Amanda ek

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Amanda - 1 maj 2013 21:41

Alla rätt på spanskaövningarna på datorn. Känner mig duktig, såhär snabbt har det aldrig gått!

:D :D (Y)

 

Idag har jag ju varit i stallet. Det pågick en hoppträning som jag kunde ha varit med i om jag inte hade firat min födelsedag. Ganska surt för det var en gästtränare och såna kommer inte varje dag precis. Men det ska komma lite oftare nu.

 

Jag passade såklart på att testa min nya systemkamera, och den var jättebra! Hade den på seriebilder, sport. Den sida läktaren var på (utomhus) var däremot mittemot solen så bilderna blir aningen ljusa, men vad kan man inte redigera bort? ;) Det var verkligen inte suddigt och det är ju bra. Inomhus kanske det blir annorlunda däremot. Sen var det lite dammigt för ja hästarna river ju upp underlaget. Men sånt får man ju räkna med. Bilderna ska läggas över i datorn så fort minnet i kameran blir fullt, och det kanske kan ta ett tag, för jag har fått ett minneskort på 32 gb, men så mkt som jag fotar blir det väl fullt snart, haha.. ;p

Ganska dålig inzoomning eftersom man inte kan zooma in speciellt mycket, 55 står det på objektivet, men när jag beskärde bilderna blev det mycket bättre. :)

 

Till er som hoppade kan jag skicka bilderna via facebook :).

 

Nu ska jag väl plugga mer spanska, det var 3 uppgifter som skulle göras också. Enligt Katja var de lätta, men man vet aldrig ;) :p.

 

/AmAnDa.

 

Pluto som älskar att rulla sig. Tagen med min förra kamera, Olympia något, rosa, 12 eller 11 megapixel. Min nya har föresten 14, alltså kan typ inte fatta att det finns upp till 50.. Hur mycket kostar såna med 50? Det är nog en sån dem fotar till Hööks m.m Skitdyr och jättejättekompicerade. och tunga. Men Jag är jättenöjd med min Nikon 3D100! :D

 

 

 

 

 

Av Amanda - 1 maj 2013 17:33

Firat med släkten nu. Fick fina saker, bla 500 kr att handla på Hööks för :D
Ska spara pengar tills Hööks öppnar i Lund. Kameran funkar jättebra och jag har lärt mig flera inställningar redan. Längtar tills det är tävling eller hoppträning! :D vill fota hästar nu nu nu, men måste vänta tills jag köpt en kameraväska, det är nog bäst att ha ;).
Ha en bra dag amigos! ;)
Efter stallet ska jag göra spanska, bajstråkigt..

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards