Amanda ek

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Amanda - 2 maj 2013 22:31

Det kan också menas som godnatt.

Sova är just vad jag tänker göra nu, adjö! ^^

 

Titta en sån söt Pluto ;D <3 Tjock är han också (L)

Av Amanda - 2 maj 2013 21:31

Tjabba! Ska berätta om dagen, gjorde jag det igår? ;o Jo haha det har jag ;) 


I skolan hade  vi först spanska och det gick bra, kunde glosorna perfekt, och gissa vad?! Ingen glosförhör, så the typical skola! Men det var skönt att inte ha läxförhör hela tiden. Sen när vi var på skolan igen var det dags för NP (nationella prov). Det var i SO, vi fick geofrafi. Rätt okej, inte för att jag skulle kunna rita världskartan eller Europakartan rätt.. ;) Men det var ganska lätt prov, okej jag hade ingen jävla aning om vad "golfströmmen" var, hehe.. Men jag har seriöst aldrig hört talas om det! Och så var det en hel sida om det och jag hade verkligen ingen aning, så jag gissade. "En ström som finns i haven" som "vad är golfströmmen?". Alltså jag utgick bara från namnet ;).

Sen skulle man ringa in var det inte finns och då bara ringade jag in en världsdel, det var nog Asien.. :P Eller Sydamerika, iaf väldigt västerut. I efterhand har jag fått veta vad det är, och den finns väl inte väster eftersom den typ rinner från söder till norr? xp

Sen var det vanlig skoldag och det var "jättekul". Helt neutralt. Förutom matten då, för då blev man plockad en och en och får veta hur det gick på NP, och jag är nog den enda som inte har fått veta. Och jag är så spänd att jag omöjligt kan koncentrera mig hur mycket jag än försöker. Jag vill inte ens veta hur det gick... :/ det är för läskigt. Sista lektionen var idrott och då var vår gympalärare sjuk. Men vi gick en promenad istället, och tittade på hus. Vi hann bara 3, men annars skulle vi gått till mitt. Efter idrottslektionen gick jag och Katja hem till mig. Vi fotade jättemycket med min kamera. Vi råkade reta upp Gizmo lite, hon var jättebusig och kanske irriterad. Hon satt i ett träd och såg farlig ut. Jag fick några dampbilder också, och Katja fick ett när hon skakade på sig, men jag råkade ta bort det, som jag önskar jag inte gjort.. 

Bilderna finns i kameran och vid 1000 laddas de över här, till datorn. Nu är det typ 200 men efter helgen kanske det har ökat. Imorgon är det också fotodags. Men vill ni inte ha bilderna snabbt? ;) Stolt fotograf till de flesta.


Jag och Katja cyklade till stallet och mamma körde och lämnade min kamera. Får inte cykla med den, undrar varför? xp  

Vi gjorde i ordning Acora och sen skrittade jag ett varv runt galoppspåret. Katja fotade. Sen red jag fram i en kvart i mellan och sen kom Jessica. Katja fotade. Vi tränade på lite samma sak som förra gången, att först mjuka upp den stela sidan, dvs högersidan, och sen göra någon öppna för att sedan i slutet när hon är uppvärmd och allt träna på formen. Det gick bra, bilderna blev fina men guud vad trött jag blev, speciellt i armarna! Måste anstränga mig för att armarna ska va i position, Acora är så galet stark i munnen att hon typ drar fram mina armar och då spänner jag mig för att hindra att det händer. Ett väldigt jobbigt problem jag haft länge. Men hoppas det håller på att jobbas bort..!


Och sen är jag hemma nu och har gjort alla läxor, 2, ätit middag, rensat bilderna och nu bloggat. Good! ;)

Nu har jag bara chill kvar, fast klockan är mycket så inte chill speciellt länge. 


Imorgon händer detta: Först skolan, NP igen. Sista. Sköönt!! :D sen ska jag och Katja till stallet. Hon ska sköta om sin sköthäst Flower och jag ska sköta om Acoris. Men hon fick ju vila i onsdags så hon ska ridas. Jag och Katja ska rida och fota vartannat. Behöver verkligen en kameraväska. Haha skulle bara säga det :p.

Inte så speciella saker.. Tar jag fel nu eller är det Pay and Jump i helgen eller är det nästa? Jag är anmäld o ska hoppa 50 + 60, det är för att jag ALDRIG hoppat Acora utomhus och jag vet att hon kan bli lite mer tittig då. Så jag vill inte utmana ödet alltför mycket och hoppa 70 för andra gången. Sen vill jag hinna fota mina kompisar.. Surt när jag ska va med själv.. Nästa tors ska jag fota hoppningen och då ska Acora vila tror jag. Vill verkligen fota en gång på hoppningen, speciellt nu när de rider utomhus ;).


/AmAnDa.

Av Amanda - 2 maj 2013 11:45

1. Jacka, min Torns jacka är sönder och de är hur som helst för varma snart. Jag vill ha en sån här vårjacka:


 

2. Svettskrapa, kanske lite konstigt men min har gått sönder o ligger i bitar i min ryktväska, så jag behöver verkligen en ny! Tur att de är så billiga;)



3. Skärp, mina ridbyxor, eller iaf flera av dem, glider ner jätteofta elr är jättestor i midjan!

 


4. Hårnät, som man har under det riktiga. Jag kan inte ha mitt utan ett sånt!



5. Rött schabrak, haha låter fånigt men har seriöst inget och jag vill verkligen hinna rida med plaststigbyglarna och det innan sommaren! xp


Nu är det inget mer seriöst i bahov av så nu tar jag lite "vill ha" bara. ;)


6. Tjocktröja, den är såå fin!


7. Okej detta ÄR en nödvändighet!


8. Lädergrimma


9.Neutralt pannband


10. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad mycket jag vill ha detta:


Men även detta:


Nu när jag ändå håller på, detta med:


Men det är tripp,trapp,trull, det första ÄR snyggast :D



/AmAnDa.

Av Amanda - 2 maj 2013 07:26

Ska jag och Katja tvätta Alla våra hästsaker jättenoga, och igår när jag och pappa var och handlade på Netto såg jag en hink som skulle passa perfekt! Köpte den och här är en bild:

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards