara helt forever alone hela dagen. Jaja, antar att det finns värre saker. Typ jordens undergång. Eller när solen slocknar, då dör allt så direkt. Men det är om evigheter det kommmer hända. Mm och så ska vi ha engelska på Vallkärra som sista lektion. Sen slutar vi. På måndag har vi studiedag, yeeey, fast jag ska inte rida =(.

 

Nu måste jag sova!!

BTW är glad för idag på spanskan hade jag alla rätt på provet :))

Av Amanda - 16 maj 2013 18:33

Tänkte blogga på datorn men nu installerar den uppdateringar och den är segare än tuggummi.
Jag har inre varit i stallet än, Jessica kunde inte så jag lät Acora vila. När mamma kommit hem ska vi ta hand om henne däremot.
I skolan var det som vanligt förutom på gympan för först avslutade vi Fångarna på fortet och jag var ju inte med förra lektionen så jag fick hoppa in i den grupp som låg sist. Vi kom sist i finalen med. Fast Katjas lag hade typ ett poäng mer Xp.
Sen fick vi gå ut och springa genom vattenspridarna på Tornhallen. Sååå skönt var det! Jag och Katja hoppade över dem! Det fanns 3. Och så ska vi ha vattenkrig på idrotten typ en sista gång.
Nu är datorn klar! Hejdå!

Av Amanda - 16 maj 2013 07:52

T-shirt från Danmark, beige med texten "LOVE".
Jeans från typ KappAhl, vanliga antar jag :p nejden det är faktiskt inte riktiga jeans det är i annat material, mycket skönare! Typ mörkblåa är dem.
Som jacka idag har jag en svart och rosa adidaskofta och kläderna matchar absolut Inte. Men jag brydde mig inte.

Krämer och smink:
Solkräm från Nivea (30) eftersom Katja sa att det skulle bli varmt idag;)
Mascara från något märke :p Men min är rosa o så finns det gula o röda också. Den är rättså vanlig.
Läppglans från Lindex, typ vanlig rosa..
Hade tid över som ni nog förstår?!! ;)

Av Amanda - 16 maj 2013 07:32

Hejdå! :P det är Tråkig spanska.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards