Amanda ek

Alla inlägg under maj 2013

Av Amanda - 30 maj 2013 12:15

En bild på Acoris:

 

 

Bilder på mig och Gizmo:

         

Haha fina fnatttjockiskatt <3

 

En sista bild på Gizmo:

 

 

Av Amanda - 29 maj 2013 20:43

Bilduppladdningen har varit helt galet seg ganska länge nu, men nu laddades bilden upp direkt, så kör lite blandade bilder från albumet "framkallning fotoalbum" i datorn, eftersom, ja jag ska framkalla dem ;).


Tar bilder som kanske aldrig kommit upp så ni får omväxling ;)

 

 

 

Gizmo då

 

Fnattkatt!!

 

Amanda och Beauty 2012-2013

 

Ideal

 

Amanda och Florens

 

Amanda och Musslan efter första tävlingen

 

En grannkatt där vi bodde innan XD

 

Jag när jag passade Lussan.

 

Musslan

 

Jag och Musslan <3

 

Me ;)   Berlin 2011


Nu blev uppladdningen seg igen, så bye! <3 ;)

Av Amanda - 29 maj 2013 20:40

Jag kan typ hälften av väderorden i spanskan, men asså allvarligt det är bara 8 ord av 20 något.. Könner mig ändå sjukt dum om jag struntar i det, men jag har försökt jättelänge faktiskt..


Nu kommer iaf ingen mer update, hejdå! :*

        

 

Juuuuump ;)

Av Amanda - 29 maj 2013 18:12

Spanskan är helt sjukt jobbig ;(. Jag kan ALLT utan vädret, som är 8 ord. Sen var det helt oklart om vi ska ha vädret eller inte för vår lärare håller på och ändrar.. Jag har liksom frågat flera andra men typ ingen vet säkert.

Förra gången detta hände och alla tog det som att vi inte skulle ha det blev vår lärare JÄTTEarg och sa "detta var det värsta på länge" m.m Och jag vill inte det ska hända igen så det är jävligt bäst att jag sitter här hela natten för att sedan somna på lektionen, nä skoja men nästan.

För min hjärna kan bara komma ihåg ett visst antal glosor, men typ 20 i taget när det överstiger 20 blir min hjärna helt trött och förvirrad och då glömmer jag ord jag kunnat. Det är verkligen ASjobbigt. Jävla skitspanska, tur att det är sista gången iaf.. Imorgon alltså.

Och tur att jag inte ska till stallet idag, då hade jag haft mer panik än jag har nu.


/AmAnDa.

         

Av Amanda - 29 maj 2013 16:39

Jag har gjort en omrösting som jag vill ha röster på ;).

Ni ser den till vänter på menyavdelningen. Bara klicka i ett alternativ! ;) Inget svårt alls, elr?

Och kom ihåg att röstningarna är anonyma! ;) Så va inte blyga!

Av Amanda - 29 maj 2013 16:27

Guuuuuud vad skönt det ska bli att slippa spanskan lite! Läraren bara öser på med läxor, denna gång var det 26 glosor och en text.. Och 3 uppgifter men de gjorde vi på lektionen.

Jag som hatar glosor och allt -.- men jag hade ett fint omdöme så det lönar väl sig.

 

I skolan var inte Katja där ju, så det var inte så kul. Nördade Ice Cream Jump, slog ett rekord på 50 890 tror jag. Stolt ;). 

 

Katja kommer inte rida idag så jag ska va hemma hela dagen, försöka lära mig spanskan (kan allt utan de 8 väderord som "det regnar" och "solen skiner". Det är när det är typ 10 glosor till jag inte kan jag får panik och blandar ihop varje ord och glömmer de jag hela tiden kunnat. Suck".

Jag har iaf hela dagen och kvällen på mig, och natten, om jag så vill.


Så fick jag veta att Hööks flyttat fram sin premiär i Lund till 13 aug istället för 13 juni. Lite surt är det såklart eftersom jag sett fram emot det så länge och varit jätteglad över att det är snart och så.

15 juni är typ dagen innan vi börjar skolan igen, om jag inte har fel och 13 juni är dagen efter jag slutat skolan XD.

 

Dåliga saker med det:

*Jag kommer inte kunna köpa inför AW som jag tänkt eftersom jag redan kommer ha kommit hem då.

 

Bra saker med det:

*Jag kommer ha mer tid att få mer pengar ;).

*I aug har min hyrponny kommit, vem det nu kan vara, och då kan jag köpa en "välkomspresent" till den ;).


Fantastiska&underbara&söta Acora: <3<3

 

     



/AmAnDa.

Av Amanda - 29 maj 2013 14:15

Nu ska jag göra ett inlägg med alla mina appar, har velat göra det läänge men inte riktigt orkat.

Jag har 80 program och totalt minne 28,1 GB och ledigt är 17,9. Jag har ca 500 bilder och ca 10 videos. 

 

Socialt:

Instagram, 5/5 (betyg)

Bloglovin, 4/5 (laggar jättemycket)

Bloggplatsen, 4/5 (dampar med uppladdning av bilder)

KIK, 4/5 (laggar mycket ibland)

Facebook, 5/5

VideoFyMe, 4/5 (glömmer lösenorden så jag har typ 4 konton.. det kommer inte via mejl heller).

Skype, 5/5 (använder aldrig men inga dampigheter).

 

Musik:

Youtube, 5/5

Spotify, 4/5 (vi är 3 som använder samma konto så det pausas hela tiden men annars fullt).

RIX FM, 5/5

 

Foto:

Photo editor, 3/5 (allmänt tråkig)

HorseLovers, 3/5 (måste köpa till massor av hästar..)

Split pic, 4/5 (man kan inte flytta bilderna så det kan bli helt fel..)

Aviary, 5/5

Instaeffect, 5/5

LINE camera, 5/5 (massor roliga redigeringar m.m)

Pixlromatic, 4/5 (ganska tråkig)

Wig It!, 3/5 (tråkig och måste köpa till massor för att få det roligt)

Trollolol, 5/5 (skitrolig, får en i skratt!)

Bling Frames, 3/5 (ganska kul)

Wordframe lite, 4/5 

Photo...ouch (hela ordet får inte plats..) 2/5 (svår)

SexyMirror, 5/5 (man kan ta bort, om man har, fräknar och gjöra ansiktet ljusare med filter m.m),

 

Fotofilter:

Photojus F+, 4/5

Photojus, 5/5

Blazing, 5/5

Funny camera, 2/5 (roliga effekter men kommer upp reklam HELA tiden)

Photo Booth, 5/5 (döööör så roliga filter!)

CamWow, 4/5

MegaPhoto, 5/5 (jättemånga och annorlunda effekter!)

 

Collage:

FrameFree, 4/5

PhotoCollage, 3/5 (allmänt tråkig)

Frametastic, 3/5 (för mycket att köpa till)

Frame your life free, 4/5 (rätt vanliga collagemallar)

Photo collage, 4/5

Framemagic, 4/5 (för mycket att köpa till)

Photo Collage, 5/5 (enkel och snabb)

Instaframe, 5/5 (ovanliga mallar)

Moldiv, 5/5 (jättekul)

Instacollage, 5/5

 

Spel:

Ice Cream jump, 5/5

Ice Cream drop, 3/5 (tråkig)

Revenge (blandning mellan ice cream jump & drop, testa!), 4/5

Hay Day, 4/5 (är fast ;p)

Subway Surfers, 5/5 (bäst!!)

Temple run, 4/5

Temple run 2, 5/5

Chasing Yello, 4/5

Mega run, 4/5

Slender-Man, 3/5

Quizkampen, 5/5 (jag heter Amandabeauty, spela mot mig! B))

 

Ordspel:

Ordspel, 4/5

Gissa ordet!, 4/5

4 pics one word, 3/5 (ibland stavas ordet fel)

Wordmania, 4/5

 

Tv/film: 

Kanal 5 play, 3/5

SVT play, 5/5 (alla program är tillgängliga, inget premium)

Netflix, 5/5

TV6 play, 3/5 (dampar lite väl mycket)

TV5 play, 3/5 (mkt reklam)

TV3 play, 4/5

 

Verktyg:

Light, 5/5 (klockren)

Google översätt, 5/5 (bra för både översättning och underhållning! ;P)

Google Earth, 5/5 (rolig och bra)

Scazam, 5/5

Video for KIK, 5/5 (praktiskt som in i)



LOL:

Face Booth (rolig)

iMakeupbooth, 4/5

Cappition, 4/5

 

Internet:

Chrome, 3/5 (har knappt använt.. :P)

Google, 5/5 (klockren)

 

Övrigt:

iMovie, 5/5 

Big Day, 5/5 (om man har premium som jag)

SloPro, 5/5 (jätterolig)

Svenska skämt, 4/5

Wallpapers, 3/5 (används aldrig..)

InstaFollowers, 4/5 (jättepraktisk)

Font Maker, 5/5 (bra)

Skolmaten, 3/5 (seg och uppdateras typ inte).

 

Det var mina appar det! :) 

/AmAnDa.

 

 

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards