Amanda ek

Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Amanda - 28 maj 2013 22:36

Hej! På tisdagsdressyren var det som jag trott hoppning. Studs. Acora hatar studs. Hon stannade på bommar, av ren töntighet. Och så stannade hon typ 2 ggr till på hinden. Men jag fick beröm för att lösa situationen bra, fin sits och något som lät som "du är i alla fall duktig på att hoppa den där svåra hästen". Något sånt var det. Så jag är jättenöjd med Acora! Hon gick fint på tygeln på uppvärmningen och var överpigg när jag skrittade av med Dino och hans ryttare.
Hennes blogg: llivan100.bloggplatsen.se

Men jag fick Inte hoppa högre än 55 kanske, som typ alltid för vi tränar alltid på kombinationer som Acora är osäker på så andra halvan av lektionen får jag bara skritta runt. Men denna gång var det bara en som hoppade högre. Tur det, tycker det är liite pinsamt att inte få hoppa högre..

Juste, jag kulle ha varit i gruppen innan för grupperna hade ändrats för det var många halta hästar men det hade jag nt fått veta så jag fick rida i min vanliga ändå :p.

Nu är det sent o jag är tröött, mamma hade inte sagt att vi hade kvällsfodring heller.
Imorogn kommer inte Katja heller, snyft. Efter skolan ska jag inte rida men kanske följa med Katja om ja inte skulle ha mitt utvecklingsamtal, men hoppas inte, jag hatar dem! Läraren nästan sitter och berättar allt man är dålig på.. Höjer självförtroendet eller vad?

/AmAnDa.
Många tidsinställa är på väg hela veckan!


Av Amanda - 28 maj 2013 17:18

Till stallet, sista tisdagsdressyren för denna termin, kanske sista med Acora någonsinn.. Vem vet vad framtiden har att erbjuda? ;)

Jag tror det är hoppning, men jag är inte säker. Hoppas och hoppas inte. 


/AmAnDa.

 

DIG KOMMER JAG ALLTID ÄLSKA, FINA FINA PONNY, TILLSAMMANS ÄGER VI!


Säg aldrig att något är omöjligt, jag skrev "jag kommer skämmas på dressyrträningarna för Acora kommer vägra gå i form och hon kommer stanna på 50". Men där hade jag allt fel! Hon har gått på tygeln riktigt mycket, speciellt på lektionerna och så har vi hoppat 80 cm på hoppträningarna, och hon har verkligen inte stannat många gånger!

Vi har till och med tävlat i 70, och hon stannade en gång, mitt fel. 


/AmAnDa.

Av Amanda - 28 maj 2013 15:57

Hemma nu, syslöjden var den chilligaste lektionen idag. Satt bara med en "snurra" och flätade o pratade.
Bilder längst ner.
Om ca 2 och en halv timme ska jag åka till stallet. Ska hinna med nödvändiga saker. Bla rensa bilder i datorn, alltså fortsätta på det jag började på igår. Sen ska jag nog också göra något annat nödvändigt. Äta mellis kanske jag också ska. Haha. Om jag orkar/hinner ska jag kanske skriva in glosorna i spanskan till imorgon så det bara är att sätta igång direkt.
Så så är det =)
Och krya Katja!


Av Amanda - 28 maj 2013 13:44

Hejhej! Nästa och sista lektion är slöjd. Katja var sjuk idag vilket gjorde dagen tråkigare än den skulle ha varit. På bilden målade vi den finaste platsen man varit på i Bornholm.
Jag ritade av bilden längst ner.
Men slöjden börjar nu så bye!

Av Amanda - 28 maj 2013 10:00

Bild på en blomma inomhus:

 

 

Aprikos, katten som springer in i vårt hus hela tiden Xp

   

 

Jag och Aprikos, var tvungen att bära ut honom :P

         

Kort presentation


Hej! Jag heter Amanda Ek och är 14 år. I denna bloggen får ni läsa om min vardag (stallet, kompisar, skolan) och lite sånt. Jag hyr för tillfället en D-ponny som heter Korweta men kallas Alma.
Hoppas du vill läsa min blogg!:)

Va med och tyck till! :)

Vad vill ni har mer av på bloggen?
 Bilder
 Vardagsinlägg
 Filmer
 Bildbomb/filmbomb
 Tankar och åsikter
 Hissar och dissar
 Vill-ha listor

Ställ en fråga! B)

32 besvarade frågor

Alma (Korweta)

Alma en är ett fuxsto född 2001, D-ponny. Hon är fin i hoppning samt dressyr, men aningen bekväm och lite bitchig ibland haha.. Hon är ganska seg men ganska snabb och pigg när hon tycker något är roligt, till exempel att hoppa.

Alma hyr jag från 19 maj tilll 10 juni, så det är inte speciellt länge.

Efter sommaren ska jag antingen ha henne igen elller hyra en annan D-ponny. Hon ägs av AW sporthorses.

    Foto: Torns hemsida

 

Gizmo

Gizmo är min söta katt. Hon är Norsk skogskatt, 13 år gammal men åldern är ju bara en siffra, right? ;) Hon är lite stel i lederna och har tappat lite tänder, men annars mår hon toppen <3

Jag är faktiskt den som hittade henne när jag var 5 år. Vi hittade ägarna och det visade sig att de flyttat men att Gizmo rymt. Vi fick henne gratis och sen dess har hon bott hos oss. Vi har flyttat några gånger men hon har aldrig rymt <3

 

Senaste inläggen

Kategorier

Skriv i gästboken!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Bay Horse

Ovido - Quiz & Flashcards