Amanda ek

Alla inlägg under maj 2013

Av Amanda - 23 maj 2013 21:43

Ska upp 5 imorogn, jag ska inte blogga nu. Jag vet. Men ett sista. Än en gång: jag åker till Bornholm på klassresa imorgon till sön kväll. Jag ska nog rida på kvällen. Kommer ingen update om det Inte finns WiFi, vilket typ ingen tror det finns.

Hejdå bloggen för 2 dagar, ses på sön! <3
/AmAnDa.

Av Amanda - 23 maj 2013 16:38

Hej! Märkte att jag blivit rent sagt dålig på att lägga upp bilder på bloggen, kan va för att uppladdningen är helt sjukt jävla seg, men också för att jag är liite lat ;) :P

Lite bilder just for you ;)

                           

Av Amanda - 23 maj 2013 15:56

Heej! Nu tror jag att jag hinner blogga, och ha spotify på. Jag kan inte hitta den jättestora ryggsäcken vi har så jag måste vänta tills mamma kommer hem. 

 

VIKTIG INFORMATION: 

Imorgon åker jag på klassresa till Bornholm, självfallet ska jag ta med mobilen, MEN det är inte säkert vi kommer ha WiFi på vandrahemmet -.- så förvänta er ingen update! Kan kommer sent på sön då vi ska hem, men förmodligen inte under lör, på fre kan jag kanske blogga när vi är i Sverige. 

 

Jag ska packa klart (jag kan inte packa klart egentligen för tandborste, tandkräm och mobilladdare behöver jag idag). Jag har precis gjort matten och har ingen aning om var jag ska hitta på härnäst. Kl 5, alltså om ca en timme, ska jag åka till stallet, ingen lektion men jag sätter en tid så jag kommer iväg ;). Jag ska rida i paddocken tror jag, hårdträna dressyr. Önskar ngn kunde filma o fota men mamma jobbar och Katja kan inte. Och ingen annan antar jag? Xp

 

BTW på idrotten idag hade vi värsta provet :/3 frågor och en liten orienteringskoll. Alltså jag stod en bit bort och "orienterade" och då utgick ju jag från var jag stod, men så var det för långt bort så det blev fel första gången Xp, men från där jag stod var det rätt! 

De där frågorna var lite konstiga enligt mig, den sista hade jag aldrig hört, allmänrättbildning eller ngt sånt, aldrig hört ordet.. De andra kunde jag väl. Sen sprang jag och Katja 60 m och tog tiden, jag är en riktig sprinter, jag kan alltså inte springa långt, 60 m är ganska bra för mig, 100 m är lite för mycket ;). Jag fick typ 13 sek (tror jag?) på 60 och 18 på 100 (eller det var inte riktigt 100m). Sen gick vi och hoppade häckhoppning på tid och det var inte 60m, det var typ mindre. Men jag fick typ 13 sek där med ;).

 

Men nu ska jag göra ett tidsinställt, ska göra massor över helgen xd håll tummarna för att det ska va WiFi!!

 

Juste, Sen ska jag o mamma åka och handla efter stallet, ska handla matsäck till imorgon och godis till mig och Katja till lör.

Detta ska jag ha som matsäck:

*Fördiga pannkakor, gillar inte kall mat men måste ju ha med något.. (hinner inte göra egna)

*Dricka; antingen läsk, om jag får, eller någon annan dricka ;p

*chokladpudding, en kvar haha, miiiin (om jag får)

*Risifrutti

*Frukt

*Kanelbulle och en chokladmuffin ;).


Godiset jag ska köpa åt mig o Kattisfnattis är lösgodis och en påse chips. Vi äter typ alltid det :P sen på lör kväll ska vi försöka lyckas se Scary Movie, men vet inte hur det ska gå till, det finns typ en tv och den kan vi ju inte ta, dessutom kommer vi inte ha den på dvd, och jag orkar/vill inte ta med min dator. Och mobilen kan man ju se på, även fast skärmen är så ******* liten går det ändå inte utan WiFi, asså tror inte mina föräldrar blir så glada över en flera hundra kronors räkningen.. 

 

Men'e nu får det va nog, hejdå! ;)

Av Amanda - 23 maj 2013 09:50

Haha bussen vi ska åka tillbaka med har ingen ström så vi är fast på Lerbäck HAHA! Hoppas vi missar matten gahaha!
Fan den funkar nu! Jaja.. På spanskan glömde jag helt bort att skiva sista ordet på förhöret så jag fick ett mer fel än jag skulle ha fått, det gick Inte så bra, 25,5 av 28. Skulle ha fått 26,5 för jag kunde det sista ;).

Nu är det iaf skola, byee!

Av Amanda - 22 maj 2013 20:22

Heej! Först och främst måste jag säga: Ser du detta Katja; din mobil är kvar i min ficka, men den är i säkert förvar här bredvid mig ;).

Ridningen gick bra tycker jag, Katja fick Esther och det var markarbete. Esther såg väldigt pigg ut men Katja hanterade det bra.

Nu ska jag göra spanskan en sista gång, det är typ frt 2 ord jag kan dåligt men det händer mig ibland.. Iaf när jag är klar ska jag börja packa till Bornholm, mamma har tvättat som en galning så hoppas det jag vill ha med är rent. Annars är det illa asså, haha.

Mamma har köpt en regnjacka och regnbyxor till mig, jackan är orange och byxorna vanligt svarta. Snyggt är det, men jackan är typ både stor och liten. Det är kul för Katja har också en orange regnjacka som hon ska ha med, så vi kan matcha! Tack mamma, det behövdes! ;) :)

 

/AmAnDa.

Av Amanda - 22 maj 2013 19:10

Katja rider sin lektion just nu, sitter på läktaren, var annars? Lektionen slutar om 10 min. Sen ska Jag hem och panikplugga spanskan, nejmen sista tillfället.

Det var bara det jag skulle säga!

Av Amanda - 22 maj 2013 16:19

Spanskaläxan var inte så svår som tur var, har problem med två eller tre ord men inte mer.

Jag hatar glosor eftersom min hjärna typ vägrar mata in dem så jag glömmer såå många gånger innan det sitter. Sjukt jävla störigt är det. Men nu är jag iaf typ klar och snart ska vi åka och äta tidig middag.

 

/AmAnDa.

 

Förresten var bilderna från systemkameran snygga? :) det är verkligen inte alla ;)

Av Amanda - 22 maj 2013 15:41

Hej! Jag hann ju nt blogga igår, så nu ska jag det innan jag sätter igång med spanskan. Efter skolan åkte jag till stallet och yrade omkring för att hitta där man annälde att man var där. Till slut hittade jag det. Jag, Sandra och Julia satt tillsammans på läktaren. Det var kul på clinicen, det var två hoppträningar, man kunde anmäla agg man ville vara med och hoppa men jag ville inte, sen var det så höga hinder och svåra övningar också. Det var först en ponnygrupp o sen storhästgrupp med 3 i varje. Jag tog med kameran men bilderna blev helt dåliga, suddiga och så, så jag gav upp nästan direkt.
När det var frågestund i slutet tröttnade vi så vi gick till stallet ist och hoppade utan häst i lilla. Det var kul, lite wierd men kul.
Mamma sa att hon skulle komma så vi skulle hjälpas åt med mockning m.m men så kom hon inte förens halv 10. Så jag stod och betade Acora när hon mockade halv 10. Kändes helt crazy, jag var helt ensam så långt ögat kunde se. Det var ljust och klart och det var rättså mysigt faktiskt.
Bilderna är från igår.
Sen idag har jag bara hunnit vara i skolan och fika med min farmor och farfar hemma. Nu ska jag plugga spanska och sen ska vi till MC Donalds och äta och efter det ska jag träffa Katja, ska följa med henne typ ridningen Ju. Så så ser det ut för mig idag!
/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards