Amanda ek

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Amanda - 15 maj 2013 22:26

Hej! Hah, när Katja red skulle de ha dressyrprogram som ingen kunde och eftersom jag kunde det skulle jag ropa vart dem skulle rida. Och jag är ju förkyld så Jay kunde inte prata så högt så hon som red typ "va??!" Och sen fick ridläraren ta över. Det var jättepinsamt, vet nt om jag hade klarat att va det själv. Kanske i ett mindre ridhus, typ nybörjarlektioner.
Katja red Esther igen och jag fick hämta ett annat bett eftersom hon var så stark och pigg, men det gjorde ingen verkan alls.
Sen när jag kom hem hade mamma varit i sthl och sprungit på Hööks så hon köpte en turkos och en grön T-shirt åt mig :D tack mamma!!!!

Nu lite bilder:

Av Amanda - 15 maj 2013 16:35

Klar med spanska nu, så jag är ganska stolt ;) :P. Nu ska jag o Katja göra något annat, typ äta. Jag är jäättehungrig, hejdå!


/AmAnDaDaDaDaDa (stammarjävel)


Av Amanda - 15 maj 2013 16:15

Hejj! Jag trodde inte spanskan skulle va så lätt som den var, jag kan allt fast glömmer 2 ord ganska mycket ;). Som ni nog fattar är skolan slut och jag är hemma. Och som alla andra onsdagar sitter Katja bredvid mig med en Min Häst. Jag har typ jättemånga ;). 

Imorse var det typ kallt så jag tog mig vinterjacka, vantar och mössa. Och kofta och långbyxor. Det ångrade jag VERKLIGEN när det var sjukt varmt i skolan. Första lektionen missade jag och Katja för hon skulle ta en spruta jag redan tagit och då fick vi vänta i en timme på det.. Katja överlevde som tur var och enligt henne gjorde det inte SÅÅÅÅÅ ont. 

Senare idag ska Katja rida, hon ska förmodligen ha Esther igen. Och vi hoppas hon inte får ont i armen när hon rider! Jag har ridit som vanligt efter att jag tagit sprutor så det är nog ingen fara för henne heller. 

Jag har ju ganska fullt schema idag så det är inte alls säkert att jag hinner skicka bilder hit och dit, kanske hinner med en eller två. Inte heller säkert att tidsinställda hinns med. Imorgon är det ju spanska för mig och då måste jag plugga ganska mycket idag. 

 

NÄR jag är klar med spanskan kommer mer update, lovar kanske! 
/AmAnDa.

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards